با سس مایونز به راحتی وسایل چوبی را برق بیندازید

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر نمی‌دانید که چگونه لکه موجود روی وسایل چوبی را از بین ببرید و آن را مانند روز اول نو و درخشان کنید؛ با ما همراه باشید.
تمیز کردن لکه آب روی چوب

مبلمان و وسایل چوبی در کنار زیبایی بسیاری که به خانه می‌بخشند، اما به سرعت کثیف می‌شوند و روی آن‌ها لکه ایجاد می‌شود؛ پاک کردن لکه آب از روی چوب در بسیاری از مواقع با توجه به نوع لکه و جنس چوب، کار مشکلی است. از همین رو در این مطلب از دلتامگ برای از بین بردن جای لیوان روی میز چوبی و تمیز کردن لکه آب روی چوب ، راهکار مناسبی را به شما پیشنهاد داده‌ایم که با استفاده از آن می‌توانید وسایل خود را برق بیندازید.

بهترین روش تمیز کردن لکه آب روی چوب

 قبل از انجام هر روشی برای تمیز کردن لکه آب روی چوب، بهتر است روی یک قسمت کوچک و پنهان از چوب روش انتخابی را تست کنید تا از خراشیدن و یا آسیب دیدن سطح چوب جلوگیری شود. همچنین، بهتر است هنگام برق انداختن وسایل چوبی برای جلوگیری از آسیب رسیدن به چوب، سطح مورد نظر را زیاد مرطوب نکنید. روش‌های مختلفی برای تمیز کردن وسایل چوبی وجود دارد؛ مانند استفاده از اسپری تمیز کننده وسایل چوبی یا بهترین براق کننده چوب و سرکه؛ اما در این مطلب یک روش خانگی و ساده را برای تمیز کردن سطح چوب به شما معرفی می‌کنیم؛ بنابراین اگر از خود می‌پرسید که چگونه وسایل چوبی را نو کنیم ؟ با ما همراه باشید.

تمیز کردن لکه آب روی چوب

برق انداختن وسایل چوبی با سس مایونز

استفاده از این روش برای تمیز کردن لکه آب روی چوب، بسیار موثر است؛ اما با توجه به عمق لکه ممکن است لازم باشد فرایند تمیز کردن را چند مرتبه تکرار کنید. برای استفاده از این روش لازم است در ابتدا به خوبی سطح لکه شده را با یک دستمال خشک تمیز کنید؛ سعی کنید تا جایی که ممکن است لکه را کم‌رنگ کنید.

مطلب پیشنهادی:  آموزش بافت پاپوش ساده با قلاب + ویدئو

این ترفند به شما کمک می‌کند تا لکه راحت‌تر پاک شود؛ در مرحله بعدی یک قاشق غذاخوری سس مایونز را با یک دستمال نرم روی سطح لکه پخش کنید، 1 الی 2 ساعت با توجه به میزان سختی لکه به آن زمان دهید، در نهایت با استفاده از یک دستمال خیس، مایونز را به خوبی از سطح چوب پاک کنید. مهم‌ترین نکته‌ای که در این مرحله باید به آن توجه داشت این است که بعد از پاک کردن سس، سطح وب را با استفاده از سشوار به خوبی شک کنید تا نم موجود در چوب از بین برود. برای از بین رفتن رطوبت چوب به طور کامل، لازم است که 24 ساعت چوب را در جایی قرار دهید و از آن استفاده نکنید.

تمیز کردن لکه آب روی چوب

طرز تمیز کردن وسایل چوبی سفید

تمیز کردن لکه آب روی چوب سفید کمی مشکل‌تر ست و نیاز به دقت بیشتری دارد؛ چرا که استفاده از یک پاک کننده چوب نامناسب، می‌تواند رنگ وسایل چوبی شما را تغییر دهد. برای پاک کردن لکه از روی چوب سفید، می‌توانید از محلول آب و سرکه استفاده کنید. برای این کار، یک قاشق غذاخوری سرکه را در یک لیوان آب حل کنید و با استفاده از یک دستمال نرم، سطح چوب را تمیز کنید. پس از تمیز کردن، سطح چوب را با یک دستمال خشک و نرم پاک کنید و بگذارید کاملاً خشک شود.

تمیز کردن لکه آب روی چوب

پیشنهاد مطالعه: تاثیر فوق‌العاده جوش‌شیرین برای تمیز کردن یخچال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

از بین بردن زردی استکان چای بدون مواد شیمیایی

لیوان و استکان چای جزو آن دسته از ظرف‌هایی هستند که به طور مداوم مورد استفاده قرار می‌گیرن…