نهمین برج زیبا جهان در ایران

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
وسیع‌ترین برج دنیا در قلب تهران به انتظار چشمان گردشگر شما نشسته است.
برج میلاد

برج میلاد، ششمین برج مرتفع مخابراتی و نهمین برج زیبای جهان را در شهری که قدمت آن به دوران نوسنگی برمی‌گردد، دومین کلان‌شهر پرجمعیت خاورمیانه، یعنی تهران ببینید.

ششمین برج مخابراتی دنیا

قطب گردشگری پایتخت ایران و نماد شهر تهران را همه این روزها، برج میلاد می‌دانند. درست است که بخش‌های تجاری و اداری این برج بخش زیای از این ابر ساختمان را به خود اختصاص داده‌اند؛ اما بخش‌های جذابی هم ساخته شده که گردشگران و جهانگردان بسیاری را برای تماشا و تفریح به این برج می‌کشاند. دلتامگ در این مقاله به معرفی برج میلاد پرداخته، تا پایان مقاله همراه ما بمانید.

برج میلاد تهران

سنگ بنای سومین برج بلند خاورمیانه و بلندترین سازه شهر زیبای تهران یعنی برج میلاد را مهندسان در سال 1372 زدند. در آن روزها شبکه مخابراتی کشور دچار مشکلات بسیاری شده بود که برای تسریع ارتباطات بی‌سیم نیاز به یک برج مخابراتی جدید احساس می‌شد. مهندسان برجسته ایرانی پس از سال‌ها مطالعه بالاخره در سال 1376 کلنگ ساخت این برج را در سالروز ولادت امام خمینی زدند.

نامی که در ابتدا برای آن در نظر گرفته بودند برج یادمان بود که بعدها به برج میلاد تغییر یافت. شرکت یادمان سازه زیر نظر دکتر رضا حافظی استاد دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه شهید بهشتی اجرای طرح عملیاتی ساخت این برج زیبا را بر عهده داشت.

بانجی جامپینگ برج میلاد

در طی سال‌های گذشته محوطه وسیعی برای افزایش میزان بهره‌وری در جهات مختلف به‌خصوص گردشگری به این برج اختصاص‌داده‌شده است. مجموعه‌های تفریحی و گردشگری این برج شامل سکوی دید بسته، موزه هدایا و دست‌نوشته‌های شهرداری تهران، موزه سکه، موزه مشاهیر، گنبد آسمان، سکوی دید باز، شهربازی و بولینگ استارلند، بانجی جامپینگ، پرواز در آسمان، تاب، سکوی پیاده‌روی، مجموعه سرزمین افسانه‌های ایرانی و رستوران گردان و تعدادی مجموعه تفریحی جذاب دیگر است.

مطلب پیشنهادی:  زیبایی‌های حیرت‌انگیز بروجرد را در این مکان‌ها ببینید!

مهندسان تخمین زده‌اند مساحت زیربنای این برج چیزی حدود سیزده هزار مترمربع است که از نظر وسعت کاربری سازه راس برج، در میان تمامی برج‌های مخابراتی دنیا مقام نخست را از آن خود کرده است.

سکوی دید باز برج میلاد

از جمله حقایقی که در مورد این برج استثنایی وجود دارد این است که:

برج میلاد ششمین برج مرتفع مخابراتی دنیا با ارتفاع 435 متر است.

1693 پله برای بالارفتن از این برج تعبیه شده است.

ماهانه هشتصد میلیون تا یک میلیارد هزینه نگهداری از این برج است.

رستوران گردان برج میلاد، بزرگ‌ترین رستوران گردان جهان به‌حساب می‌آید.

بیستمین بنای بلند نامتکی (سازه‌ای که بدون هیچ نگهدارنده‌ای همانند سیم و دکل سرپا است) جهان، برج میلاد است.

سقوط آزاد برج میلاد

چگونه به بازدید از برج برویم؟

آدرس دقیق این برج در بزرگراه همت غرب به شرق، خروجی شیخ فضل‌الله جنوب، مسیر اختصاصی برج میلاد تهران است و همه‌روزه از ساعت ده صبح تا یازده شب امکان بازدید از آن وجود دارد.

رستوران برج میلاد

پیشنهاد مطالعه:درختان این جنگل نهصد ساله، برگ ندارند! را بخوانید.

تعداد کلمات مطلب: 448

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

پر طرفدارترین میکاپ‌ برای خانم‌ها

شناخت پر طرفدارترین میکاپ‌ به شما کمک می‌کند خودتان را برای یک مهمانی یا عروسی مهم آماده ک…