جادوی فرش در چیدمان خانه را دست‌کم نگیرید!

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
فرش یکی از عناصر مهم در دکوراسیون داخلی خانه است و اهمیت بسیاری در خلق یک فضای زیبا، آرام و راحت دارد؛ برای آشنایی با دیگر مزایای آن با ما همراه باشید.
تاثیر فرش در دکوراسیون

فرش به عنوان یکی از عناصر مهم در چیدمان خانه ایرانی، تأثیر قابل توجهی بر زیبایی فضا دارد. به عبارت دیگر وجود فرش در هر خانه‌ای به آن روح می‌بخشد و باعث می‌شود زندگی در آن خانه جریان داشته باشد؛ همین اندازه که وجود فرش برای گرمی بخشیدن به خانه نیاز است، انتخاب رنگ فرش نیز اهمیت دارد؛ چرا که می‌تواند دکوراسیون خانه را تحت تاثیر قرار دهد. برای آشنایی با تاثیر فرش در دکوراسیون تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

تاثیر فرش در دکوراسیون داخلی خانه

فرش در دکوراسیون مدرن جزو عناصر کلیدی به شما می‌آید و تمام وسایل خانه را تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ از مزایای فرش در چیدمان پذیرایی، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تاثیر فرش در دکوراسیون

تمیزی راحت‌تر محیط خانه

اگر فرزند کوچکی در خانه دارید و یا جزو افراد پرجمعیت هستید، بالطبع تمیز کردن روزانه سرامیک‌ها کار بسیار سختی است در حالی که جارو کردن فرش زمان کم‌تری از شما می‌گیرد و می‌توانید راحت‌تر به باقی کارها رسیدگی کنید؛ بنابراین انتخاب یک فرش ساده و شیک برای پذیرایی می‌تواند علاوه بر زیبایی بخشیدن به محیط خانه، نظافت روزانه را برای شما راحت‌تر کند.

حفاظت از کفپوش چوبی از تاثیر فرش در دکوراسیون

کفپوش‌های چوبی بسیار زیبا و البته گران‌قیمت هستند و اگر در محیطی پر رفت‌وآمد نصب شود، بیشتر در معرض سایش قرار می‌گیرد. بنابراین با انتخاب یک فرش مناسب و پهن کردن آن در مناطق پر رفت‌وآمد خانه می‌توانید از کفپوش خانه محافظت کنید. از طرفی کفپوش چوبی ممکن است در معرض رطوبت و آب قرار گیرد که می‌تواند آن را تغییر شکل داده یا به آن آسیب برساند. قرار دادن فرش در نقاطی که ممکن است با رطوبت مواجه شوند، می‌تواند از ورود آب به کفپوش چوبی جلوگیری کرده و آن را محافظت کند.

تاثیر فرش در دکوراسیون

ایجاد هماهنگی در فضای خانه

از دیگر مزایای وجود فرش در چیدمان خانه، ایجاد هماهنگی در نقاط مختلف خانه است. شما می‌توانید برای زیباتر به نظر رسیدن دکوراسیون، فرش را متناسب با مبلمان و اکسسوری‌های خانه انتخاب کنید؛ از نظر فنگ‌شویی نیز وجود فرش در خانه باعث کاهش اضطراب محیط می‌شود و آرامش را به خانه شما هدیه می‌دهد.

مطلب پیشنهادی:  بدون خرج اضافه آشپزخانه زیبا داشته باشید

نقطه کانونی

از دیگر مزایای تاثیر فرش در دکوراسیون، گرما بخشیدن به محیط خانه است. با انتخاب بهترین رنگ فرش برای پذیرایی، می‌توانید آن قسمت را به نقطه کانونی خانه تبدیل کنید. هنگام خرید فرش، به این نکته توجه داشته باشید که مدل چیدمان فرش در خانه باید به گونه‌ای باشد که پایه‌های جلویی مبل روی فرش قرار گیرد و اگر از فرش کوچکی استفاده کردید، بهتر است فرش را زیر میز وسط و بین مبلمان پهن کنید.

ایجاد فضای راحت از تاثیر فرش در دکوراسیون

اگر علاقه دارید که پای برهنه در خانه راه بروید حضور فرش در دکوراسیون خانه بسیار ضروری است؛ چرا که فرش می‌تواند پاها را در برابر سطوح سخت و سرد محافظت کند. زمینه‌های سخت مانند سرامیک یا سنگ طبیعی می‌توانند بر روی پاها فشار زیادی ایجاد کنند و به طور تدریجی منجر به درد و التهاب شود. با استفاده از فرش، می‌توانید این فشار را کاهش دهید و از راحتی پاها لذت ببرید.

تاثیر فرش در دکوراسیون

کاهش سر و صدا

مهم‌ترین تاثیر فرش در دکوراسیون، کاهش سرو صدا در محیط است؛ کفپوش‌هایی مانند سرامیک و سنگ به راحتی صدا را در محیط اکو می‌دهند؛ با پهن کردن فرش در محیط، صداها کاهش می‌یابند و به طور طبیعی‌تر در فضا پخش می‌شوند. این موضوع به خصوص در فضاهای بزرگ و با سقف‌های بلند بسیار مؤثر است. بنابراین برای کاهش سرو صدا در خانه بهتر است از فرش مناسب استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه: جدیدترین مدلهای میز جلو مبلی برای خانه کوچک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

تزیین باغچه با ایده‌های خلاقانه و بکر

به گزارش دلتا تزیین باغچه خانه، به شما روح و جان تازه‌ای می‌دهد و شما می‌توانید از نگاه کر…