از کرفس تا موتزارت: عجیب‌ترین روش های تقویت حافظه

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
روش های تقویت حافظه به شما کمک می‌کنند تا عضلات مغز را ورزیده کرده و از سرعت پیری آن بکاهید.
روش های تقویت حافظه

روش های تقویت حافظه موضوعی جنجالی در زمان ماست. راه‌های متنوعی برای تقویت حافظه وجود دارد که شاید تا به‌حال نشنیده باشید. با ما در دلتامگ همراه باشید.

عجیب‌ترین تکنیک‌های تقویت حافظه

چگونه حافظه خود را تقویت کنیم؟ برای بهبود حافظه بهتر است به روش‌هایی متوسل شوید که از نظر علمی ثابت شده‌‌اند و انجام آن‌ها کمترین هزینه را برای شما به‌همراه خواهد داشت.

علاوه‌بر انجام بازی‌های فکری، راه‌های غیر معمولی نیز وجود دارد. از خوردن شکلات تا راه رفتن به عقب، همه روش‌هایی علمی و اثبات شده برای تقویت حافظه هستند.

1. شکلات تلخ

خبری خوب برای دوستداران شکلات: ترکیبی در کاکائو می‌تواند به تقویت حافظه شما کمک کند. خوردن شکلات تلخ یکی از آسان‌ترین روش های تقویت حافظه است.

مطالعات نشان می‌دهند که فلاوانول‌ها ترکیبات غذایی فعالی  هستند که از پیری مغز محافظت می‌کنند، عملکرد شناختی را افزایش می‌دهند و جریان خون را به مغز افزایش می‌دهند.

روش های تقویت حافظه

آن‌ها به گروهی از ترکیبات به نام پلی‌فنول‌ها تعلق دارند که در چای، روغن زیتون، پیاز، تره فرنگی، کلم بروکلی و زغال اخته نیز به وفور یافت می‌شوند.

یافته‌ها نشان می‌دهد که کاکائو به افراد مسن کمک می‌کند تا اطلاعات را در حافظه کوتاه‌مدت خود به خاطر بیاورند.

2. آفتاب

تحقیقات نشان داده است که گذراندن زمان بیشتر در زیر نور خورشید، یکی از بهترین روش های تقویت حافظه کوتاه‌مدت است.

در سال ۲۰۲۱، کارشناسان دانشگاه برادفورد به بررسی عملکرد موش‌ها در آزمایش‌های حافظه هنگام قرار گرفتن در معرض نور برای مدتی طولانی و کوتاه  پرداختند. آن‌ها یک ارتباط معنی‌دار بین حافظه ضعیف و کوتاه بودن طول روز یافتند، مشابه آنچه که انسان در فصل زمستان تجربه می‌کند.

مطلب پیشنهادی:  عوارض مصرف دگزامتازون

3. راه رفتن به عقب

یک مطالعه عجیب در سال ۲۰۱۸ نشان داد وقتی انسان‌ها به سمت عقب راه می‌روند نسبت به افرادی که ثابت ایستاده اند یا به جلو راه می‌روند در تست حافظه عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهند. راه رفتن بخ عقب یکی از بهترین روش های تقویت حافظه است که در درازمدت روند پیری مغز شما را کاهش می‌دهد.

4. کرفس

طعم کرفس طعمی است که ممکن است برای همه لذتبخش نباشد اما  ارزش غذایی بالایی دارد زیرا دانشمندان دریافته‌اند که کرفس علاوه بر خواص پیشین خود حاوی ترکیبات تقویت‌کننده حافظه نیز هست.

روش های تقویت حافظه

داده‌ها نشان می‌دهد که مصرف یک رژیم غذایی سالم، با کاهش التهاب مرتبط با سن در مغز منجر به سلامت شناختی بهتر خواهد شد.

5. موتزارت

موسیقی کلاسیک فواید متعددی برای سلامتی دارد، از جمله کاهش فشار خون و کمک به مبارزه با عفونت‌ها. اما مطالعات نشان داده است که آثار موتزارت به‌طور خاص تاثیر منحصر به‌فردی بر مغز و حافظه دارد.

پیشنهاد مطالعه: عملکرد مواد معدنی برای بدن: هر آنچه باید درباره مواد معدنی بدانیم را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

خواص اعجاب انگیز سماق

سماق که از دیرباز در آشپزی ایرانی و طب سنتی جایگاه ویژه ای داشته است، به عنوان ادویه ای خو…