نکات مهم برای خرید و فروش مسکن مهر پردیس

3
2
زمان مطالعه: 4 دقیقه
چنانچه قصد خرید یا فروش واحدهای مسکن مهر پردیس را دارید، برای آگاهی از جزئیات این موضوع تا پایان این مطلب همراه ما باشید.
مسکن مهر پردیس

در سال‌های اخیر که خرید آپارتمان در تهران به دلیل قیمت بالای خانه در پایتخت، برای بسیاری از مردم تقریبا غیرممکن شده است؛ شهرهای جدید مخصوصا شهر جدید پردیس مورد استقبال ساکنین تهران و مهاجران به پایتخت قرار گرفته است. این امر موجب رونق خرید خانه در پردیس و مسکن مهر این شهر جدید شده است. از مزیت‌های مسکن مهر پردیس نسبت به دیگر پروژه‌های پردیس، قیمت ارزان‌تر آن است. اگر شما هم جزو متقاضیان خرید خانه در مسکن مهر پردیس هستید یا اقدام به خرید نموده‌اید؛ برای آگاهی از زمان تحویل مسکن مهر پردیس، جزئیات و نحوه خرید مسکن مهر، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

خرید آپارتمان در پردیس

مسکن مهر پردیس

شهر پردیس 11 فاز دارد که همه این فازها مسکونی نیستند. فازهای 6، 7 و 10 پردیس غیرمسکونی هستند و از میان فازهای دیگر فازهای 1، 2 و 4 پردیس دارای واحد‌های مسکن مهر نیستند. بنابراین فازهای 3، 5، 8، 9 و 11 دارای ساختمان‌های مسکن مهر هستند. لازم به ذکر است که فاز 5 و 9 پردیس واحدهای نیمه تمام زیادی دارند و سکونت در آن‌ها هنوز رونق چندانی ندارد.  خانه‌هایی که در فازهای ابتدایی قرار دارند ویلایی هستند که قیمت بالایی دارند، اما ساخت مسکن مهر در این منطقه امکان خرید واحدهای مسکونی با متراژ کمتر و قیمت مناسب­‌تر را برای مردم فراهم کرده است. آنچه که باعث محبوبیت این شهر جدید در بین ساکنان تهران شده، آب‌و هوای پاک، قیمت مناسب خانه و شانس مناسب برای سرمایه‎‌گذاری است.  البته عدم اطلاع از زمان تحویل مسکن مهر پردیس و وضعیت و نحوه خرید و فروش آن، می­‌تواند افراد را دچار مشکل کند.

شرایط تحویل گرفتن مسکن مهر پردیس

برای تحویل واحدهای مسکن مهر داشتن شرایط زیر الزامی است.

  • هنگام واگذاری مسکن مهر، باید وام مربوط به واحد از مالک به خریدار با مراجعه طرفین به بانک مسکن انجام گیرد.
  • متقاضیان باید هنگام مراجعه به کارگزاری مسکن مهر، مدارک انتقال وام، قرارداد یا صورت‌جلسه انتخاب واحد و مدارک شناسایی خریدار و فروشنده را همراه داشته باشند.
  • کلیه متقاضیان دارای کارت اقساطی باید اول برای انتقال تسهیلات به بانک مسکن مراجعه و پس از انجام این کار به همراه نامه‌­ای از سمت بانک به کارگزاری مسکن مهر شرکت عمران شهر جدید پردیس مراجعه کنند.

خرید آپارتمان در پردیس

حذف هزینه نقل و انتقال مسکن مهر پردیس

بسیاری از متقاضیان هنگام نقل و انتقال با این سوال مواجه می‌شوند که مبنای محاسبه هزینه نقل و انتقال چگونه است و بر چه اساسی متقاضی باید این مبلغ را پرداخت کند؟

هزینه نقل و انتقال مسکن مهر در ابتدا 900 هزار تومان بود که بعد از مدتی به 1 میلیون افزایش یافت. این در حالی است که هزینه نقل و انتقال مسکن مهر پردیس 1400 به 20 میلیون افزایش یافت و از این به بعد با توجه به شرایط متقاضیان اولیه یا ثانویه از 16 تا 30 میلیون تومان تا قبل از خرداد 1402 دریافت می‌شد.

