4 قانون طلایی برای داشتن زیباترین چیدمان آشپزخانه

0
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برای آنکه بتوانید زیبایی‌های آشپزخانه خود را به رخ دیگران بکشید، لازم است که هنگام چیدمان آن به چند نکته کلیدی توجه داشته باشید.
چیدمان آشپزخانه

زیبایی آشپزخانه می‌تواند دکوراسیون قسمت‌های مختلف خانه را تحت تاثیر قرار دهد؛ بنابراین چیدمان آشپزخانه از اهمیت بالایی برخوردار است. چیدمان آشپزخانه ایرانی باید به نوعی باشد که علاوه بر زیبایی، شما بتوانید تمام وسایل خود را در آن جای دهید و محدودیتی بابت رفت و آمد نداشته باشید. بنابراین لازم است قبل از طراحی دکوراسیون آشپزخانه، لیستی از نیازهای فضایی خود را تهیه و متناسب با آن کابینت آشپزخانه را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که در این طراحی توجه به مثلث کار اهمیت بالایی دارد. برای آشنایی با اصول چیدمان آشپزخانه، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

استفاده از رنگ سفید در چیدمان آشپزخانه کوچک ایرانی

اگر فضای آشپزخانه شما کوچک است، استفاده از رنگ سفید در چیدمان آشپزخانه می‌تواند به بزرگ‌تر دیده شدن فضای آن کمک و علاوه بر آن انرژی بسیاری را به ساکنان خانه منتقل کند؛ از سوی دیگر با توجه به اینکه محیط آشپزخانه به گونه‌ای است که مدام با مواد غذایی سروکار دارد، بنابراین انتخاب رنگ سفید می‌تواند به ما کمک کند تا آن‌ها را ببینیم و همیشه آشپزخانه مرتبی داشته باشم.

 چیدمان آشپزخانه

وجود نور طبیعی در دیزاین آشپزخانه ایرانی

قبل از طراحی دکوراسیون و چیدمان آشپزخانه، به این نکته توجه داشته باشید که اگر در محیط آشپزخانه پنجره وجود دارد، طراحی به گونه‌ای باشد که بتوانید از نور پنجره نهایت استفاده را ببرید. وجود نور طبیعی در آشپزخانه می‌تواند به آن حس زندگی و تازگی ببخشد و فضا را باز و پرانرژی نشان دهد.

اصول چیدمان کابینت آشپزخانه در این سبک طراحی‌ها باید به گونه‌ای باشد که سینک ظرفشویی در زیر پنجره قرار گیرد؛ اینگونه رطوبتی که هنگام شستن ظرف‌ها در این محیط ایجاد شده، از راه پنجره‌ها خارج می‌شود؛ بنابراین همین امر هوای آشپزخانه شما مطلوب نگه می‌دارد.

مطلب پیشنهادی:  سریعا این وسایل را از اتاق خواب خارج کنید

چیدمان آشپزخانه

انتخاب سبک مناسب هنگام چیدمان آشپزخانه

انتخاب سبک مناسب برای چیدمان آشپزخانه به عوامل مختلفی چون سلیقه شخصی، فضای آشپزخانه، فرهنگ و سبک زندگی شما بستگی دارد؛ بنابراین هنگام طراحی آشپزخانه، انتخاب سبک مناسب بسیار اهمیت دارد. در حال حاضر بهتر نوع سبک برای دکوراسیون آشپزخانه، چیدمان آشپزخانه مدرن است؛ استفاده از این سبک به شما این امکان را می‌دهد تا از فضای موجود نهایت استفاده را ببرید.

چیدمان آشپزخانه

توجه به مثلث کار در چیدمان آشپزخانه ایرانی

طراحان دکوراسیون هنگام طراحی یک آشپزخانه به مهم‌ترین نکته‌ای که توجه دارند، مثلث کار است. در واقع مثلث کار به معنای ایجاد یک رابطه موثر و عملی بین سه عنصر اصلی آشپزخانه، یعنی یخچال، اجاق گاز و سینک ظرفشویی است. به این صورت که هریک از این آیتم‌ها در یک ضلع آشپزخانه قرار می‌گیرند. در صورتی که فضای آشپزخانه شما اجازه چنین طراحی را نمی‌‎دهد، می‌توانید همه آن‌ها را به صورت خطی در یک ردیف قرار دهید.

پیشنهاد مطالعه: جدیدترین مدل‌های دکوراسیون آشپزخانه 2023

تعداد کلمات مطلب: 448

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

مبل قهوه ای با چه رنگ فرشی ست میشود

انتخاب رنگ فرش مناسب برای هماهنگی با مبل قهوه‌ای و ایجاد یک فضای گرم و دلنشین در اتاق نشیم…