سه نکته مهم در خرید فرش آشپزخانه

0
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
برای اینکه از این بعد به‌آسانی کمدهای منزل را نظم دهید این مطلب را تا انتها بخوانید.

پهن کردن فرش در آشپزخانه شاید چندان مناسب طراحی داخلی و سبک و معماری خانه‌های امروزی نباشد، اما اصالت ایرانی در طراحی دکوراسیون داخلی همیشه حرف اول را می‌زند. دلتامگ در این مقاله چند راهکار ساده برای انتخاب فرش مناسب به شما پیشنهاد می‌دهد.

آشپزخانه ایرانی با فرش

چرا فرش در آشپزخانه مهم است؟

در زیباسازی و دکوراسیون آشپزخانه می‌توان از عناصر و موارد گوناگونی تاثیر گرفت؛ اما مهم‌ترین نکته‌ای که باید در نظر گرفت هماهنگی المان‌های مورد استفاده با ذائقه و سلیقه ایرانی است. یکی از نکات دکوراسیون و چیدمان آشپزخانه‌های ایرانی، استفاده از فرش در آشپزخانه است. برای خانم‌های ایرانی، هرچند که طرف‌دار سبک‌های مدرن و دکوراسیون‌های امروزی باشند، باز هم وجود فرش در آشپزخانه از اهمیت خاصی برخوردار است.

وجود فرش در این فضا خود به‌تنهایی می‌تواند یکی از فاکتورهای تاثیرگذار بر زیبایی و جذابیت آشپزخانه باشد. پس اگر تصمیم به استفاده از فرش یا گلیم را در آشپزخانه خود دارید، باید به نکات ویژه‌ای توجه کنید. به‌عنوان مثال سبک، طرح و رنگ گلیم یا فرش موردنظر شما باید با سبک دکوراسیون داخلی و طراحی داخلی آشپزخانه‌تان هماهنگی داشته باشد. در این زمینه ما چند پیشنهاد ویژه برای انتخاب بهتر و مناسب‌تر به شما ارائه خواهیم داد.

نکات خرید فرش مناسب برای آشپزخانه

رطوبت در آشپزخانه معمولا بالاست چرا که در این مکان شما به‌طور مداوم مشغول پخت‌و‌پز، شست‌وشو و آشپزی هستید. پس در این مکان بیشتر از سایر اتاق‌های منزل، آب استفاده و بدتر از آن پاشیده می‌شود. اما رطوبت و پاشیدن و ریختن آب تنها معضل آشپزخانه‌ها نیست.

مطلب پیشنهادی:  ۷ پیشنهاد متفاوت برای رنگ دیوار پذیرایی و نشیمن

در استفاده از روغن و ادویه و وسایل پخت‌وپز هم با همین مشکل روبه‌رو هستید؛ بنابراین برای انتخاب فرش در آشپزخانه باید این نکات را مدنظر قرار دهید. پس بهتر است ابعاد فرش را کوچک در نظر بگیرید که به‌راحتی قابل حمل و شست‌وشو باشد.

از طرفی فرش یا گلیم انتخابی شما باید جنس مناسب داشته باشد. شست‌وشوی فرش‌های دستباف بسیار پردردسر است. گلیم‌ها و فرش‌های دارای الیاف پولیستر و نایلون شاید به‌اندازه فرش‌های دارای الیاف نخی محبوب نباشند؛ اما نکات مثبتی دارند.

این الیاف رنگ‌دهی ندارند. رطوبت را کمتر به خود جذب می‌کنند؛ بنابراین نگرانی کمتری برای خیس شدن آن‌ها دارید. نکته دیگر اینکه وزن سبک و کمتری دارند و به‌راحتی قابل حمل و جابه‌جایی هستند. به پرزهای فرش هم دقت کنید.

به یاد داشته باشید تمیز کردن و جارو کشیدن فرش‌های دارای پرزهای بلند اندکی سخت‌تر از فرش‌هایی با پرزهای کوتاه است.

فرش در آشپزخانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

ایده های جذاب برای چیدمان بالکن لاکچری

بالکن‌ها می‌توانند فضایی عالی برای استراحت، غذا خوردن و لذت بردن از فضای باز باشند. با کمی…