مطلب پیشنهادی:  عرضه «رهن کامل» در بازار مسکن افزایش یافت

در اواسط خرداد ماه 1402 خبری منتشر شد که بیانگر حذف هزینه نقل و انتقال مسکن مهر پردیس است. مدیرعامل شرکت عمران پردیس گفت: هزینه نقل و انتقالات مسکن در پردیس حذف و از ابتدای خرداد اجرا شده است. همچنین محبت خواه با اشاره به مشکلات ناشی از هزینه نقل و انتقال اظهار داشت: نقل و انتقال ثانویه با مصوبه هیات مدیره شرکت عمران پردیس و دستورات مقام فرادستی برای مسکن در سنوات گذشته 38 میلیون تومان بود که منجر به نارضایتی مردم شده بود. وی با بیان اینکه متقاضیان در این زمینه مراجعه و اعلام نارضایتی در هزینه نقل و انتقال داشتند افزود: با اقدامات و تصمیم بر رضایت مردم دریافت هزینه نقل و انتقال حذف شد.

مدارک لازم جهت نقل و انتقال مسکن مهر

بعد از آنکه مدارک لازم را به شرکت عمران تحویل دادید، در این مرحله لازم است ضامن و مدارک مربوط به ضمانت را نیز همراه داشته باشید؛ توجه داشته باشید در صورتی سند رسمی ملک برای شما تنظیم می‌شود که کار ساخت واحد به اتمام رسیده و پایان کار ساختمانی صادر شده باشد. پس از آن برای اخذ اسناد تفکیکی اقدام می‌شود و در این مرحله، مالکان می‌توانند برای گرفتن سند مجزای واحد خود، به شرکت‌های عمران مراجعه کنند.

تحویل مسکن مهر پردیس تا پایان سال

در اسفند سال گذشته رئیس هیات‌ مدیره شرکت عمران شهر جدید پردیس به تکمیل واحدهای باقیمانده مسکن مهر در امسال اشاره و تصریح کرده بود: برای ۲۲ هزار واحد باقیمانده مسکن مهر پردیس، برنامه‌ریزی شده تا طی دو مرحله در بهار و تابستان سال آینده تکمیل و تحویل داده شود.

در آذر امسال نیز مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس گفت: ۱۰ هزار واحد از مسکن‌های مهر در شهر جدید پردیس باقی مانده است که ۷ هزار واحد در دهه فجر و ۳ هزار واحد دیگر قبل از اتمام امسال تحویل متقاضیان می‌شود. امیدواریم که پروژه‌های در حال تکمیل مسکن مهر پردیس طبق زمان‌بندی اعلام شده مسئولان به مالکان این خانه‌ها با شرایط مناسب تحویل داده شود.

3 دیدگاه

  1. زهرا

    3 اسفند 1401 در 7:07 ق.ظ

    هرکی اومده پردیس پشیمون شده وبرگشته من خودم یک ساله پردیس اومدم فاز ۱۱ جز گرفتاری تو مسیر وچاله چوله مریضی بچم وبی امکاناتی و اینکه کم کم دلت میگیره وافسردگی میگیری هیچی نصیبم نشد نصف دوستانم از پردیس دارن میرن بس که گرفتار میشه آدم

    پاسخ

  2. کدخدا

    3 اسفند 1401 در 8:39 ق.ظ

    خانه های مسکن مهر نزدیک ۱۲ الی ۱۳ سالی می‌شود که ساخته شده ویا در حال ساخت هستند در ابتدا با مبلغی بسیار اندک گه مناسب قشر متوسط و پایین جامعه بود اما در حال حاضر همین خانه ها و آنهایی که در زمان حال ساخته می‌شوند مبالغ بالایی طلب می‌کنند از ۱ میلیارد برای در حال ساخت‌ها تا ۳۵۰۰ الی ۷ویا ۸ میلیارد یعنی خانه در پردیس هم بسیار گران شده است به‌گونه ای که اگر کسی ۸۰۰ ویا ۹۰۰ میلیون پول داشته باشد امکان خرید مسکن در پردیس را ندارد

    پاسخ

  3. ناشناس

    7 اسفند 1401 در 12:47 ب.ظ

    ۱۳ ساله که مادر صف تحویل مسکن مهر گیر کردیم.تورو خدا آقای وزیر یک فکری به حال ما بدبختایی که این همه سال چشم انتظار تحویل واحد هامون هستیم بکنید.دیگه خسته شدیم انقد هر سال میگن وتحویل نمیدن.مستاجری پدرمون رو دراورده

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

فقط یک هشتم متقاضیان مسکن ملی آورده اولیه را واریز کردند

دلت در جهت تکمیل پروژه‌های مسکن مهر، طرح مسکن ملی را در سال گذشته آغاز کرد. …