با این ترفند پتوهای سنگین را به راحتی در خانه بشویید!

0
11
زمان مطالعه: 4 دقیقه
اگر قصد شستن پتو در خانه را دارید، برای افزایش طول عمر ماشین لباسشویی و خراب نشدن بافت پتو، نیاز است نحوه شستن پتو با دست و ماشین لباسشویی را مطابق دستور گفته شده در متن انجام دهید.
شستشوی پتو در خانه

بسیاری از روان‌شناسان معتقد هستند که استفاده از پتوهای سنگین باعث می‌شود که خوابی راحت‌تر داشته باشید؛ به همین دلیل است که امروزه از این پتوها بسیار استفاده می‌شود. یکی از معایب استفاده از پتوها این است که شستشوی آن‌ها بسیار مشکل است چرا که اغلب در ماشین لباسشویی جای نمی‌گیرند. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که دوست ندارید شستشوی پتو را به خشک‌شویی بسپارید، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید تا بهترین روش شستشوی پتو در خانه را به شما آموزش دهیم.

نکات مهم قبل از شستن پتوهای سنگین در خانه

پتوهای سنگین به دلیل اینکه از جنس‌های مختلفی ساخته شده‌اند، وزن‌های مختلفی نیز دارند. در نتیجه برای به دست آمدن نتیجه مناسب، نیاز است به دستورالعمل‌های زیر توجه داشته باشید.

شستشوی پتو در خانه

وزن پتو

اگر قصد داری پتو را با استفاده از ماشین لباسشویی بشویید، ابتدا لازم وزن پتو را اندازه بگیرید و بعد مطمئن شوید که ماشین می‌تواند اندازه و وزن پتو را تحمل کند. در غیر این‌صورت باید پتو را با دست بشویید.

فیلر یا پر کننده‌ی پتو

قبل از شستشوی پتو با ماشین، ابتدا بررسی کنید که پتو با استفاده از چه ماده‌ای پر شده‌ است؛ اینگونه مشخص می‌شود که می‌توانید آن را در ماشین لباسشویی بیندازید یا اینکه باید شستن پتو با دست انجام شود. برای مثال پتوهایی که از مواد طبیعی پر شده‌اند فقط باید لکه‌هایشان تمیز شود و نیازی نیست که در ماشین لباسشویی شسته شوند.

جنس پتو

معمولا پشت پتوهای سنگین برچسبی وجود دارد که نحوه شستن پتو در خانه را برای شما توضیح داده است. به طور کلی پتوهایی که از جنس بامبو، نخ پنبه یا فلانل هستند می‌توانند در ماشین لباسشویی شسته شوند؛ اما آن‌هایی که از جنس لینن، پشم یا ابریشم هستند را نمی‌توان در ماشین لباسشویی شست.

بهترین روش شستشوی انواع پتو در خانه

بعد از آنکه نکان مهمی که در بالا به آن اشاره شد را رعایت کردید، در این مرحله باید مواد شوینده مناسب را برای پتو انتخاب کرده و روش شستن پتو در خانه را به ترتیب انجام دهید.

بهترین روش شستشوی انواع پتو در خانه

وسایل مورد نیاز برای شستشوی پتو در خانه

اگر جنس پتوی شما به صورتی است که نمی‌توان کامل آن را شست، برای از بین بردن لکه به روش زیر عمل کنید.

  • مایع ظرفشویی
  • برس نرم یا مسواک کهنه
  • دستمال

بعد از تهیه این وسایل در ابتدا کمی مایع ظرفشویی را با آب گرم ترکیب کنید و بعد برس یا دستمال را در ترکیب فرو برده و روی لکه بکشید. بعد از آنکه مطمئن شدید لکه پاک شده قسمت مورد نظر را با آب بشویید و در هوای آزاد خشک شود.

مطلب پیشنهادی:  3 ترکیب جادویی برای از بین بردن زردی بالش

نحوه شستن پتو در خانه

در صورتی که پتو شما بیش از نه کیلو وزن دارد و جنس آن به گونه‌ای است که می‌توان آن را به طور کامل شست، نیاز است به طور کامل به مراحل زیر عمل کنید.

 وسایل مورد نیاز

  • ماده‌ شوینده مناسب
  • تشت یا وان

برای شستن پتو در لگن ابتدا  تشت یا وان را به طور کامل بشویید تا هیچ گونه آلودگی در آن نباشد، سپس تشت را تا نصفه پر از آب کرده و مواد شوینده را به آن اضافه کنید و آن را به خوبی هم بزند تا به طور کامل در آب حل شود و بعد پتو را در آب غوطه‌ور کنید. در این مرحله با توجه به سختی لکه اجازه دهید پتو چند دقیقه در آب باقی بماند. بعد از گذشت 20 دقیقه لکه‌های پتو را با دست پاک کنید و سپس آب تشت را خالی کنید. در این مرحله مجدد تشت را با آب سرد پر کنید و به آرامی پتو را آبکشی کنید. این مرحله آبکشی پتو را تا جایی انجام دهید که مطمئن شوید لکه‌های مواد شوینده از روی پتو پاک شده است. بعد از آبکشی کامل پتو، آن را از وسط تا کرده و لوله کنید تا آب آن گرفته شود. البته مراقب باشید که پتو چروک نشود و بعد از چند دقیقه پتو را در هوای آزاد بگذارید.

شستشوی پتو در خانه

چگونه پتوهای سنگین را در ماشین لباسشویی بشوییم؟

بعد از آنکه مطمئن شدید ماشین لباسشویی شما قابلیت شستشوی پتو را دارد، برای شستشوی پتو در خانه به ترتیب مراحل زیر عمل کنید.

ابتدا قبل از آنکه پتو را در ماشین لباسشویی بیندازید، با استفاده از آب گرم و مایع ظرفشویی همه‌ لکه‌های روی پتو را پاک کنید و بعد برای حفظ رنگ پتو، دمای ماشین را روی آب سرد تنظیم کنید. در این مرحله با توجه به مارک ماشین لباسشویی، مناسب‌ترین گزینه را انتخاب نمایید. در مرحله بعد مطمئن شوید که پتو به طور یکنواخت در ماشین لباسشویی قرار گرفته است. در مرحله آخر با استفاده از مایع لباسشویی مناسب، شستشوی پتو در خانه را انجام دهید.

پیشنهاد مطالعه: با جدیدترین مدل کاشی بین کابینتی آشپزخانه خود را زیبا کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

از بین بردن زردی استکان چای بدون مواد شیمیایی

لیوان و استکان چای جزو آن دسته از ظرف‌هایی هستند که به طور مداوم مورد استفاده قرار می‌گیرن…