4 مدل طرز تهیه فینگر فود ساده و کم هزینه برای مهمانی‌ها

0
5
زمان مطالعه: 7 دقیقه
برای تهیه فینگرفودهای خوشمزه، خودتان می‌توانید دست به کار شوید و با چند قلم موادی که در خانه دارید، زیباترین فینگرفودها را برای مهمانی‌های خود آماده کنید.
طرز تهیه فینگرفود ساده و کم هزینه

فینگرفودها جزو پیش‌‎غذا و غذای اصلی به شمار می‌آیند که امروزه در تولد و مهمانی‌ها بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ یکی از دلایلی که باعث می‌شود این خوراکی‌ها در بین مردم بسیار پرطرفدار باشد، نحوه سرو راحت آن‌ها است؛ فینگرفودها در انواع مختلف،  فینگر فود تولد، فینگر فود ساده و فینگر فود برای مهمانی تقسیم می‌شوند؛ اما ما در این مطلب از دلتامگ قصد داریم چند مدل از بهترین طرز تهیه فینگر فود ساده و کم هزینه را به شما آموزش دهیم تا با استفاده از آن بتوانید در مهمانی‌های خود بدرخشید؛ اگر به این نوع آموزش علاقه دارید، با ما همراه باشید.

 طرز تهیه فینگر فود ساده و کم هزینه کرپ اسفناج و پنیر

این نوع فینگرفود علاوه بر ظاهر بسیار جذابی که دارد، برای سلامتی نیز بسیار مفید است؛ اگر دوست دارید برای مهمانی‌های خاط خود از فینگرفود استفاده کنید، این مدل طرز تهیه فینگر فود بسیار راحت است و در زمان کمی آماده می‌شود.

مواد لازم برای فینگر فود کرپ اسفناج و پنیر

  • آرد                          نصف لیوان
  • اسفناج                    نیم کیلو
  • بیکینگ پودر              1/2 قاشق چایخوری
  • تخم مرغ                   2 عدد
  • پنیر خامه‌ای              850 گرم
  • فلفل سیاه، نمک، آویشن

طرز تهیه فینگرفود ساده و کم هزینه

مرحله اول طرز تهیه فیگر فود ایرانی

در صورتی که گوشت‌کوب برقی یا غذاساز دارید، اسفناج، نمک و تخم مرغ را درون آن بریزید و به حدی مخلوط کنید که بوی زهم تخم مرغ از بین برود؛ سپس آرد و بیکینگ‌پودر الک شده را به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید تا یک خمیر شل به دست آید؛ در صورتی که خمیر شما به اندازه کافی شل نبود می‌توانید از مقداری شیر استفاده کنید.( غلظت خمیر باید به اندازه ماست همزده باشد)

مرحله دوم

درون یک تابه نچسب مقداری روغن بریزید و روی حرارت ملایم از قرار دهید تا گرم شود، سپس مواد را از مرکز تابه درون آن بریزید؛ توجه داشته باشید که مواد درون تابه باید خیلی کم باشد تا یک خمیر نازک به ما بدهد؛ بعد از سرخ شدن یک طرف کرپ، آن را برگردانید تا طرف دیگر هم سرخ شود.

مرحله پایانی

در این مرحله از طرز تهیه فینگر فود ساده و کم هزینه، پنیر خامه‌ای را با ادویه‌ها مخلوط کرده و روی کرپ بمالید؛ در نهایت کرپ را با کمک سلفون لول کنید و حدود ۳۰ دقیقه در یخچال بگذارید. در نهایت بعد از نیم ساعت سلفون را از کرپ جدا کرده و با کمک یک چاقو، آن را به شکل دلخواه برش بزنید؛ برای تزیین کرپ نیز می‌توانید از قارچ یا گوجه گیلاسی استفاده کنید.

