انتخاب جزیره برای چه آشپزخانه‌هایی مناسب است!

0
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کاربرد جزیره برای خانه‌های مختلف متفاوت است؛ در خانه‌‌ای سینک ظرف ‌شویی، در خانه‌ای دیگر گاز و در آشپزخانه دیگر ممکن است تنها فضایی برای قرار دادن وسایل گوناگون تزیینی باشد.
جزیره آشپزخانه

بسیاری از افراد برای طراحی آشپزخانه مدرن، از جزیره استفاده می‌کنند. انتخاب جزیره برای آشپزخانه می‌تواند بسیار زیبا و کاربردی باشد؛ اما توجه داشته باشید که جزیره آشپزخانه در مدل‌های مختلف متحرک، کلاسیک و مدرن وجود دارد. برای آشنایی با مفهوم جزیره و اینکه آیا می‌شود از جزیره برای تمام آشپزخانه‌ها استفاده کرد، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

جزیره آشپزخانه چیست و چه کاربردی دارد؟

جزیره آشپزخانه در واقع یک قطعه چند کاره است که علاوه بر زیبایی آشپزخانه می‌تواند کارایی بسیار زیادی برای ما به همراه داشته باشد. یکی از مزایای آشپزخانه جزیره، این است که فضای کاربردی آشپزخانه را دوبرابر می‌کند یا اینکه با اضافه کردن گاز، سینک ظرفشویی و صندلی به جزیره‌آشپزخانه، می‌توان آن را به مرکز فعالیت آشپزخانه تبدیل کرد. مهم‌ترین سوالی که در ذهن افراد شکل می‌گیرد این است که از جزیره برای چه آشپزخانه‌هایی می‌توان استفاده کرد و معایب آشپزخانه جزیره چیست؟

جزیره آشپزخانه

جزیره برای چه آشپزخانه‌هایی کاربرد دارد؟

مهم‌ترین نکته‌ای که هنگام انتخاب جزیره باید به آن توجه داشت، ابعاد آشپزخانه است. ابعاد آشپزخانه باید به‌‎گونه‌ای باشد که با قرارگیری جزیره فضای کافی برای عبور و مرور وجود داشته باشد. از سوی دیگر دومین نکته مهمی که باید در نظر گرفت این است که باید فاصله‌ای مناسب بین کابینت‌ها و جزیره باشد. غالبا ارتفاع استاندارد برای جزیره 90 سانتی متر است؛ اما اگر می‌خواهید از جزیره آشپزخانه به عنوان سطح کار استفاده کنید، ارتفاع 70 الی 75 سانتیمتر کاملا مناسب خواهد بود. همچنین اگر قصد دارید از جزیره به منظور سرو وعده‌های غذایی استفاده کنید، باید سطح فاصله نشیمن صندلی با سطح جزیره 30 سانتی متر باشد.

مطلب پیشنهادی:  با این ۶ مدل کاشی بین کابینتی، به آشپزخانه خود جلوه بدهید

انواع مختلف جزیره آشپزخانه

همانطور که گفتیم جزیره آشپزخانه انواع مختلفی دارد که با توجه به سلیقه شما و نوع آشپزخانه باید یکی از مدل‌های آن را انتخاب کنید.

جزیره آشپزخانه

جزیره آشپزخانه متحرک یا میز چرخ‌دار

اگر فضای آشپزخانه شما کوچک است، بهترین جزیره آشپزخانه می‌تواند مدل چرخ‌دار آن باشد. این مدل جزیره برای آشپزخانه کوچک می‌تواند بسیار مفید باشد به شرط آنکه ابعاد جزیره آشپزخانه متحرک را بین 60 در 90 سانتی متر در نظر بگیرید.

جزیره به شکل ال

اگر به اندازه کافی فضای آشپزخانه شما بزرگ است می‌توانید از جزیره با سبک طراحی ال استفاده کنید تا یک طرف آن برای آشپزی و از یک طرف دیگر به عنوان میز غذاخوری یا حتی سینک ظرف‌شویی استفاده کنید.

جزیره آشپزخانه

قیمت جزیره آشپزخانه چقدر است؟

قیمت جزیره آشپزخانه با توجه به ابعاد و نوع جنس و کاربردی که دارد و همچنین با توجه به اجرای کار متغیر است. بهترین کار این است که سبک جزیره‌آشپزخانه مناسب را شناسایی کنید تا راحت‌تر قیمت آن را بتوانید از طریق کارشناسان مربوطه تخمین بزنید.

پیشنهاد مطالعه: برای خانه تکانی عید از این قسمت‌ها شروع کنید!

تعداد کلمات مطلب: 447

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

افزایش پاجوش سانسوریا تنها با رعایت 6 نکته

نگهداری از گیاهان آپارتمانی برای آن دسته از افرادی که به گل و گیاه علاقه دارند بسیار لذت ب…