عرضه «رهن کامل» در بازار مسکن افزایش یافت

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بررسی‌ها نشان می‌دهد که علاوه بر مناطق ۴، ۵، ۹ و ۱۰، در سایر مناطق به‌ویژه مناطق پرتقاضا و مصرفی، عرضه فایل با شرایط رهن کامل به بازار نسبت به ماه‌های قبل بیشتر شده است.
عرضه خانه رهن کامل

به گزارش دلتا مگ به نقل از دنیای اقتصاد، بررسی‌های میدانی درباره آخرین وضعیت بازار رهن و اجاره مسکن در مناطق مختلف شهر تهران نشان می‌‌دهد در برخی از مناطق مصرفی مانند منطقه ۴، ۵، ۹ و ۱۰ شهر تهران که کانون عرضه آپارتمان‌‌ های مصرفی است، عرضه خانه رهن کامل در بازار نسبت به ماه‌ های قبل افزایش یافته است.

منطقه ۵ شهر تهران پرمعامله‌‌ترین منطقه پایتخت و منطقه ۹ و ۱۰ مناطقی هستند که عرضه فایل کوچک‌‌متراژ با سطح قیمت مناسب برای متقاضیان مصرفی در آنها افزایش یافته است.

تحقیقات میدانی درباره علت افزایش فایل‌‌هایی که طی روزهای اخیر با شرایط رهن کامل به بازار اجاره این مناطق عرضه شده‌‌اند نشان می‌دهد، یک دلیل مهم این رویداد، به افزایش نسبی تعداد معاملات خرید مسکن از سوی سرمایه‌‌گذاران بلندمدت مربوط می‌شود.

عرضه خانه رهن کامل

به‌ویژه در این سه منطقه طی هفته‌ها و روزهای اخیر خرید به قصد سرمایه‌‌گذاری بلندمدت افزایش یافته است و به دلیل گرانی در بازار اجاره و بالا بودن مبالغ رهن کامل واحدها، این گروه از سرمایه‌‌گذاران ترغیب به ورود به بازار مسکن برای خرید آپارتمان شده‌‌اند.

مطلب پیشنهادی:  عدم واریز وام مسکن با نرخ سود 5 درصدی

چرا که بررسی‌‌ها نشان می‌دهد هم‌‌اکنون به طور متوسط یک‌ چهارم مبلغ خرید آپارتمان در این مناطق از طریق عرضه آنها به بازار اجاره با شرایط رهن کامل تامین می‌شود.

از این رو، در روزهای اخیر شاهد افزایش تعداد عرضه خانه رهن کامل در بازار اجاره این مناطق بوده‌‌ایم. هر چند در سایر مناطق نیز ردپایی از این رویداد مشاهده می‌شود.

مطالعه بیشتر: مطلب «در چه صورتی قیمت خانه کاهش خواهد یافت؟» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …