6 ترفند ارزان و کاربردی برای تزیین تراس در آپارتمان!

0
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
با گرم شدن تدریجی هوا بهترین مکان در خانه‌های آپارتمانی، تراس‌ها هستند. بنابراین با استفاده از چند ایده کاربردی و ساده که در ادامه مطلب گفته‌ایم زیباترین تزیین تراس را داشته باشید.
تزیین تراس

در خانه‌های آپارتمانی که از نعمت حیاط محروم هستند، زیباترین قسمت خانه می‌تواند بالکن آن باشد. روش‌های مختلفی برای تزیین تراس وجود دارد که با کمک گرفتن از آن‌ها می‌توانید یک حیاط کوچک و زیبا برای خود طراحی کنید و از آن لذت ببرید. تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید تا بهترین روش‌های تزیین تراس با وسایل ساده را برای شما شرح دهیم.

چند ایده کاربردی و کم هزینه برای تزیین تراس در آپارتمان

برای داشتن تراس زیبا و منحصر به فرد نیازی نیست که هزینه زیادی بپردازید و یا اینکه تراس شما خیلی بزرگ باشد، بلکه می‌توانید با کمی خلاقیت دکوراسیون آن را انجام دهید.

استفاده از صندلی‌های خاص

قرار دادن یک میز و صندلی خاص متناسب با فضای تراس، می‌تواند مکانی دنج را برای شما ایجاد کند تا در ایام تعطیلات یا بعد از یک روز کاری خسته‌کننده، در آن استراحت کنید. البته در این روش به این نکته توجه داشته باشید که نیاز نیست کل قسمت تراس را با انواع میز و صندلی‌ها پوشانید؛ تنها کافی است بسته به فضای موجود، با قرار دادن یک یا دو صندلی ظریف، بهترین دکوراسیون تراس را داشته باشید.

تزیین تراس

تزیین تراس با گلدان

به طور کلی قرار دادن گل و گیاه در محیط خانه باعث شادابی محیط می‌شود؛ بنابراین قراردادن چند گلدان کوچک در محیط تراس می‌تواند بر زیبایی آن تاثیر بسزایی داشته باشد. وجود گلدان در تراس علاوه بر زیبایی، کمک می‌کند نور مورد نیاز برای رشد گیاه فراهم شود و گلدان‌های زیبا داشته باشید. مناسب‌ترین گلدن برای تراس، گل‌های پیچک است که به دیوار می‌چسبند و فضای کمتری را اشغال می‌کنند.

تزیین تراس

تزیین نرده

بسیاری از ما نرده‌های تراس غافل می‌شویم و برای تزیین آن اقدامی نمی‌کنیم؛ اما برای داشتن زیباترین تزیین تراس، می‌توانید با استفاده از گل‌های روند، زیبا سازی نرده‌ها را انجام دهید؛ تنها کافی است یک گلدان روند را در تراس قرار دهید و شاخه و برگ‌های آن را دور نرده‌های تراس بپیچید و از زیبایی آن لذت ببرید

نور پردازی فضای تراس

مهم‌ترین نکته‌ای که باید هنگام تزیین تراس به آن توجه شود، نورپردازی محیط است. برای این منظور می‌توانید از لامپ‌های متعدد نقطه‌ای کوچک مانند برخی لامپ‌های ال‌ ای‌ دی کمک بگیرید. سعی کنید برای جذابیت بیشتر تراس تا آنجا که می‌توانید از منبع نورهای بزرگ استفاده نکنید؛ در صورتی می‌توانید از این لامپ‌ها استفاده کنید، که متراژ بالکن شما بزرگ باشد.

مطلب پیشنهادی:  اگر بودجه کمی دارید خانه خود را اینگونه بچینید!

تزیین تراس

تزیین تراس کوچک

اگر فضای تراس شما کوچک است و با کمبود فضا مواجه هستید و دوست ندارید که فضای تراس را از دست بدهید، برای حل این مشکل می‌توانید از میزهای تاشو و کم‌جا در تراس استفاده کنید.

استفاده از کاشی‌های خاص برای تزیین تراس

اگر فضای تراس شما قدیمی است و می‌خواهید برای ایام عید بالکنی زیبا داشته باشید، می‌توانید از امتریال‌های مختلفی که در بازار موجود است استفاده کنید. توجه داشته باشید که برای تراس‌های کوچک از کاشی‌های رنگ روشن و برای تزیین تراس بزرگ، از کاشی‌های طرح‌دار و رنگی استفاده کنید.

از نصب گلدان‌های آویز غافل نشوید

یکی از ایده‌های جذاب برای دکوراسیون می‌تواند تزیین تراس با چمن مصنوعی و گلدان‌های آویز باشد. در این روش می‌توانید گلدان‌های گل را از سقف آویز کنید. اجرای این ایده حتی برای دکوراسیون تراس و بالکن کوچک نیز عملی و بسیار جذاب است.

از نصب گلدان‌های آویز غافل نشوید تزیین تراس

تزیین دیوارها با شیشه‌های رنگی

استفاده از شیشه رنگی، یک ایده جالب برای طراحی و دکوراسیون تراس است. می‌توانید نمای تراس را به‌طور کامل یا به هر شکلی که دوست داشتید با انواع شیشه رنگی بپوشانید. به‌طور کلی شما با استفاده از شیشه‌های رنگی می‌توانید محیط تراس خود را زیباتر کنید. علاوه بر این می‌توانید از سایه روشن و مناظر بسیار جذابی که با تابش نور خورشید به شیشه رنگی‌های تراس ایجاد می‌کند لذت ببرید.

پیشنهاد مطالعه: پاک کردن زردی یخچال با 4 ماده معجزه‌گر!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

بهترین چیدمان مبل برای پذیرایی مربعی شکل

پذیرایی مربعی شکل، فضایی متناسب و کاربردی برای دورهمی‌ها و استراحت است. با چیدمان و دکوراس…