7 ترفند عالی برای افزایش فضا در اتاق خواب کوچک!

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر اتاق خواب متوسط یا کوچکی دارید و می‌خواهید از اتاق خوابتان به بهترین شکل ممکن استفاده کنید، این نکات را به خاطر داشته باشید.
چیدمان اتاق خواب کوچک

فضای اتاق خواب باید به گونه‌ای باشد که هنگام استراحت آرامش روحی افراد را تأمین کند؛ بنابراین طراحی دکور و چیدمان اتاق خواب کوچک از اهمیت بالایی برخوردار است.  البته که فضای بزرگ در چیدمان اتاق خواب بسیار کمک‌کننده است، باتوجه به اینکه بسیاری از اتاق خواب‌ها کوچک هستند، چیدمان آن نیازمند رعایت یک‌سری اصول و قواعد است که در ادامه به آن می‌پردازیم. برای آگاهی از نکات مهم در چیدمان اتاق خواب کوچک ایرانی، تا انتهای مطلب با دلتامگ همراه باشید.

چیدمان اتاق خواب کوچک

نکات مهم در چیدمان اتاق خواب کوچک

با رعایت این نکات می‌توانید بهترین چیدمان اتاق خواب کوچک را داشته باشید و از فضای آن لذت ببرید.

استفاده از پالت رنگی

برای اینکه فضای اتاق شما بی روح و یکرنگ نباشد، می‌توانید از یک پالت رنگی محدود استفاده کنید. برای مثال اگر دوست دارید که دیوار اتاق خوابتان سفید باشد و از تخت و مبل چوبی استفاده می‌کنید، بهتر است از رنگ‌های قرمز و نارنجی بهره ببرید.

چیدمان اتاق خواب کوچک

به نورپردازی اتاق خواب کوچک بسیار اهمیت دهید

اگر اتاق خواب شما پنجره دارد، سعی کنید از نور طبیعی بیشترین استفاده را ببرید و پرده‌ها را به حداقل برسانید. برای نورپردازی در شب نیز بهتر است از چراغ‌های هالوژن‌دار استفاده کنید یا در دو طرف تخت آباژور قرار دهید.

از فضای نگهدارنده سرتاسری استفاده کنید

اگر می‌خواهید چیدمان اتاق خواب کوچک شما به گونه‌ای باشد که بیشترین حجم وسایل در آن قرار گیرد، یک فضای نگهدارنده سرتاسری (از کف تا سقف) بسازید و از این فضا برای قراردادن کتاب‌ها و اشیای تزئینی استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی:  در خانه کوچک تلویزیون را کجا قرار دهیم؟

چیدمان اتاق خواب کوچک

ایده برای چیدمان اتاق خواب کوچک

اگر اتاق خواب شما دارای پنجره است، بهتر برای چیدمان اتاق خواب کوچک دونفره، تخت را در سمت راست پنجره قرار دهید. برای چیدمان اتاق خواب کوچک دونفره بدون پنجره نیز بهتر است تخت را در کنج دیوار قرار دهید تا فضا به‌اندازه کافی برای قراردادن وسایل وجود داشته باشد.

با ایجاد فضای بصری فضای اتاق خواب را بزرگ کنید       

بهترین ایده بزرگ نشان‌دادن اتاق خواب، استفاده از آینه است که با ایجاد خطای دید فضای اتاق را دوبرابر می‌کند.

استفاده از کاغذ دیواری

در چیدمان اتاق خواب کوچک، یکی از دیوارها باید متفاوت‌تر از باقی دیوارها باشد. هنگام انتخاب کاغذ دیواری به این نکته توجه داشته باشید که با دیگر اجزای این اتاق هماهنگی داشته باشد.

چیدمان اتاق خواب کوچک

از وسایل تزئینی زیاد استفاده نکنید

چیدمان اتاق خواب کوچک با وسایل ساده بسیار زیبا و کاربردی است. هرچه از وسایل تزیینی کمتر استفاده کنید، اتاق خواب مدرن و لوکس‌تری دارید. در این روش بهترین راه‌حل این است که از کتابخانه یا قفسه‌های داخل دیوار استفاده کنید؛ اینگونه بسیاری از اکسسوری‌های دلخواهتان را در آن قرار می‌دهید بدون اینکه وسایل اضافی در سر راه شما باشد.

پیشنهاد مطالعه: ۴ تفاوت آشکار مبل استیل و کلاسیک

تعداد کلمات مطلب: 450

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

بهترین و شیک ترین چیدمان تابلو با توجه به سبک دکوراسیون خانه

برای چیدمان تابلو به بهترین و شیک‌ترین شکل، باید به نکات مختلفی توجه کرد. مهمترین نکته، هم…