با کمترین هزینه پرده‌های خانه را شیک کنید

3
4
زمان مطالعه: 3 دقیقه
انتخاب پرده برای منزل کار چندان آسانی نیست. پرده‌ها تاثیر زیادی بر دکوراسیون و حال و هوای منزل دارند و هماهنگی آن‌ها با سایر اجزا منزل کمی دشوار است.
با کمترین هزینه پرده‌های خانه را شیک کنید

در این مطلب از دلتامگ ایده های کم هزینه برای تزیین پرده را مطرح می‌کنیم. پس اگر می‌خواهید با کمی تغییر و تحول شکل ظاهری پرده‌های فعلی منزل شما تغییر کند و بودجه کافی برای خرید پرده نو ندارید این ایده‌ها را از دست ندهید.

ایده های کم هزینه برای تزیین پرده

شما می‌توانید با کمی ایده‌پردازی و طراحی خلاقانه پرده‌های ساده منزل خود را تغییر دهید و به زیباترین شکل تزیین کنید.

استفاده از گل‌های پارچه‌ای و منگوله‌دار برای تزیین پرده

اگر پرده‌های اتاق شما ساده و بدون طرح هستند می‌توانید با چند مدل گل آن‌ها را زیباتر کنید. در این طرح از پرده دو رنگ ساده استفاده که به شکل کراواتی یک گوشه جمع شده است. این پرده با گل‌های سه رنگ و کمی منجوق و مروارید تزیین شده است. استفاده از منجوق و مروارید به درخشندگی و زیبایی این طرح افزوده است.

ایده های کم هزینه برای تزیین پرده

استفاده از منگوله‌های کوچک از ایده های کم هزینه برای تزیین پرده

اضافه کردن منگوله‌های کوچک به لبه پرده‌ها، جذابیت بصری خاصی ایجاد می‌کند. می‌توانید از منگوله‌های همرنگ یا متضاد استفاده کنید. استفاده از رنگ‌های شاد و گرم بهترین گزینه برای اتاق خواب یا اتاق بازی کودک است.

ایده های کم هزینه برای تزیین پرده

استفاده از پارچه‌های اضافه

می‌توانید برای تزیین پرده از پارچه‌های اضافی خود پرده استفاده کنید. به‌عنوان مثال برای تزیین این پرده کرم و طلایی از یک گیره پرده استفاده شده است. این گیره پرده از پارچه خود پرده تهیه شده است و به شکل گل در آمده است. برای اتاق خواب‌ها و فضاهای دیگر که پرده‌های ساده‌تری دارند می‌توانید به جای استفاده از پارچه ساتن، از پارچه‌های شطرنجی و ساده استفاده کنید.

استفاده از پارچه‌های اضافه

استفاده از والان و منگوله

می‌توانید برای زیباسازی پرده‌های ساده، از والان و منگوله استفاده کنید. با این کار پرده از حالت یکنواختی و سادگی در می‌آید و شکیل‌تر می‌شود. این مدل تزیین پرده بیشتر مناسب پرده‌های اتاق خواب‌ها و نشیمن است. استفاده از طناب‌های تابیده و منگوله‌ها، زیبایی و شکوه خاصی به پرده‌ها می‌بخشد. والان‌ها معمولا روی پرده‌های حریر و لطیف جلوه بیشتری دارند.

مطلب پیشنهادی:  ده کلید طلایی افزایش انرژی مثبت در خانه

استفاده از والان و منگوله

استفاده از مهره‌های کریستالی از ایده های کم هزینه برای تزیین پرده

اگر می‌خواهید کمی زرق و برق پرده‌های اتاق های بیشتر شود، می‌توانید از مهره‌های کریستالی استفاده و آن‌ها را تبدیل به یک بند پرده کنید. این مهره‌های کریستالی از جنس پلاستیک هستند و بسیار سبک هستند.
پرده‌ها را یک طرف جمع کنید و با بند مهره‌دار آن را ببندید. این مهره‌ها، رنگ‌ها و اشکال مختلفی دارند و با استفاده از یک سیم می‌توان آن‌ها را به هم متصل کرد و بندی شکیل ساخت.

استفاده از مهره‌های کریستالی

استفاده از نوارهای رنگی و طرح‌دار

برای تزیین پرده‌های ساده می‌توانید از نوارهای رنگی و طرح‌دار استفاده کنید. برای انتخاب رنگ نوارها زیاد سخت نگیرید. می‌توانید از نوارهای همرنگ یا متضاد با رنگ پرده استفاده کنید. این تزیین برای پرده آشپزخانه و اتاق خواب بسیار مناسب است. نوار دوزی روی پرده کار چندان سختی نیست. می‌توانید با استفاده از چرخ خیاطی یا روش‌های دستی این نوارها را روی پرده بدوزید.

استفاده از نوارهای رنگی و طرح‌دار

استفاده از تور اضافی برای تزیین پرده

با اضافه کردن تور به پایین پرده‌های ساده می‌تواند دکوراسیون اتاق را متحول کند. این مدل تزیین مناسب اتاق کودک و نوجوان است. می‌توانید با چین دادن تور و نصب آن روی پرده، زیبایی آن را دو چندان کنید. با تزیینات اضافی مانند گل، نوار، مهره و بندهای تزیینی، شکوه و جذابیت این مدل را افزایش دهید.

استفاده از تور اضافی برای تزیین پرده

 

تعداد کلمات مطلب: 548

اپلیکیشن مجله دلتا

3 دیدگاه

  1. ناشناس

    29 شهریور 1401 در 12:45 ب.ظ

    عالی بود

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      29 شهریور 1401 در 1:12 ب.ظ

      🌹🌹🌹

      پاسخ

  2. ناشناس

    12 مهر 1401 در 1:14 ق.ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

8 ترفند برای پر کردن فضاهای خالی و پرت منزل

فضاهای خالی و پرت در خانه می توانند نه تنها از نظر زیبایی ظاهری نامطلوب باشند، بلکه استفاد…