6 گیاه زیبا و جادویی برای دور کردن پشه از محیط خانه

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برای از بین بردن پشه‌های مزاحم در خانه نیازی به استفاده از مواد شیمایی نیست؛ چرا که می‌توانید از این گیاهان زیبا برای دور کردن حشرات استفاده کنید.
گیاه ضد پشه

حشرات یکی از آزار دهنده‌ترین موجوداتی هستند که آرامش ما را بر هم می‌زنند و علاوه بر اینکه خواب‌ ما را مختل می‌کند، ممکن است بیماری‌هایی توسط پشه‌ها به ما منتقل شوند؛ روش‌های مختلفی برای از بین بردن پشه وجود دارد، که در این مطلب از دلتامگ قصد داریم گیاه ضد پشه را به شما معرفی می‌کنیم تا با استفاده از آن علاوه بر زیبایی بخشیدن به خانه، از شر پشه کوره خلاص می‌شوید.

انواع گیاهان فراری دهنده حشرات در خانه

اگر از خود می‌پرسید که چگونه از شر پشه‌های ریز خلاص شویم ؟ باید گفت که برای فراری دادن حشرات نیازی نیست که از مواد شیمایی استفاده کنید و سلامت خود و خانواده را به خطر بیندازید؛ بلکه با استفاده از این گیاهان می‌توانید به نتیجه دلخواه برسید.

گیاهان ضد پشه

گیاه ضد پشه ریحان

ریحان یکی از گیاهانی ضد پشه معروف است که بوی مطبوعی دارد؛ اما این بو برای پشه‌ها ناخوشایند است و آن‌ها را دور نگه می‌دارد. برای فراری دادن پشه‌ها با این گیاهان می‌توانید ریحان را در فضای باز مانند حیاط یا تراس بکارید تا هنگامی که برای استراحت به حیاط می‌روید از شر پشه‌ها در امان باشید. برای از بین بردن پشه گلدان خانگی نیز می‌توانید گیاه ریحان را در گلدان بکارید و در خانه نگه‌داری کنید.

گیاه ضد پشه

علف لیمو

سیترونا یک روغن طبیعی است که ازعلف لیمو ترش استخراج می‌‎شود و پشه‌ها  را دفع می ‌‎کند؛ این گیاه با خاک‌های خشک و صخره‌ای کم عمق سازگار است و در مناطق آفتابی رشد خوبی دارد. برای استخراج ماده شیمیایی داخل آن لازم است که با دستان خود برگ‌های این گیاه را مالش دهید تا ماده  مورد نظر را به دست آید. از آنجا که این گیاه حساسیت‌زا است توصیه می‌شود قبل از انجام این کار مقداری از گیاه را به ساعد خود بمالید تا مطمئن شوید که باعث ایجاد حساسیت و تاثیرات منفی بر روی پوست شما نمی ‌شود.

مطلب پیشنهادی:  مراقب این گیاهان گوشتخوار در خانه‌های خود باشید

گیاه ضد پشه

نعنا گیاه ضد پشه

برای دور کردن حشرات بهتر است نعنا را درون گلدان بکارید؛ چرا که این گیاه به سرعت رشد می ‎کند به همین دلیل اگر آن را در باغچه بکارید، چیدن آن دشوار خواهد بود.

اسطوخودوس گیاه فراری دهنده حشرات

اسطوخودوس به دلیل اسانس که از خود پخش می‌کند، خواص ضد حشره دارد که می‌تواند حشرات مانند پشه‌ها را دور نگه دارد. برای استفاده از این گیاه می‌توانید اسطوخودوس را در تراس یا گلدان بگذارید و از خواص شگفت‌انگیز آن برای فراری دادن پشه‌ها لذت ببرید.

گیاه ضد پشه

مریم گلی

از این گیاه برای دفع حشرات به روش های مختلفی استفاده می ‎شود و برای مثال با پرورش آن درون باغچه و یا گلدان می ‎توانید به دفع حشرات مزاحم کمک کنید، همچنین با سوزاندن برگ این گیاه، دودی تولید می ‎شود که از آن برای دفع حشرات موزی استفاده می‌شود.

گیاه ضد پشه

رزماری گیاه ضد پشه

با پرورش این گیاه در گلدان‌های زینتی و یا باغچه می‌توانید حشرات مزاحم را از خانه دور کنید؛ علاوه بر آن می‌توانید این گیاه را در آب به مدت 20 تا 30 دقیقه بجوشانید، بعد از ساخت این اسپری می‌توانید روزانه از آن استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه: 3 ترفند ساده برای پهن شدن برگ سانسوریا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

از بین بردن زردی استکان چای بدون مواد شیمیایی

لیوان و استکان چای جزو آن دسته از ظرف‌هایی هستند که به طور مداوم مورد استفاده قرار می‌گیرن…