6 دلیل که باعث می‌شود آشپزخانه شما نامرتب به نظر برسد!

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر دوست دارید آشپزخانه شما همیشه مرتب و شیک به نظر برسد نیازی به خرید وسایل گران قیمت نیست تنها کافی است به این نکات توجه کنید.
آشپزخانه مرتب

شاید این مشکل نیز برای شما به وجود آمده باشد که تمام تلاش خود را کرده‌اید، اما بازهم چیدمان آشپزخانه شما نامرتب به چشم می‌آید. در چنین مواقعی برای بسیاری از ما این سوال به وجود می‌آید که چگونه آشپزخانه را مرتب کنیم ؟ چیدمان آشپزخانه مرتب، اصول و قواعد مخصوص به خود را دارد که با رعایت آن‌ها می‌توانید به راحتی مشکل خود را برطرف کنید؛ تنها کافی است تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

چگونه آشپزخانه مرتب داشته باشیم ؟

چند اشتباه رایج دکوراسیونی باعث می‌شود که شما با آشپزخانه مرتب و شیک کلی فاصله داشته باشید. بسیاری از ما این اشتباهات را ناخواسته انجام می‌دهیم؛ این اشتباهات رایج عبارتند از:

آشپزخانه مرتب

نامرتب بودن کابینت‌ها

یکی از رایج‌ترین اشتباهاتی که معمولا نسبت به آن بی‌تفاوت هستیم، نظم بخشیدن به کابینت‌ها خصوصا شلف‌ها و قوطی حبوبات است. برای داشتن آشپزخانه مرتب بهتر است به جای قرار دادن  ظروف و قوطی‌های ادویه روی سلف‌ها، آن‌ها را در کابینت بگذارید تا در دید افراد قرار نداشته باشد. همچنین نظافت هفتگی این قوطی‌ها و کابینت‌های آن بسیار مهم است. در نتیجه توجه داشته باشید برای داشتن کابینت آشپزخانه شیک ، نیازی به خرید شلف و ظروف گران‌قیمت نیست بلکه مرتب نگه‌داشتن آن‌ها کافی است.

 

آشپزخانه مرتب

از کاشی‌های جدید استفاده کنید

شاید به نظر برسد که برای تعویض کاشی‌های آشپزخانه نیاز است هزینه بالایی بپردازید؛ اما این باور تا حدودی اشتباه است. شما با تعویض کاشی‌های بین کابینتی با کمک چسب، می‌توانید از شر کاشی‌های قدیمی که آشپزخانه شما را کوچک و نامرتب نشان می‌دهد خلاص شوید.

برای داشتن آشپزخانه مرتب تنها از یک چراغ سقفی استفاده نکنید

در سال‌های قبل فضای بسیاری از آشپزخانه‌ها با استفاده از یک چراغ در وسط سقف روشن می‌شد که همین امر به دلگیر بودن و نامرتب دیده شدن فضا کمک می‌کرد؛ اما در سال‌های اخیر استفاده از نورپردازی در آشپزخانه بسیار مورد توجه قرار گرفت و بسیاری از افراد با ایجاد نورهای کوچکو بزرگ در سقف، به مرتب بودن آشپزخانه خود بسیار کمک کردند.

مطلب پیشنهادی:  چیدمان اتاق خواب با تم آبی و ایجاد فضایی آرامش بخش

از قرار دادن وسایل زیاد وی کانتر خودداری کنید

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باعث می‌شود آشپزخانه مرتب به نظر نرسد، قرار دادن بیش از حد وسایل روی اپن آشپزخانه است؛ برای حل این مشکل سعی کنید بیشتر وسایل را درون کابینت قرار دهید و در صورت لزوم از یک گلدان یا دکوری زیبا برای تزیین کانتر کمک بگیرید.

آشپزخانه مرتب

برای داشتن آشپزخانه مرتب و شیک به نظافت آن اهمیت دهید

با توجه به اینکه آشپزخانه محیطی است که با مواد غذاییو رطوبت آب در ارتباط است، بهتر است روزانمه نسبت به تمیز کردن آن اقدام کنید؛ این نکته بسیار ساده می‌تواند تا حد قابل توجهی به زیبایی و منظم بودن آشپزخانه کمک کند. همچنین بهتر است در طول هفته نیز نظم را حفظ کنید و بلافاصله بعد از استفاده از آشپزخانه، وسایل را بشویید و محل مناسبی برایشان تعیین کنید. این شامل شستن و تمیز کردن سطوح، دستگیره‌ها، کابینت‌ها و لوازم آشپزخانه می‌شود.

آشپزخانه مرتب

ناهماهنگ بودن وسایل برقی با یکدیگر

از آنجا که آشپزخانه بیشتر از هر قسمت دیگری در خانه، وسیله برقی در آن وجود دارد؛  انتخاب یک برند برای تمام وسایل برقی چون یخچال، آب‌ میوه‌گیری و … کار راحتی نیست و همین مسئله باعث می‌شود آشپزخانه نامرتب به نظر آید؛ برای حل این مشکل اگر بودجه کافی ندارید می‌توانید به جای خرید وسایل تاز یک برند، از یک رنگ مشخص برای آن‌ها استفاده کنید تا هماهنگی میان وسایل به وجود آید.

پیشنهاد مطالعه: بالکن خانه را با کاشت این 5 گیاه دارویی زیبا کنید

تعداد کلمات مطلب: 574

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

8 ترفند برای پر کردن فضاهای خالی و پرت منزل

فضاهای خالی و پرت در خانه می توانند نه تنها از نظر زیبایی ظاهری نامطلوب باشند، بلکه استفاد…