۵ کاربرد شگفت‌انگیز جوش شیرین برای خانم‌های خانه‌دار

0
2
زمان مطالعه: 4 دقیقه
جوش شیرین کاربردهای زیادی دارد که شاید بسیاری از خانم‌های خانه‌دار آنها را ندانند. برای آشنایی با این معجزه خانه‌داری در ادامه این مطلب همراه با ما باشید.
کاربردهای جوش شیرین در خانه

کاربردهای جوش شیرین در خانه بی‌شمار و باورنکردنی است. این ماده ارزان به ما کمک می‌کند بسیاری از مشکلاتی را که در خانه وجود دارند، به سادگی رفع کنیم. با ما در دلتا مگ همراه باشید تا به شما بگوییم چگونه از جوش شیرین در خانه‌داری بهره ببرید.

کاربردهای جوش شیرین در خانه

۱. ساخت ضد عرق:

ساختن ضد عرق یا دئودورانت یکی از کاربردهای جوش شیرین در خانه به شمار می‌رود. به کمک این ماده ساده می‌توانید کمک کنید باکتری‌هایی که در زیر بغل رشد می‌کنند و باعث ایجاد بوی نامطبوع بشوند، از بین بروند و به این طریق زیر بغلتان بوی بد عرق نگیرد.

۲. تسکین نیش حشرات و سوزش آفتاب‌سوختگی

جوش شیرین تسکین‌دهنده خارش پوست است. اگر در وان حمام ۱ تا ۲ فنجان جوش شیرین بریزید و در آن دراز بکشید، اثرات مثبت آن را در این زمینه شاهد خواهید بود.

مخلوط کردن جوش شیرین با سایر ترکیباتی مثل نشاسته ذرت و جوی دوسر موجب اثربخشی بیشتر آن می‌شود.

کاربردهای جوش شیرین در خانه داری

۳. از بین بردن بوی یخچال از کاربردهای جوش شیرین در خانه

بوی نامطبوع یخچال معضل بسیاری از خانم‌های خانه‌دار است. اگر این بو به مشامتان خورده و ناراحتتان کرده است، بدانید که جوش شیرین یک راه مناسب برای رفع آن است. شما می‌توانید یک فنجان جوش شیرین را داخل یخچال قرار دهید و با خیال راحت از شر بوی بد آن خلاص شوید!

۴. جوش شیرین به عنوان خوشبوکننده هوا:

از دیگر کاربردهای جوش شیرین در خانه استفاده از آن برای از بین بردن بوی بد خانه است. اگر نمی‌خواهید از خوشبوکننده‌های شیمیایی استفاده کنید، این ماده بهترین کمک برای شما است. برای این منظور، نصف فنجان جوش شیرین را در ظرف شیشه‌ای بزرگی به همراه ۱۰ قطره اسانس مورد علاقه‌تان بریزید. تکه‌ای پارچه یا کاغذ را با نخ روی شیشه ببندید و آن را در نقطه مورد نظرتان در خانه بگذارید.

۵. سفید کردن لباس‌ها

یکی از کاربردهای جوش شیرین در خانه استفاده از آن برای سفید و تمیز کردن لباس‌ها است. ویژگی قلیایی بودن جوش شیرین باعث از بین رفتن کثیفی و لکه‌های لباس‌ها می‌شود. جوش شیرین محلول در آب با ویژگی اسیدی خود لکه‌ها را از بین می‌‌برد. برای این منظور، می‌توانید مقداری جوش شیرین را به پودر لباسشویی دستی یا ماشینی خود بیفزایید.

۶. از بین بردن بوی بد زباله‌ها

جوش شیرین به از بین بردن بوی بد و اسیدی زباله‌ها کمک می‌کند. از آنجا که این ماده خاصیت قلیایی دارد، مولکول‌های بوی بد زباله‌ها را خنثی می‌کند. اگر جوش شیرین را ته سطل زباله بریزید، ۷۰ درصد بوی بد زباله‌ها را از بین می‌برد.

کاربردهای جوش شیرین در خانه

۷. تمیز کردن لکه‌ فرش

مطلب پیشنهادی:  کره مو؛ محصولی که خارجی‌ها از آن بسیار استفاده می‌کنند

از کاربردهای جوش شیرین در خانه استفاده از محلول جوش شیرین و سرکه برای پاک کردن لکه‌های فرش است. ترکیب جوش شیرین با سرکه، اسید کربنات آزاد می‌کند که یک تمیزکننده است و موجب از بین رفتن لکه‌های سرسخت و سمج می‌شود. برای این منظور، یک لایه جوش شیرین روی لکه بریزید. مقدار مساوی از آب و سرکه درون یک بطری اسپری بریزید و روی جوش شیرین اسپری کنید‌. ۶۰ دقیقه صبر کنید. وقتی لکه خشک شد، یک مسواک را روی جوش شیرین بکشید. باقیمانده آن را نیز با جاروبرقی تمیز کنید. اگر باز هم جوش شیرین روی فرش مانده بود، می‌توانید آن را به کمک یک حوله نم‌دار پاک کنید.

۸. براق کردن زیورآلات نقره

برای براق کردن نقره‌جات، به ۲ فنجان آب جوش و ۲ قاشق غذاخوری جوش شیرین به همراه ۱ فنجان سرکه سفید نیاز دارید. جوش شیرین را در یک قابلمه آلومینیومی بریزید و سرکه را آرام آرام به آن بیفزایید. آب جوش را هم اضافه کنید. حالا می‌توانید زیور آلات نقره خود را در قابلمه بگذارید.

یک دقیقه صبر کنید؛ سپس نقره‌جات تمیز را از قابلمه بیرون بیاورید و از درخشش آنها لذت ببرید. این هم یکی دیگر از کاربردهای جوش شیرین در خانه برای خانم‌های خانه‌دار!

۹. تمیز کردن قابلمه سوخته

کابوسی عجیب و غریب، ولی با راه حلی آسان! مقداری جوش شیرین را در نواحی سوخته ته قابلمه بریزید و کمی آب به آن بیفزایید. قابلمه را روی حرارت بگذارید. صبر کنید تا آب بجوشد. حالا قابلمه را خالی کنید و مانند معمول بشویید. با کمک یک اسکاچ لکه‌های باقیمانده را پاک کنید.

جوش شیرین برای تمیز کردن خانه

۱۰. باز کردن گرفتگی سینک

گرفتگی سینک ظرفشویی یکی از مشکلات رایج خانم‌های خانه‌دار است. یکی از کاربردهای جوش شیرین در خانه باز کردن گرفتگی سینک است. برای این منظور، مقداری آب، سرکه و جوش شیرین را با هم ترکیب کنید. اما اگر گرفتگی شدیدتر بود، می‌توانید اول مقداری آب جوش داخل سینک بریزید‌. حالا ۱ پیمانه جوش شیرین داخل آبراه بریزید و چند دقیقه صبر کنید. سپس، ترکیب یک پیمانه سرکه با یک پیمانه آب جوش را در سینک بریزید. پس از ۱۰ دقیقه یک بطری آب جوش در سینک بریزید.

۱۱. تمیز کردن مایکروویو

معمولاً استفاده از یک دستمال نمدار آغشته به جوش شیرین برای پاک کردن داخل مایکروویو معجزه می‌کند.

پیشنهاد مطالعه: 4 قانون طلایی برای داشتن زیباترین چیدمان آشپزخانه را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

برای از بین بردن جای جوش به دکتر مراجعه نکنید

همه افراد قطعا این موضوع مهم را به خوبی می‌دانند که برای از بین بردن جای جوش به طور همزمان…