ایران مال جلوه‌ای مدرن از معماری ایرانی!

0
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
بازار بزرگ ایران یا ایران مال که جزو بهترین مراکز خرید تهران به شمار می‌آید، یک محیط تجاری، تفریحی و فرهنگی است که مانند یک شهر کوچک بین تهران و کرج قرار دارد.
ایران مال تهران

امروز در این مطلب از دلتامگ قصد داریم برای افرادی که قصد خرید آپارتمان در تهران را دارند، یکی از بهترین مناطق آن را شرح دهیم تا بیشتر با جزئیات و مراکز خرید و تفریحی آن آشنا شوید. محله چیتگر که در منطقه 22 شهرداری تهران قرار دارد، جزو محله‌های قدیمی تهران است که از شهرک‌های زیبا و مدرنی تشکیل شده است. آنچه که باعث محبوبیت این منطقه شده ساختمان‌های مدرن و مراکز خرید لوکس مانند ایران مال است که بیشتر افراد با آن آشنایی دارند. اگر قصد رفتن به محله چیتگر را دارید و علاقه‌مند هستید بدانید ایران مال تهران کجاست و چه امکاناتی دارد، با ما همراه باشید.

ایران مال نگین چیتگر

آب و هوای مطلوب و جاذبه‌های گردشگری بسیاری که در این منطقه قرار دارد باعث شده تقاضای خرید آپارتمان در چیتگر افزایش یابد. محله چیتگر از جنوب به آزادراه تهران_کرج، از شمال به اتوبان شهید همدانی از غرب به پیکان شهر و آزاد شهر و از شرق به بزرگراه آزادگان محدود می‌شود. قیمت آپارتمان در چیتگر با توجه به متراژ، نزدیک بودن به مراکز تفریحی و تجاری متفاوت است. شما با شرکت در طرح پیش‌فروش بهترین برج‌های چیتگر می‌توانید آینده خود را تامین کنید و با زندگی در برج‌های چیتگر آرامش را برای خود و خانواده‌تان فراهم کنید.

اگر قصد سکونت در چیتگر را دارید، بهترین برج های چیتگر شامل برج تریتیوم، برج های ایزدیار، برج لبخند، برج کادوس، برج دوقلو خاتم، برج های پارلمان و برج های سفید می‌شوند که با ظاهر لوکس و امکانات فراوانی که دارند افراد بسیاری تمایل به زندگی در آن‌ها دارند. دریاچه چیتگر که بزرگ‌ترین دریاچه مصنوعی ایران است در این منطقه قرار دارد و همین امر باعث شده حتی افرادی که ساکن تهران نیستند نیز این محله را بشناسند. در نزدیکی این دریاچه مرکز خرید ایران مال قرار دارد که در ادامه بیشتر به جزئیات آن می‌پردازیم.

ایران مال تهران

ایران مال کجاست؟

ایران مال علاوه بر مرکز خرید از جاهای دیدنی تهران نیز هست که در شمال غربی پایتخت و در نزدیکی دریاچه‌ چیتگر قرار دارد. این مرکز خرید با مساحتی حدود یک میلیون و ۶۶۹ هزار و ۵۰۴ مترمربع به‌گونه‌ای است که می‌توانید انواع مایحتاج خود را در آن پیدا کنید. وسعت این مرکز تجاری به‌گونه‌ای است که اگر بخواهید تنها در بخش تجاری پروژه ایران مال پیاده‌روی کنید و برای بازدید از هر مغازه و فروشگاه حدود پنج دقیقه زمان بگذارید، تقریبا سه روز طول خواهد کشید تا از تمام فروشگاه‌ها دیدن کنید.

ایران مال چه امکاناتی دارد؟

هرچند ایران مال تهران از جامع‌ترین و بزرگ‌ترین مراکز خرید به شمار می‌آید، اما تنها یک مرکز تجاری و خرید نیست بلکه از بخش‌های دیدنی بسیاری تشکیل شده است که از معماری سنتی و اصیل ایرانی در طراحی آن استفاده شده است.

مطلب پیشنهادی:  سکونت در محله‌ای آرام، با خرید آپارتمان در ستارخان

ایران مال تهران

مسجد جامع ایران مال تهران

معماری این مسجد که الهام گرفته از مسجدالنبی است به قدری زیبا و چشم‌نواز است که علاوه بر یک مکان معنوی، به یکی از مکان‌های دیدنی مرکز خرید ایران مال نیز تبدیل شده است.

ایران مال تهران

باغ ایرانی

قسمتی از ایران مال تهران را باغ ایرانی تشکیل می‌دهد که شما می‌توانید در این مجموعه زیبا قدم بزنید و از تماشای گیاهان و صدای آب لذت ببرید. از دلایل نامگذاری این باغ، الهام گرفتن طرح آن از باغ‌های ایرانی است. این باغ دو ورودی با نمای شیشه‌ای دارد و محوطه شمالی ایران‌مال را به دریاچه و آب‌نمای موزیکال در ضلع جنوب وصل می‌کند. در طبقات مختلف باغ ایرانی، رستوران‌های ایران مال قرار دارد. که بعد از باغ‌گردی امکان استراحت و صرف غذا را فراهم کرده است.

بازار سنتی ایران مال تهران

بازار سنتی یکی دیگر از بخش‌های ایران مال تهران است که معماران و سازندگان در طراحی آن، از معماری بازارهای سنتی معروف کشور یعنی بازار تبریز، اصفهان، شیراز و غیره استفاده کرده‌اند. در این بازار صنایع دستی، محصولات محلی و سوغات نقاط مختلف کشور به فروش می‌رسد که گردشگران می‌توانند سوغات هریک از شهرهای ایران را در این قسمت خریداری کنند.

ایران مال تهران

شهربازی سرپوشیده ایران مال

یکی از بهترین بخش‌های موجود در مجموعه ایران مال، شهربازی سرپوشیده این مرکز است. از بخش‌های مختلف این شهربازی می‌توان به ترن هوایی، فضای بازی‌های لیزری، سالن‌های نمایش، بخش بازی‌های الکترونیک، پیست قایق ضربه‌ای و غیره اشاره کرد.

دسترسی به ایران مال چگونه است؟

برای دسترسی به ایران مال می‌توانید از مترو خط 5 مترو به مقصد گلشهر استفاده کنید و در ایستگاه ایران خودرو پیاده شوید. پس از رسیدن به ایستگاه ایران خودرو، با استفاده از تاکسی‌هایی که در محل حضور دارند می‌توانید به ایران مال بروید.

هزینه ورودی ایران مال چگونه است؟

برای ورود به ایران مال و استفاده از پارکینگ آن نیازی به پرداخت ورودی ندارید.

پیشنهاد مطالعه: صفر تا صد محله چیتگر تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در محله های تهران

همچنین بخوانید

محله ستارخان تهران + همه امکانات و نمونه آگهی

ستارخان از شلوغ‌ ترین و پر رفت‌وآمدترین محله‌های غربی تهران است که به واسطه دسترسی خوبی که…