هرگز این اشتباهات را در چیدمان پذیرایی انجام ندهید!

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
پذیرایی اصلی‌ترین بخش خانه محسوب می‌شود، چرا که ساکنین خانه اکثر وقت خود را در این قسمت سپری می‌کنند و بیشتر در دید مهمان قرار دارد. بنابراین باید از انجام هر گونه اشتباه در چیدمان دکوراسیون جلوگیری شود.
اشتباهات رایج دکوراسیون

چیدمان خانه، در بزرگ یا کوچک نشان دادن متراژ خانه بسیار موثر است؛ بنابراین کوچک‌ترین اشتباه در چیدمان می‌تواند دکوراسیون خانه را زشت و کسل کننده کند. به همین دلیل بسیاری از طراحان داخلی زمان زیادی را صرف بررسی اجزای مختلف نشیمن می‌کنند. برای جلوگیری از انجام اشتباهات رایج دکوراسیون تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

این اشتباهات رایج دکوراسیون را انجام ندهید

هر زمان احساس کردید که فضای خانه آنطور که باید مناسب شما نیست و احساس راحتی و کاربردی بودن از آن نمی‌گیرید، مطمئن باشید که اشتباهاتی در تزیین دکوراسیون نشیمن خانه انجام داده‌اید که نیاز دارد آن را اصلاح کنید.

اشتباهات رایج دکوراسیون

انتخاب و چیدمان اشتباه مبلمان

برای جلوگیری از انجام اشتباهات رایج دکوراسیون، سعی کنید قبل از خرید مبلمان بررسی‌های لازم را انجام دهید؛ برای مثال هنگام خرید مبلمان دقت کنید که فضای پذیرایی شما چقدر است و یا اینکه چه سبکی در خانه شما حاکم است و بعد با در نظر گرفتن این المان‌ها بتوانید مبل مناسبی را خریداری کنید. از بزرگ‌ترین اشتباهات چیدمان مبل در خانه‌های کوچک یا خانه‌هایی که سبک ساده و مینیمالیستی دارند، قطعا خرید مبلمان کلاسیک و سلطنتی است. اشتباه دیگری که بسیاری از ما ناخواسته آن را انجام می‌دهیم، قرار دادن دو ست مختلف مبلمان روبروی هم است. در چنین مواقعی اگر قصد دارید دو دست مبل تهیه کنید دقت داشته باشید که سبک هر دوی آن‌ها یکی باشد؛ همچنین هنگام چیدمان مبل توجه داشته باشید که مبل را به دیوار نچسبانید و حدود 10 سانتی‌متر از نقطه مرکزی پذیرایی و نشیمن فاصله دهید.

اشتباهات رایج دکوراسیون

شبیه بودن تمامی المان‌ها

یکی دیگر از اشتباهات رایج دکوراسیون این است که سعی داریم تمام وسایل خانه را در یک طیف رنگ انتخاب کنیم که این کار بسیار اشتباه است؛ با وجود اینکه تاکید کرده‌ایم برای خانه‌های آپارتمانی کوچک، از وسایل با رنگ روشن استفاده کنید ولی لزوما به معنای این نیست که تمامی وسایل خانه را روشن انتخاب کنید.

مطلب پیشنهادی:  آشنایی با سازه ال اس اف

استفاده از قالیچه‌های کوچک از اشتباهات رایج در چیدمان فرش

اگر از کف‌پوش‌های چوبی یا سنگ و سرامیک برای پوشش کف پذیرایی استفاده کرده‌اید، لزومی ندارد برای فضای بین مبلمان از قالیچه یا فرش‌های وینتیج کوچک استفاده کنید. انجام این کار می‌تواند جزو یکی از اشتباهات رایج دکوراسون به حساب آید و چیدمان پذیرایی شما را زشت نشان دهد. بهترین روش این است که برای کل فضای پذیرایی از فرش‌های بزرگ استفاده کنید به گونه‌ای که تا زیر مبلمان شما نیز فرش قرار گیرد.

اشتباهات نصب تابلو

یکی دیگر از اشتباهات رایج دکوراسیون نشیمن، نصب اشتباه تابلوهای هنری است. تابلوهای هنری می‌توانند به زیباترین شدن فضای نشیمن کمک کنند؛ اما وقتی در جای اشتباه بر روی دیوار قرار می‌گیرند تاثیر بسیار بدی روی بیننده می‌گذارند. هر دیواری را که قصد دارید تابلو به آن آویزان کنید، با خطوط فرضی افقی به 4 قسمت تقسیم کنید و تابلو را در سه چهارم بالایی نصب کنید.

اشتباهات رایج دکوراسیون

نصب اشتباه میله پرده

نصب اشتباه میله پرده در بسیاری از خانه‌ها به چشم می‌خورد و شاید کسی متوجه آن نشود؛ اما اگر فضای پذیرایی و نشیمن شما کوچک است و حس می‌کنید ارتفاع سقف پایین است یا چندان دلباز نیست یکی از مواردی که باید چک کنید، ارتفاع نصب میله پرده است. میله پرده نباید بلافاصله بعد از فریم پنجره نصب شود. با این کار علاوه بر مشکلات گفته شده بخشی از نور خورشید با برخورد به میله پرده به شکل سایه در پذیرایی نشان داده خواهد شد. حالت استاندارد نصب این است که میله پرده با فاصله 15 سانتیمتری از فریم پنجره نصب گردد.

پیشنهاد مطالعه: پاک کردن زردی یخچال با 4 ماده معجزه‌گر!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

تزیین باغچه با ایده‌های خلاقانه و بکر

به گزارش دلتا تزیین باغچه خانه، به شما روح و جان تازه‌ای می‌دهد و شما می‌توانید از نگاه کر…