برق انداختن شیشه فقط با 4 مواد ارزان!

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر می‌خواهید از شر لکه‌های روی شیشه‌ها خلاص شوید به راحتی می‌توانید برای تمیز و براق کردن شیشه‌ها از پاک کننده‌های خانگی و طبیعی که در منزل دارید استفاده کنید.
تمیز کردن شیشه

خانه هریک از ما بازتابی از شخصیت ما است. زیبایی یک خانه، تاثیر بسیاری روی روحیه ساکنان خانه و مهمان‌ها دارد. بسیاری از افراد با وجود اینکه برای تمیز بودن خانه تلاش بسیاری می‌کنند، اما در نهایت با یک خانه شلوغ و بهم‌ریخته مواجه می‌شوند؛ چرا که با اصول چیدمان و نکات آن آشنایی ندارند و نمی‌دانند از چه مواد شوینده ای و با چه روشی بهره ببرند. برای مثال پنجره‌های کثیف ظاهر خانه را خراب می‌کنند؛ در نتیجه تمیز کردن شیشه پنجره از اهمیت بالایی برخوردار است. برای آشنای با لکه بر قوی شیشه و اینکه شیشه های دور از دسترس را تمیز کنیم با دلتامگ همراه باشید.

هنگام تمیز کردن شیشه به این نکات توجه کنید

بسیاری از ما هنگام تمیز کردن شیشه ساختمان، از مواد شیمایی قوی استفاده می‌کنیم که نه تنها نتیجه دلخواه را به همراه ندارد، بلکه به سلامت ما نیز آسیب وارد می‌کند. بهترین راهکار برای مقابله با این مشکل، جایگزین کردن مواد طبیعی مناسب به جای مواد شیمایی است. مهم‌ترین نکته‌ای که باید در تمیز کردن شیشه پنجره به آن توجه داشت، استفاده نکردن از حوله‌های پرزی است؛ اگر از دستمال مناسب برای پاک کردن پنجره استفاده نکنید، باقی مانده آب روی پنجره باقی می‌ماند و زحمات شما به هدر می‌رود و مجبور هستید برای پاک کردن رسوب آب از شیشه بسیار تلاش کنید. محول های خانگی برای پاک کردن شیشه عبارتند از:

تمیز کردن شیشه

محلول صابون

ساده و ارزان‌ترین روش تمیز کردن شیشه، استفاده از محلول صابون و آب است. در این روش یک قاشق سوپ خوری مایع ظرف‌شویی را با چهار فنجان آب مخلوط کنید و آن را در بطری اسپری بریزید. مهم‌ترین نکته این روش، پاک کردن گردو غبار شیشه قبل از پاشیدن محلول است. سپس محلول را روی شیشه اسپری کنید و با یک دستمال تمیز و در یک جهت مشخص پنجره را پاک کنید.

سرکه سفید

موثرترین راه برای ازبین بردن لکه از روی شیشه، استفاده از سرکه است. ابتدا چهار فنجان آب ولرم را به یک فنجان سرکه اضافه کنید، سپس این محلول را روی پنجره اسپری کنید و اسفنج را به آرامی روی آن بکشید؛ در نهایت از آب برای تمیز کردن شیشه استفاده کنید و با استفاده از پارچه نرم و یا یک روزنامه مچاله شده آن را پاک کنید.

مطلب پیشنهادی:  همین حالا مبلمان منزل را نو و مدرن کنید!

تمیز کردن شیشه

تمیز کردن شیشه با اسفاده از الکل

بهترین محلول برای تمیز کردن پنجره دوجداره، استفاده از الکل است. در این روش یک فنجان الکل و یک قاشق سوپ خوری آمونیاک را به یک فنجان آب اضافه کنید. این محلول را روی پنجره‌ها اسپری کرده و زمان دهید تا لکه‌ها ناپدید شوند، سپس با استفاده از یک پارچه کتان پنجره را پاک کنید. توجه داشته باشید برای پاک کردن پنجره دوجداره ابتدا از قاب پنجره شروع به تمیزی کنید؛ در صورتی که اول شیشه‌ها را تمیز کنید و بعد سراغ قاب‌ها بروید چرا که به دلیل نشت آب یا کثیفی از روی فریم‌ها بر روی پنجره، کار شما سخت‌تر خواهد شد.

تمیز کردن شیشه

لیمو

عصاره لیمو می‌تواند در تمیز کردن شیشه پنجره‌ها بسیار موثر باشد. برای استفاده از این مواد پاک کننده لازم است آب 2 لیمو را فشار دهید و آن را صاف کنید. سپس نصف فنجان سرکه سفید را به 4 فنجان آب اضافه کنید. عصاره لیمو و یک قاشق چای خوری از مواد شوینده مایع را به خوبی مخلوط کنید. این محلول را روی شیشه اسپری کرده و با استفاده از دستمال نرم پاک کنید.

پیشنهاد مطالعه: با چند ترفند ساده مبل پارچه‌ای خود را تمیز کنید!

تعداد کلمات مطلب: 569

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

از بین بردن زردی استکان چای بدون مواد شیمیایی

لیوان و استکان چای جزو آن دسته از ظرف‌هایی هستند که به طور مداوم مورد استفاده قرار می‌گیرن…