4 ایده کاربردی برای طراحی دیوار تلویزیون!

0
10
زمان مطالعه: 3 دقیقه
دیوار پشت تلویزیون یکی از دیوارهای مهم در هر خانه‌ای است که بهتر است متناسب با فضای خانه، تا حدودی آن را تغییر داده و از سادگی خارج کنیم. برای آشنایی با بهترین ایده‌های طراحی دیوار تلویزیون همراه ما باشید.
دیوار پشت تلویزیون

باتوجه به اینکه تلویزیون در هر قسمتی از خانه قرار بگیرد آن قسمت را به نقطه کانونی تبدیل می‌کند، دکوراسیون آن بسیار مهم است. از سوی دیگر با توجه به اینکه دکوراسیون خانه ایرانی به گونه‌ای است که تلویزیون در نشیمن است، بنابراین باید از بهترین رنگ برای دیوار پشت تلویزیون استفاده کرد تا فضای آن متمایز از قسمت‌های دیگر باشد. اگر علاقه‌مند هستید با بهترین ایده برای دیوار پشت تلویزیون آشنا شوید، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

دیوار پشت تلویزیون

چرا باید دیوار پشت تلویزیون را برجسته کنیم؟

با چند تغییر کوچک شما می‌توانید دیوار تلویزیون خود را برجسته و متفاوت‌تر از سایر دیوارهای خانه نشان دهید. برای اینکار می‌توانید از سه ترفند کمک بگیرید. اولین ترفند انتخاب کاغذ دیواری برای دیوار پشت تلویزیون است. کاغذ دیواری از جمله الگوهایی است که افراد علاقه زیادی به استفاده از آن دارند. دومین راهکار برای داشتن دیوار پشت تلویزیون جدید، انتخاب رنگ مناسب با سبک دکوراسیون خانه است. سومین ترفند تزیین دیوار پشت تلویزیون با وسایل ساده و دکوری است.

بهترین رنگ برای دیوار پشت تلویزیون کدام است؟

اگر می‌خواهید دیوار پشت تلویزیون را با استفاده از رنگ‌آمیزی دکور کنید، رعایت چند نکته اصولی برای زیباتر شدن مهم است.

دیوار پشت تلویزیون

از رنگ‌های تیره استفاده کنید

انتخاب رگ یک امر کاملا سلیقه‌ای است اما بر ای داشت دکوری زیبا استفاده از رنگ‌های تیره در طیف‌های خاکستری، بازتاب نور متفاوتی دارند. همچنین سرمه ای تیره، خاکستری تیره و قهوه‌ای سوخته نیز رفتاری نسبتا مشابه دارند و گزینه‌های مناسب بعدی برای انتخاب رنگ دیوار پشت تلویزیون هستند. استفاده از این رنگ برای خانه‌های کوچک بیشتر توصیه می‌شود؛ چرا که رنگ‌های تیره چشم‌ها را فریب می‌دهند و به دیوار عمق می‌بخشند.

مطلب پیشنهادی:  بهترین مدل‌های فرش برای دکور خانه

تاثیر نور بر رنگ تیره در دیوار پشت تلویزیون

هنگام رنگ‌آمیزی دیوار به این نکته توجه داشته باشید که وضعیت و جهت پنجره‌ها نیز می‌تواند بر کیفیت رنگ دیوارهای تیره تاثیر بگذارند؛ به‌طوری که پنجره‌های شمالی رنگ دیوار را سردتر و عمیق‌تر از پنجره‌های جنوبی به نمایش خواهند گذاشت. پنجره‌های شرقی نیز صبح‌ها رنگ دیوار را گرم‌‎تر و روشن‌تر نشان می‌دهند و در اواخر روز رنگی متمایل به نیلی را به نمایش می‌گذارند. این در حالی است که پنجره‌های غربی رفتاری در نقطه مقابل پنجره‌های شرقی از خود بروز می‌دهند.

دیوار پشت تلویزیون

از لوازم تزیینی سفید استفاده کنید

اگر می‌خواهید دیوار پشت تلویزیون کلاسیک داشته باشید، استفاده از لوازم تزیینی سفید رنگ، مانند آثار هنری یا مجموعه تابلوهای دیواری سفید را فراموش نکنید. این دکوری‌ها در پس زمینه دیوار تیره رنگ بسیار متضاد خواهد بود و باعث می‌شود تا دکوراسیون چشم‌گیری داشته باشد.

دیوار پشت تلویزیون

از قرار دادن گیاهان مقابل دیوار غافل نشوید

قرار دادن گیاهان سبز در مقابل یک دیوار تیره تصویر زیبایی را به‌وجود می‌آورد. یک گلدان برگ انجیری، زاموفیلیا یا فیکوس بهترین انتخابی است که می‌توانید در کنار دیوار تیره پشت تلویزیون داشته باشید و قابی از طبیعت سبز را به پس زمینه تیره دیوار نزدیک کنید.

پیشنهاد مطالعه: 5 لوستر مدرن که پذیرایی شما را زیبا می‌کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

امسال چه رنگ فرشی مده؟

در خانه ما ایرانی‌ها فرش جایگاه ویژه‌ای دارد و به عبارت دیگر می‌توان گفت جزو جدانشدنی در خ…