با این روش به راحتی سرویس کولر آبی را خود در خانه انجام دهید!

0
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برای سرویس کولر آبی نیازی نیست هزینه بالایی بپردازید و آن را به سرویس‌کار بدهید، خودتان با رعایت چند نکته که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود نیز می‌توانید اینکار را انجام دهید.
سرویس کولر آبی

از مهم‌ترین اقداماتی که هر ساله با نزدیک شده به فصل تابستان باید انجام دهیم، سرویس کولر آبی است، برای انجام آن نیازی نیست که هزینه زیادی بابت سرویس‌کار بدهید؛ چرا که خود نیز با رعایت چند نکته به راحتی می‌توانید در خانه این کار را انجام دهید. برای آشنایی با نحوه سرویس کولر آبی، تا پایان این مطلب از دلتامگ با ما همراه باشید.

بهترین روش سرویس کولر آبی

سرویس کولر آبی

برای افزایش طول عمر کولر آبی، سرویس فصلی آن واجب است. توجه داشته باشید که سرویس کولر آبی با تعمیر کولر آبی متفاوت است. مهم‌ترین نکته‌ای که هنگام سرویس کولر باید به آن توجه داشت، ایمنی و سالم بودن قطعات کولر است. اگر سرویس کولر آبی به درستی انجام شود موجب افزایش طول عمر کولر می‌شود. برای این امر لازم است قطعات کولر را بشناسید تا بتوانید به شیوه درست آن را سرویس کنید.

به طور کلی قطعات کولر به سه دسته تقسیم می‌شوند:

الکتریکی: شامل کلید سه دکمه‌ای قطع و وصل، پمپ آب و موتور کولر
مکانیکی: توربین هوا، تسمه و شناور
ثابت: دریچه‌ها، بدنه، اتصالات شبکه‌ی آبرسانی و شیر تخلیه

مراحل سرویس کولر آبی

سرویس کولر آبی

تعویض پوشال‌ها

مهم‌ترین قسمتی که باید هنگام سرویس کولر به آن توجه شود، تعویض پوشال‌ها است؛ چرا که پوشال‌ها محل مناسبی برای رشد باكتری‌هایی هستند که در طول زمستان بین پوشال‌ها جمع شده‌ و باعث ایجاد بوی نامطبوع می‌شود. در این مرحله توجه داشته باشید که برای تهیه پوشال جدید حتماً پوشال هم‌ سایز با ظرفیت کولر بگیرید؛ برای مثال اگر پوشال کولر 4500 را بر روی کولر 3500 ببندید، تراکم بالای پوشال‌های بزرگ‌تر از سایز، موجب اختلال در سیستم گردش هوای کولر می‌شود و هوا به درستی به کولر نمی‌رسد.

موتور مهم‌ترین بخش در سرویس کولر آبی

كولر يک پمپ آب و يک دينام دارد كه اولي، فرايند گردش آب و دومي عمل گردش هوا را به انجام می‌دهد. اين موتور‌ها هرقدر سالم‌تر باشند، كولر عملكرد بهينه‌تري خواهد داشت و انرژي كمتري را هم مصرف می‌کند. برای سرویس موتورها ابتدا لازم است گردو‌خاک روی آن را تمیز کنید و بعد آن را روغن‌کاری کنید. برای روغن‌کاری باید دو قطعه ياتاقان را به خوبی روغن‌کاری کرد و بعد پروانه را با دست چند دور بچرخانيد تا روان شود.

مطلب پیشنهادی:  5 مدل کمد دیواری جدید برای اتاق خواب

تنظیم تسمه کولر

  • پیچ‌های موتور کولر را کاملا شل کنید
  • فاصله بین دو پولی کوچک و بزرگ کولر را در نظر گرفته و وسط آن را در نظر بگیرید
  • به وسیله انگشتان دست تسمه را در محل مشخص شده در بند 3 به هم نزدیک کنید
  • فاصله دقیق نزدیک شدن تسمه به هم به اندازه قطر پولی کوچک است
  • در حالیکه دائم فاصله تسمه را با انگشتان دست به هم نزدیک می‌کنید تا فاصله مورد نظر و استاندارد اعلام شده ایجاد شود باید دایم موتور را به صورت میلیمتری به چپ و یا به راست انتقال دهید

ایجاد سایه‌بان برای کولر

یکی دیگر از مراحل سرویس کولر آبی که ممکن است بسیاری از ما آن را نادیده بگیریم، ساخت سایه‌بان برای کولر است. بدنه فلزي كولر در تابش مستقيم آفتاب بسیار داغ می‌شود به نوعی که لمس کردن آن ممکن نیست؛ بنابراین در چنین وضعیتی نمی‌توانیم انتظار خنکای زیاد از کولر را داشته باشیم. برای حل این مشکل بهترین راه ساخت سایه‌بان است.

سايه‌بان كولر‌ها ۲ نوع است؛ یک نوع كه قيمت بيشتري دارد و به سايه‌بان سنتي معروف است، که در ساخت آن از 4 عدد پايه فلزي و يك سقف برزنتي استفاده می‌شود. نوع دوم سایه‌بان به گونه‌ای است که دیگر پایه‌های فلزی روی ایزوگام قرار نمی‌گیرند و به جای آن پایه‌ها روی سقف کولر نصب می‌شوند.

شست‌وشو آخرین مرحله در سرویس کولر آبی

برای جلوگیری از ورود گردو‌خاک به درون خانه بهتر است بعد از انجام مراحل فوق، با استفاده از یک فرچه پلاستیکی به خوبی کف کولر را بشویید. در این مرحله اگر قسمتی از رنگ کف کولر از بین رفته بود، بهتر است برای جلوگیری از پوسیده شده آن در آینده، یک ظرف قير ايزوله كه يک نوع قير آماده و سرد است، از رنگ‌فروشي تهيه كنيد و آن را با قلم مو بر كف كولر پخش كنيد.

پیشنهاد مطالعه: خواص باورنکردنی سرکه برای رشد سریع گیاهان آپارتمانی!

تعداد کلمات مطلب: 674

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

جدیدترین مدل چیدمان اتاق خواب پسرانه

روحیات دخترانه و پسرانه ممکن است در برخی جوانب متفاوت باشند و این تفاوت‌ها می‌تواند در نحو…