فینگر فود گوجه گیلاسی

گوجه گیلاسی گوجه‌های بسیار کوچکی هستند که از آن‌ها بیشتر برای تزیین غذا و سالاد استفاده می‌شود؛ اگر به فینگرفودهای مینی بسیار علاقه دارید، مقداری از این گوجه‌ها را تهیه کنید تا با استفاده از آن جذاب‌ترین فینگر فود سرد برای مهمانی تهیه کنید.

مواد لازم برای طرز تهیه فینگر فود ساده و کم هزینه

  • گوجه گیلاسی          24 عدد
  •  پنیر خامه ای          85 گرم
  • سس مایونز            2 قاشق غذاخوری
  • خیار خرد شده        1/4 پیمانه
  •  پیازچه خرد شده    1 قاشق غذاخوری
  •  شوید تازه            2 قاشق چای خوری

طرز تهیه فینگرفود ساده و کم هزینه

مرحله اول

گوجه‌ها را از قسمت بالایی آن برش داده و به آرامی به وسیله یک قاشق کوچک، درون آن را خالی کنید. مواظب باشید حین خالی کردن داخل گوجه آن را زخمی نکنید.

مرحله دوم طرز تهیه فینگر فود ساده و کم هزینه

در یک ظرف مناسب پنیر خامه و سس مایونز را به خوبی مخلوط کنید و بعد خیار، پیازچه و شوید را به مواد اضافه کنید؛ بهتر است که خیار و پیازچه را رنده بزنید؛ سپس مواد را داخل قیف بریزید و درون هر گوجه را پر کنید؛ برای اینکه گوجه‌ها آب نیندازند، توصیه می‌شود گوجه‌ها را تا زمان سرو داخل یخچال نگهدارید تا سرد بماند.

اموزش فینگر فود مینی کورن داگ

برای تهیه این فینگرفود ساده، به سوسیس‌های کوچک نیاز  دارید تا بتوانید با خمیری که آماده می‌کنید یک مینی کورن‌داگ خوشمزه برای مهمانی یا تولد تهیه کنید. این فینگرفود  طعم بسیار خوبی دارد و قطعا بچه‌ها عاشق آن خواهند شد.

مواد لازم برای طرز تهیه فینگر فود ساده و کم هزینه

  • آرد                                                        1 پیمانه
  • آرد ذرت                                                  3/4 پیمانه
  •  شکر                                                    3 قاشق غذاخوری
  •  نمک                                                    2 قاشق چایخوری
  • بیکینگ پودر                                           3/4 قاشق چایخوری
  •  جوش شیرین                                        1/4 قاشق چایخوری
  •  کره ذوب شده                                       3 قاشق غذاخوری
  •  تخم مرغ بزرگ                                      1 عدد
  •  هات‌داگ کوچک                                     340 گر
  • سیخ کباب چوبی                                    به مقدار لازم
مطلب پیشنهادی:  تهیه حلوا شیر به روش مجلسی با طعم بی‌نظیر

طرز تهیه فینگرفود ساده و کم هزینه

مرحله اول تهیه مینی کورن‌داگ

برای طرز تهیه فینگر فود ساده و کم هزینه، در ابتدا لازم است تا خمیر آن را آماده کنید؛ برای این منظور در یک ظرف بزرگ آرد، آرد ذرت، شکر، نمک، بیکینگ‌پودر، جوش شیرین، کره ذوب شده و تخم مرغ را مخلوط کرده و خوب هم بزنید تا مواد یک دست شوند.

مرحله دوم

بعد از آماده شدن مایه خمیری، آن را کنار گذاشته و در یک تابه مناسب مقداری روغن ریخته و روی شعله گاز قرار دهید تا داغ شود؛ سپس مقداری نشاسته ذرت را در ظرفی بریزید و سوسیس‌ها را ابتدا به سیخ زده و بعد درون آرد قرار دهید؛

مرحله پایانی

هات‌داگ‌های به سیخ کشیده شده را درون مایع خمیری که از قبل آماده کرده بزنید تا لایه ضخیمی از خمیر دور آن تشکیل شود؛سپس آن‌ها را داخل روغن به مدت 3 الی 5 دقیقه سرخ کنید تا طلایی رنگ شوند؛ در نهایت سوسیس‌ها را روی یک دستمال قرار دهید تا روغن اضافه گرفته شود. کورن‌داگ‌های شما آماده است و می‌توانید از آن لذت ببرید.

