با این ترفندها ورودی خانه را شیک و خاص کنید! + ویدئو

0
14
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اولین قسمتی از خانه که هنگام ورود به چشم می‌آید، ورودی خانه است. یک ورودی شیک، می‌تواند خانه شما زیباتر جلوه دهد و هنر شما را در ابتدا به رخ بکشد. برای تزیین یک ورودی شیک با ما همراه باشید.

بسیاری از ما هنگام دکوراسیون منزل، به تزیین ورودی خانه اهمیت چندانی نمی‌دهیم، چرا که معتقد هستیم کسی به این بخش از خانه اهمیت چندانی نمی‌دهد؛ اما این باور بسیار اشتباه است چرا که  وقتی وارد یک خانه­ می‌شویم اولین چیزی که به‌چشم می‌آید، ورودی خانه است. برای داشتن یک دکوراسیون منحصر به فرد و جدیدترین مدل ورودی منزل، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

برای داشتن بهترین ورودی خانه باید به چه نکاتی توجه کرد؟

برای تزئین ورودی خانه مدرن نیاز به صرف هزینه‌های بالا نیست، تنها کافی است کمی خلاقیت به خرج دهید و با هزینه کم و توجه به برخی جزئیات، تزیین ورودی خانه کوچک خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.

از وسایل تزیینی زیبا استفاده کنید

اولین قسمت از خانه که شما با استقبال مهمان‌ها می‌روید، ورودی خانه است. بنابراین باید به تمام قسمت‌های آن اهمیت داده شود و دیزاین را ورودی درب آپارتمان شروع کنید. سعی کنید از لوازم تزیینی و مجسمه‌های زیبا حتی برای قسمت‌هایی که در دید قرار ندارند استفاده کنید؛ اینگونه از تمام فضای خانه نهایت استفاده را برده‌اید.

قسمتی را برای قراردادن وسایل ضروری اختصاص دهید

قرار دادن وسایل ضروری در جای مخصوص به خود در تزیین ورودی خانه بسیار کمک کننده است. برای اینکه بدانید دقیقا چه فضایی را به وسیله‌های ضروری اختصاص دهید، کافی است به کارهای روزمره صبح خود فکر کنید؛ برای مثال صبح هنگام بیرون رفتن از خانه به چه چیزهایی نیاز دارید؟ و سعی کنید آن لوازم را در ورودی خانه قرار دهید. اینگونه هنگام بیرون رفتن از منزل، به هر آنچه که نیاز دارید در دسترس شما قرار دارد.

تزئین ورودی خانه

از صنایع دستی برای تزیین ورودی خانه استفاده کنید

بسیاری از مواقع شاهد آن هستیم که در ورودی خانه های لوکس از صنایع دستی استفاده شده است؛ بنابراینشما می‌توانید از آن‌ها ایده بگیرید و برای طراحی ورودی خانه از صنایع دستی طبیعی کمک بگیرید. برای این منظور می‌توانید از شاخه‌های خشک، سبد حصیربافت دستی، سنگ نقاشی شده، فرش‌های الیاف طبیعی استفاده کنید. قرار دادن این وسایل باعث روح بخشیدن به ورودی خانه می‌شود.

مطلب پیشنهادی:  ۶ راه ساده و ارزان برای داشتن خانه‌ای زیباتر

از نور پردازی ورودی خانه غافل نشوید

راه رو تاریک هیچ جذابیتی برای مهمان ندارد؛ بنابراین اگر ورودی خانه بدون راهرو است سعی نید از یک لامپ پرنور برای نشیمن خود استفاده کنید در غیر این صورت اگر فضای ورودی مربع شکل است، بهتر است از لوستر‌های تزیینی و اگر ورودی به صورت راهرو تا سالن پذیرایی ادامه دارد، از لامپ‌های هالوژن مخفی استفاده کنید. علاوه بر آن آباژور هم ایده خوبی برای نورپردازی دکوراسیون ورودی است.

از شلوغی بیش از اندازه بپرهیزید

سعی کنید برای جلوگیری از شلوغی بیش از اندازه هنگام تزیین ورودی خانه، وسایل غیر کاربردی را در این قسمت قرار ندهید. سعی کنید این قسمت از خانه را ساده نگه دارید و تنها وسایل ضروری که می‌توان در ورودی قرار داد، یک کنسول یا جاکفشی، نیمکت و چند شیشه دکوری است.

تزیین ورودی خانه

از معجزه آینه در ورودی خانه غافل نشوید

با توجه به اینکه ورودی خانه آخرین مکانی است که قبل از خروج در آن خواهید بود، بنابراین به شما پیشنهاد می‌کنیم که فضایی را برای قرار دادن یک آینه قدی در نظر بگیرید خصوصا اگر فضای ورودی خانه شما کوچک است. نصب آینه قدر در ورودی خانه به روشن‌ و دلباز‌تر شدن این فضای کوچک کمک می‌کند.

به تمیزی ورودی خانه اهمیت بدهید

بهتر است برای منظم نگه داشتن این فضا فکر اساسی کنید. یکی از راهکارهای بسیار موثر برای تزیین ورودی خانه و نظم بخشیدن به آن، قرار دادن سبد‌های حصیری و جادار است که هم جنبه تزیینی دارند، هم جنبه سامان‌دهی. تعدادی از این سبد‌ها را در کنار هم قرار داده و هر یک را برای کاری در نظر بگیرید.

سخن آخر

در این مطلب درباره تزئین ورودی خانه صحبت کردیم. اگر شما هم نکته‌ای می‌شناسید که ما از آن غافل شده‌ایم خوشحال می‌شویم آن را در قسمت دیدگاه‌ها با ما و دیگران در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

5 ایده کاربردی برای چیدمان خانه به سبک مینیمال

افراد بسیاری هستد که هنگام چیدمان پذیرایی، سادگی را بسیار ترجیح می‌دهند و از محیط‌های شلوغ…