گاز رومیزی بهتر است یا اجاق گاز؟ ۶ راه برای فهمیدن آن!

0
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
یکی از اصلی‌ترین مسائل در هنگام خرید اجاق گاز مبله یا اجاق گاز رومیزی این است که بتوانید ویژگی‌ها و مزایا و معایب هریک از این محصولات را بدانید. برای آگاهی از این ویژگی‌ها همراه ما باشید.
گاز رومیزی بهتر است یا اجاق گاز

اجاق گاز، یکی از پرکاربردترین لوازم آشپزخانه است که باید در انتخاب آن تمام جوانب را در نظر بگیریم. امروزه در بازار اجاق گازهای متنوعی وجود دارد که شما می‌توانید بر اساس سلیقه و متناسب با دکوراسیون خانه یکی را انتخاب کنید. در میان مدل‌های مختلف اجاق گاز، اجاق گاز صفحه ای از محبوبیت بیشتری برخوردار است؛ چرا که زیبایی و تنوع بالا امکان انتخاب بیشتری را در اختیار خریدار قرار می‌دهد. اما بسیاری از افراد هنگام خرید اجاق گاز با این سوال مواجه می‌شوند که گاز رومیزی بهتر است یا اجاق گاز؟ برای پاسخ به این سؤال با دلتامگ همراه باشید تا به مزایا و معایب گاز رومیزی و مبله (معمولی) بپردازیم.

گاز رومیزی بهتر است یا اجاق گاز؟

در پاسخ به این سؤال که اجاق گاز رومیزی بهتره یا فردار؟ باید بگویم هریک از اجاق گازهای موجود در بازار مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند؛ بنابراین بطور قطعی نمی‌توان گفت کدام یک بهتر است. در ادامه مطلب به برسی و مقایسه اجاق گاز می‌پردازیم و شما با توجه به سلیقه و نظر خود یکی را انتخاب نمایید.

گاز رومیزی بهتر است یا اجاق گاز

بازدهی و حرارت گاز رومیزی بهتر است یا اجاق گاز

بسیاری از مردم بر این باورند که اجاق گاز رومیزی، امکان ایجاد حرارت زیاد و مناسب را ندارد. بطور قطع نمی‌توان گفت که این باور اشتباه است چرا که تا حدودی بازدهی و حرارت به مارک گاز نیز مرتبت است؛ در حال حاضر با وجود پیشرفت‌های زیادی که در زمینه تولید لوازم خانگی رخ‌داده، کیفیت اجاق گازهای صفحه نیز بالا رفته است؛ بنابراین اجاق گاز رومیزی و فردار، از لحاظ راندمان تفاوتی ندارند و فقط کیفیت ساخت آن‌ها با یکدیگر فرق دارد.

اجاق گاز فردار بهتر است یا بدون فر

از جمله مشکلات گاز صفحه ای، نداشتن فر است و برای افرادی که علاقه بسیاری به استفاده از فر دارند، گزینه مناسبی نیست. اما در کنار این کمبود این گاز برای افرادی که خانه کوچکی دارند، و با کمبود فضا مواجه هستند بسیار مناسب است.

گاز رومیزی بهتر است یا اجاق گاز

نصب اجاق گاز

اجاق گاز رومیزی به دلیل اینکه روی کابینت قرار می‌گیرند، نصب بسیار راحت و ساده‌ای دارند. اما نصب راحت در صورتی امکان‌پذیر است که سطح صفحه کابینت یکدست و بدون پستی یا بلندی باشد.

مطلب پیشنهادی:  انجمن انبوه‌سازان: ساخت‌وساز در پایتخت دچار مشکل است

قیمت گاز رومیزی بهتر است یا اجاق گاز؟

ظاهر لوکس و مدرن گاز رومیزی باعث شده که از محبوبیت بیشتری در بین مردم برخوردار باشد؛ چرا که باعث زیبایی و لوکس شده آشپزخانه می‌شود. از سوی دیگر قیمت اجاق گاز رومیزی پایین‌تر از گاز فردار یا مبله است که این عامل یکی دیگر از دلایل محبوبیت این گاز در بازار است.

گاز رومیزی بهتر است یا اجاق گاز

حمل‌ونقل اجاق گاز گاز رومیزی بهتر است یا اجاق گاز

اگر در خانه‌ای زندگی می‌کنید که مستأجر هستید، خرید اجاق گاز رومیزی را به شما توصیه نمی‌کنیم. چرا که با هر بار جابه‌جاشدن مجبورید این اجاق گاز را با خود به خانه جدید ببرید. این اتفاق باعث نگرانی شما خواهد شد که آیا صفحه کابینت آشپزخانه جدید امکان نصب گاز رومیزی را دارد یا خیر.

کدام اجاق گاز رومیزی بهتر است؟

بعد از اینکه تصمیم به خرید گاز رومیزی گرفتید، اکنون ممکن است این سؤال برای شما به وجود آید که بهترین اجاق گاز صفحه ای کدام است؟ اجاق گازهای رومیزی در دو نوع شیشه‌ای و استیل در بازار موجود است. اجاق گاز صفحه شیشه ای یا استیل کدام یک بهتر است؟ یکی از سؤالاتی است در هنگام خرید اجاق گاز صفحه ای ممکن است در ذهن افراد ایجاد شود. به طور قطعی نمی‌توان گفت که کدام مدل گاز صفحه ای بهتر است چرا که هرکدام مزایا و معایب خود را دارد و درنهایت شما باتوجه‌به سلیقه خود یکی را انتخاب می‌کنید. برای آگاهی بیشتر به برخی از تفاوت‌های آن‌ها می‌پردازیم.

گاز رومیزی بهتر است یا اجاق گاز

  • گاز رومیزی شیشه‌ای خیلی زودتر از گاز رومیزی استیل کثیف می‌شود، اما گاز استیل اگر کثیف شود تمیزکاری آن سخت‌تر است و نیاز به زمان و انرژی بیشتری برای تمیزکاری دارد.
  • ظاهر هرکدام متفاوت است و جنس مختلفی دارند پس به سلیقه خود نگاه کنید و تصمیم بگیرید.
  • چدن‌هایی که در گاز شیشه‌ای قرار می‌گیرد جمع‌وجورتر از چدن گاز استیل است.

پیشنهاد مطالعه: 4 ایده کاربردی برای طراحی دیوار تلویزیون!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

7 مدل کوسن مبل راحتی که امسال مد شده‌اند!

در میان انواع مبلمانی که در بازار موجود است، مبلمان راحتی طرفداران بسیاری دارد و بیشتر مور…