با این روش ماشین لباسشویی را نو کنید!

6
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شاید متوجه نشده باشید، ولی ماشین لباسشویی به شست‌وشو و نظافت مرتب احتیاج دارد. معمولا در خانه‌ها در طول هفته چند بار لباسشویی کار می‌کند که می‌تواند باعث شود مقدار زیادی پودر لباسشویی در آن جمع شود.
تمیز کردن ماشین لباسشویی

تجمع مواد و پودر لباسشویی باعث می‌شود ماشین لباسشویی کارایی خوبی نداشته باشد. پودر شوینده می‌تواند به حسگرهای ماشین بچسبد و ماشین لباسشویی دیگر کارایی قبل را نخواهد داشت. بنابراین گاه به گاه ماشین لباسشویی و همین‌طور حسگرها را تمیز کنید. تمیز نکردن ماشین لباسشویی می‌تواند آن را بیشتر مستعد کثیفی‌ها و بوهایی کند که در نهایت در لباس شما دوباره پخش می‌شوند. اگر به طور مرتب ماشین لباسشویی را تمیز کنید، تمیز باقی می‌ماند و کثیفی به آن نمی‌چسبد. برای این که کار برای شما راحت‌تر شود، در ادامه دلتامگ تمام مراحل را برای تمیز کردن ماشین لباسشویی ارائه می‌دهد.

تمیز کردن ماشین لباسشویی

تمیز کردن ماشین لباسشویی برای حفظ عملکرد آن، جلوگیری از بو و اطمینان از تازه و تمیز بیرون آمدن لباس‌های شما ضروری است. با گذشت زمان، بقایای مواد شوینده، نرم کننده پارچه و کثیفی‌ می‌تواند در دستگاه جمع شود و زمینه‌ای برای رشد باکتری‌ها و کپک‌ها ایجاد کند. در اینجا یک راهنمای گام به گام برای تمیز کردن ماشین لباسشویی آورده شده است.

مواد مورد نیاز

  • سرکه سفید
  • جوش شیرین
  • پارچه میکروفیبر یا اسفنج
  • مسواک قدیمی یا مسواک نرم
  • آب گرم

دستورالعمل‌های تمیز کردن ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی را خالی کنید: قبل از تمیز کردن، از خالی بودن ماشین لباسشویی اطمینان حاصل کنید. لباس‌های شسته شده یا اقلام باقی‌مانده در داخل آن را بردارید.

کشوهای دیسپنسر را تمیز کنید: اگر ماشین لباسشویی شما دارای مخزن مواد شوینده و نرم کننده است، آنها را بردارید و جداگانه در آب گرم و صابون بشویید. از یک مسواک قدیمی یا برس نرم استفاده کنید تا هر گونه باقیمانده یا رسوب را پاک کنید.

چرخه آب گرم را اجرا کنید: ماشین لباسشویی خود را طوری تنظیم کنید که چرخه آب گرم را اجرا کند. این کار به شل شدن و از بین بردن هرگونه کثیفی یا باقی مانده داخل دستگاه کمک‌ می‌کند. در این مرحله لباس یا مواد شوینده اضافه نکنید.

تمیز کردن ماشین لباسشویی

سرکه سفید را اضافه کنید: هنگامی که دستگاه با آب داغ پر شد، دو فنجان سرکه سفید را به ظرف مواد شوینده یا مستقیماً داخل درام اضافه کنید. سرکه سفید یک پاک کننده طبیعی عالی است که به تجزیه و از بین بردن کف صابون و رسوبات معدنی کمک‌ می‌کند.

مطلب پیشنهادی:  کازا بالیو خانه استخوانی در بارسلونا

مکث و خیساندن: هنگامی که ماشین لباسشویی تا حدی با آب و سرکه پر شد، چرخه را متوقف کنید و اجازه دهید محلول حدود یک ساعت خیس بخورد. در این مدت، سرکه بر روی شکستن تجمعات داخل دستگاه کار‌ می‌کند.

درام را تمیز کنید: در حالی که دستگاه متوقف است، از یک پارچه میکروفیبر یا اسفنج برای تمیز کردن داخل درام استفاده کنید. به نواحی اطراف درزگیر درب، همزن و هر نقطه‌ای که دسترسی به آن سخت است توجه کنید. یک مسواک قدیمی‌ می‌تواند برای تمیز کردن فضاهای تنگ مفید باشد.

چرخه را از سر بگیرید: پس از دوره خیساندن، چرخه آب گرم را از سر بگیرید و بگذارید تا کامل شود. ترکیب آب داغ و سرکه باقی مانده‌های شل شده و کثیفی را از بین‌ می‌برد.

چرخه دوم را با جوش شیرین اجرا کنید: پس از اتمام چرخه اول، یک چرخه آب گرم دیگر اجرا کنید، اما این بار یک فنجان جوش شیرین به درام اضافه کنید. جوش شیرین به خنثی کردن بوها و تمیز کردن بیشتر دستگاه کمک‌ می‌کند.

قسمت بیرونی را پاک کنید: در حالی که چرخه دوم در حال اجرا است، قسمت بیرونی ماشین لباسشویی از جمله صفحه کنترل و سایر سطوح را با یک پارچه مرطوب پاک کنید.

خشک کردن با هوا: پس از اتمام چرخه دوم، درب ماشین لباسشویی را باز بگذارید تا درام در هوا خشک شود. این کار از رطوبت باقیمانده یا ایجاد کپک جلوگیری‌ می‌کند.

تمیز کردن ماشین لباسشویی

با انجام منظم این مراحل، ترجیحاً هر یک تا دو ماه یکبار،‌ می‌توانید ماشین لباسشویی خود را تمیز نگه دارید و عملکرد بهینه خود را حفظ کنید و اطمینان داشته باشید که لباس‌های شما همیشه بعد از هر بار شست‌وشو تازه و تمیز هستند.

 

پیشنهاد مطالعه: اگر به دکوراسیون خانه علاقه دارید خودتان در خانه روکش مبل را عوض کنید را بخوانید.

6 دیدگاه

  1. ناشناس

    17 مرداد 1401 در 6:47 ب.ظ

    عالی

    پاسخ

  2. ناشناس

    17 مرداد 1401 در 7:08 ب.ظ

  3. ناشناس

    17 مرداد 1401 در 9:36 ب.ظ

  4. نرگس

    21 مرداد 1401 در 7:15 ق.ظ

    واقعا ممنونم ازتون

    پاسخ

  5. محسن

    22 مرداد 1401 در 8:12 ب.ظ

    عالی

    پاسخ

  6. لئو

    2 شهریور 1401 در 2:24 ب.ظ

    واقعا ممنونم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

5 مدل کابینت مدرن جدید که آشپزخانه شما را لاکچری می‌کند!

در بحث دکوراسیون داخلی خانه، آشپزخانه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و به نوعی قلب تپند…