اموزش فینگر فود تارت سیب زمینی

این مدل فینگرفود برای مهمانی بسیار مناسب است چرا که ظاهر زیبایی دارد؛ در صورتی که زمان کافی برای تهیه خمیر را ندارید، می‌توانید از تارت‌های آماده استفاده کنید.

مواد لازم برای تهیه فینگرفود

  • کره به دمای محیط رسیده              150 گرم
  •  شکر                                        4 قاشق چایخوری
  •  زرده تخم مرغ                              2 عدد
  •  وانیل                                        2 قاشق چایخوری
  • آرد                                            2 پیمانه

مواد لازم برای تهیه مایه داخلی

  •  سیب زمینی متوسط خرد شده                  ۱ عدد
  •  کره                                                      ۱ قاشق غذا خوری
  •  شیره افرا                                              ۱ قاشق غذا خوری
  •  دارچین                                                  1/8قاشق چایخوری
  •  جوز هندی                                              1/8 قاشق چایخوری

طرز تهیه فینگرفود ساده و کم هزینه

مرحله اول: آماده سازی خمیر تارت

ابتدا در یک ظرف بزرگ شکر و کره را با یکدیگر مخلوط کنید و بعد زرده تخم مرغ و وانیل را به آن اضافه کرده و دوباره هم بزنید؛ سپس  آرد الک شده به مواد اضافه کرده ورز دهید تا خمیر یکدستی به دست آید.

مرحله دوم

روی خمیر یک پارچه بکشید و به مدت نیم ساعت در یخچال بگذارید تا استراحت کند. بعد از این مدت خمیر را بیرون آورده و به تکه‌های ۷ سانتی برش بزنید؛ برای این فینگرفود به قالب‌های کوچک نیاز دارید؛ برای مثال می‌توانید از قالب‌های کیک یزدی استفاده کنید. خمیرهای برش زده را در قالب بگذارید و روی آن را چنگال بزنید تا حین پخت پف نکند و ثابت بماند سپس قالب را در سینی فر قرار داده و به مدت ده دقیقه در فریزر بگذارید.

مرحله چهارم

بعد از این مدت سینی را بیرون آورده و آن را به مدت ۲۰ دقیقه در فر با دمای ۱۷۰ درجه سانتی‌گراد بگذارید تا بپزند؛ بعد از پخت تارت، آن‌ها از فر بیرون آورده و اجازه دهید تا کاملا خنک شود؛ سپس قالب را برگردانید پشت آن را کمی ضربه بزنید تا خمیر ما به راحتی از قالب جدا شود؛ اکنون خمیر شما برای طرز تهیه فینگر فود ساده و کم هزینه آماده است، آن را کنار بگذارید و مواد درون آن را اماده کنید.

 طرز تهیه مواد داخلی تارت سیب زمینی

سیب زمینی‌ها را به همراه آب به مدت 10 تا 15 دقیقه روی شعله گاز بگذارید تا بپزد؛ سپس پوست سیب زمین‌ها را گرفته و در ظرف مناسب له کنید؛ بعد از له شدن سیب زمینی، کره، شیره افرا، دارچین و جوز هندی را اضافه کرده و خوب هم بزنید تا مخلوط شوند؛ در نهایت تارت‌ها را در سینی فر گذاشته و با مواد آماده شده داخلشان را پر کنید؛ بعد از 8 دقیقه فینگرفودهای شما آماده است.

تعداد کلمات مطلب: 1743

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

لیست غذاهای خوشمزه و راحت برای ناهار

یکی از مووعات چالش برانگیز برای بسیاری از خانم‌ها، انتخاب عذدا و درست کردن آن است؛ خصوصا ا…