روش اصولی شستن انواع پتو در ماشین لباسشویی

0
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر قصد دارید پتوها را در خانه و با استفاده از ماشین لباسشویی بشویید، برای آشنایی با نحوه شستشوی انواع پتوها با ما همراه باشید.
شستن پتو با لباسشوی

پتوها جزو وسایلی هستند که روزانه ما با آن سروکار داریم؛ به همین دلیل به سرعت کثیف می‌شوند؛ اما با روی کار آمدن ماشین لباسشویی، سشتن پتو بسیار راحت شد و دیگر نیازی نیست که پتوها را برای شستن به خشک‌شویی تحویل دهید؛ اما به این نکته توجه داشته باشید که شستن پتو با ماشین لباسشویی نیازمند رعایت یک‌سری نکات است، که با رعایت کردن آن‌ها آسیب کمتری به پتو و ماشین لباسشویی وارد می‌شود؛ برای آگاهی از این ترفند تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

نکات مهم قبل از شستن پتو در لباسشویی

برای جلو گیری از خراب شدن ماشین لباسشویی لازم است قبل از شستن پتو، وزن پتوی خیس را در نظر بگیرید و بیشتر از حجم مجاز ماشین لباسشویی درون آن قرار ندهید؛ همچنین توجه به دمای آب بسیار مهم است و باید بر اساس برچسب پتو، درجه آب  تعیین شود. در صورتی که پتوها بسیار کثیف هستند، می‌توانید از برنامه شستشوی عادی استفاده کنید، اما باید دمای آب را به طور کلی پایین‌تر از 40 درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید.

 شستن پتو با لباسشویی

نحوه شستن پتو در ماشین لباسشویی

برای شستن پتو با ماشین لباسشویی، قبل از هر چیزی لازم است برچسب مراقبت از پتو را مطالعه کنید. چرا که بعضی از مدل پتوها را نمی‌توان درون لباسشویی شست. توجه داشته باشید برای به دست آمدن نتیجه بهتر قبل از شستن پتو با ماشین لباسشویی، قسمتی از پتو را خیس کنید و با یک دستمال روی آن بکشید تا از تثبیت رنگ آن مطمئن شوید. نحوه شستن انواع پتو به شرح زیر است.

شستن پتو با لباسشویی

پتو اکریلیک

برای شستن پتوی اکلریک در ماشین لباسشویی، ابتدا برچسب مراقبت از پتو را مطالعه کنید و بعد از آنکه مطمئن شدید شستن پتو با ماشین لباسشویی محدودیتی وجود ندارد، برنامه مناسب شستن پتوی اکلریک را انتخاب کنید؛ بهترین برنامه برای این مدل پتو، شستشوی دلیکات یا حساسیت بالا است؛ چرا که این برنامه‌ سرعت چرخش کمتری دارد و به آرامی پتو را می‌شوید. نکته مهم دیگری که باید به آن توجه داشت، انتخاب آب سرد برای شستشو است؛ زیرا آب گرم ممکن است باعث از بین رفتن الیاف پتو و تغییر شکل آن شود. در نهایت از حالت خشک‌کن ماشین لباسشویی برای پتوهای اکلریک استفاده نکنید، تا از تغییر شکل و کاهش کیفیت آن‌ها جلوگیری شود.

مطلب پیشنهادی:  با 3 ترفند ساده لباس آب رفته را به حالت اول بازگردانید

شستن پتو ترمه با ماشین لباسشویی

برای شستن پتو با ماشین لباسشویی، ابتدا برچسب پتو را بررسی کنید و مطمئن شوید که شستشو در ماشین لباسشویی مجاز است. قبل از شستن پتو، اگر روی آن لکه یا آلودگی سطحی وجود دارد، آن‌ها را با استفاده از یک حوله مرطوب و ملایم تمیز کنید. هنگام شستن روتختی با ماشین لباسشویی، به وزن ماشین لباسشویی دقت کنید؛ چرا که قرار دادن پتو در لباسشویی با حجم بیشتر ممکن است به لباسشویی آسیب وارد کند. بهترین برنامه شستشوی ماشین لباسشویی ال جی برای پتوهای ترمه، حالت شستشوی ملایم و دوره شستشوی کوتاه است.

پتو پنبهای و نخی

برای شستن پتوهای پنبه‌ای و نخی نیز از حالت شستشوی ملایم و دوره شستشوی کمتر استفاده کنید؛ برای جلوگیری از انتقال رنگ این پتوها، بهتر است از مایع لباسشویی ملایم استفاده کنید و آن‌ها را به صورت جداگانه بشویید.

شستن پتو با ماشین لباسشویی

شستشوی پتو پشمی در لباسشویی

برای شستشوی پتوهای پشمی، از مواد شستشوی مخصوص پشم استفاده کنید تا نرمی و طراوت پارچه حفظ شود. دمای آب مناسب برای شستن پتو با ماشین لباسشویی، آب سرد است؛ چرا که آب گرم باعث تغییر شکل پتو می‌شود.

شستشوی پتو کرکی با لباسشویی

با توجه به اینکه وزن پتوی خیس بیشتر می‌شود؛ بنابراین هنگام شستن پتو با ماشین لباسشویی به ظرفیت لباسشویی توجه داشته باشید. بهتر است برای جلوگیری از خراب شدن ماشین لباسشویی، از شستن این مدل پتوها در لباسشویی خودداری کنید.

پیشنهاد مطالعه: جادوی فرش در چیدمان خانه را دست‌کم نگیرید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

از بین بردن زردی استکان چای بدون مواد شیمیایی

لیوان و استکان چای جزو آن دسته از ظرف‌هایی هستند که به طور مداوم مورد استفاده قرار می‌گیرن…