با جدیدترین مدل‌های پرده برای آشپزخانه آشنا شوید!

0
7
زمان مطالعه: 3 دقیقه
پرده آشپزخانه انواع مختلفی دارد که برای انتخاب آن باید به سبک و رنگ دکوراسیون خانه خود توجه کنید. برای آشنایی با بهترین مدل‌ها با ما همراه باشید.
انواع پرده آشپزخانه

همیشه تکمیل بودن دکوراسیون خانه و ست بودن تمام وسایل با یکدیگر برای خانم‌ها بسیار اهمیت دارد و برای داشتن یک خانه بی‌نقص و شیکی لازم است به جزئیات هر قسمت توجه شود. از آنجا که آشپزخانه نقش بسیاری در زیبایی دکوراسیون خانه دارد، و بیشتر آشپزخانه‌های امروزی اپن هستند و فضای درون آن به طور کامل مشخص است، انتخاب اصولی وسایل آن بسیار مهم است. بیشترین چیزی که در آشپزخانه به چشم می‌خورد، پرده آشپزخانه است که از تنوع بالایی برخوردار ست و باید متناسب با دکوراسیون آشپزخانه انتخاب شود. برای آشنایی با انواع پرده آشپزخانه تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

با انواع پرده آشپزخانه جدید را بشناسید

مدل پرده برای آشپزخانه باید به نوعی انتخاب شود که با توجه به چربی و بخار آب موجود در فضا به سرعت خراب نشود و هنگام شستشو به راحتی تمیز شود. از سوی دیگر اگر سبک آشپزخانه شما مدرن است، بهتر است پرده آشپزخانه مدرن را برای آن انتخاب نمایید و یا اینتکه اگر پنجره آشپزخانه شما رئوبه پذیرایی است، متناسب با آن پرده آشپزخانه را انتخاب کنید. انواع پرده آشپزخانه عبارتند از:

پرده آشپزخانه مدرن و جدید

پرده‌های مدرن آشپزخانه در مقایسه با سایر مدل‌ها، طرح ساده‌‎تری دارند و در مقابل از ماندگاری بیشتری برخوردار هستند؛ این مدل پرده‌ها می‌توانند فضای آشپزخانه شما را لوکس و کلاسیک کنند. سادگی این طرح از پرده باعث می‌شود شما مبرای مدت زیادی از آن استفاده کنید بدون اینکه از طرح آن خسته شوید.

انواع پرده آشپزخانه

پرده ریلی از انواع پرده آشپزخانه

پرده‌های ریلی یکی دیگر از انواع پرده‌ آشپزخانه به شمار می‌آیند که نسبت به مدل‌ پرده های جدید آشپزخانه 2022 تقریبا قدیمی هستند؛ اما به دلیل وزن سبک آن و اینکه به راحتی با وسایل آشپزخانه هماهنگ می‌شوند، در بین مردم طرفداران بسیاری دارند. همین استقبال باعث شده تا امروزه طرح‌های متنوعی برای آن ایجاد کنند.

پرده حریر برای آشپزخانه

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که علاقه دارید از نور موجود در فضا نهایت استفاده را ببرید، پرده حریر برای آشپزخانه می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. ولی باید در نظر داشته باشید که پرده‌های حریر معمولا آلودگی را بیشتر نشان می‌دهند و برای آشپزخانه‌هایی که اجاق گاز از پرده دور است، مناسب‌تر هستند.

مطلب پیشنهادی:  با فرش‌های کهنه و قدیمی چه کنیم؟

انواع پرده آشپزخانه

مدل پرده آشپزخانه بالا رونده

یکی دیگر از انواع پرده آشپزخانه مدل‌های بالا رونده است و علاوه بر اینکه دوخت کاملا مناسبی دارند، فضای بسیار کمی را هم اشغال می‌کنند. بنابراین اگر به دنبال پرده های ساده و شیک آشپزخانه هستید، مدل‌های بالارونده انتخاب مناسبی هستند و شما هر زمان که بخواهید می‌توانید به راحتی آن‌ها را جمع کنید.

پرده آشپزخانه کلاسیک

با اینکه برای آشپزخانه پرده‌های مدرن گزینه‌های بهتری هستند، ولی خیلی از افراد به علت سبک به‌کار برده شده در آشپزخانه و سایر قسمت‌های منزل، تمایل دارند که پرده آشپزخانه هم کلاسیک باشد؛ به همین دلیل به دنبال انتخاب پرده آشپزخانه‌ای هستند که والان، گوشواره و یا منگوله دارد.

انواع پرده آشپزخانه

پرده آشپزخانه زبرا

پرده‌های زبرا یکی از بهترین انواع پرده آشپزخانه هستند که به راحتی با دیوار ست می‌شوند و متناسب با رنگ کاشی و وسایل آشپزخانه انتخاب می‌شوند. این سبک از پرده‌ها امروزه طرفداران زیادی دارند؛ زبرا کیفیت مناسب و طرح‌های متنوعی دارند و فضای کمی را در آشپزخانه اشغال می‌کنند. بنابراین اگر فضای آشپزخانه شما کوچک است، برای دلباز شدن فضای آشپزخانه انتخاب این مدل پرده‌ها گزینه مناسبی است.

پرده برای آشپزخانه کوچک

توصیه می‌کنیم برای آشپزخانه‌های کوچک، مدلی را انتخاب کنید که ویژگی‌های زیر را داشته باشد:

  • طرح شلوغ و دوخت زیاد نداشته باشد
  • ترجیحا خطوط و طرح‌های عمودی داشته باشد که ابعاد را بزرگتر نشان دهد
  • رنگ تیره نداشته باشد
  • چین کمتری داشته باشد

پیشنهاد مطالعه: پاک کردن زردی یخچال با 4 ماده معجزه‌گر!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

ایده های جذاب برای چیدمان بالکن لاکچری

بالکن‌ها می‌توانند فضایی عالی برای استراحت، غذا خوردن و لذت بردن از فضای باز باشند. با کمی…