3 ایده طلایی برای چیدمان خانه بدون پنجره!

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
به طور کلی همه ما هنگامی که کمبود چیزی را در منزل احساس می‌کنیم تازه به اهمیت وجود آن پی می‌بریم. این در مورد هر چیزی صدق می‌کند و پنجره‌ها از آن مستثنی نیستند. اگر با مشکل چیدمان خانه بدون پنجره مواجه هستید این مطلب را از دست ندهید.
چیدمان خانه بدون پنجره 

وجود پنجره در هر خانه‌ای نقش بسزایی در زیبایی دکوراسیون دارد؛ با این حال برخی از خانه‌ها پنجره ندارند و از این نعمت محروم هستند. بهترین راه زیبا نشان دادن این خانه‌ها این است که برای جبران نبود پنجره از ترفندهای خاصی استفاده کرد. در این مطلب از دلتامگ به نکات کاربردی چیدمان خانه بدون پنجره می‌پردازیم.

چیدمان خانه بدون پنجره

همه ما می‌دانیم که از بزرگ‌ترین معایب خانه بدون پنجره، آسیب به چشم‌ها و افسردگی است. خانه‌هایی که از نورخوبی بهره‌مند هستند، انرژی ساکنان خانه بیشتر است و تا حد زیادی از غم و افسردگی دور هستند. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که خانه بدون پنجره دارید، نگران نباشید چرا که با چند تغییر کوچک در دکوراسیون می‌توانید تا حد زیادی این مشکل را برطرف نمایید. در این بخش با ما همراه باشید تا با نحوه چیدمان خانه بدون پنجره آشنا شوید.

استفاده از هالوژن‌ها و نورافکن‌ها از نکات چیدمان خانه بدون پنجره

بهترین راه چیدمان پذیرایی بدون پنجره، نصب هالوژن‌ها و نورافکن‌ها در نقاط مختلف خانه است؛ مهم‌ترین نکاتی که باید هنگام نصب رعایت کنید، قرار گرفتن هالوژن‌ها روی سقف در فاصله معین است تا بیشترین نور را به پذیرایی ببخشد.

از رنگ سفید برای نقاشی دیوارها استفاده کنید

خانه‌هایی که پنجره ندارند به طبع دلگیر هستند، برای رنگ‌آمیزی این‌گونه خانه‌ها لازم است از رنگ‌های روشن استفاده کرد تا  گردش نور را در خانه بیشتر شود و احساس بهتری به ساکنان منتقل شود. رنگ سفید بازتاب دهنده‌ تمام رنگ‌ها است و باعث افزایش انرژی مثبت، افزایش نور و آرامش می‌شود؛ اگر امکان سفید کردن دیوارهای خانه را ندارید، حتما سقف را رنگ سفید زده و دیوارها را با رنگ‌های روشن نقاشی کنید. شما می‌توانید کاغذ دیواری را جایگزین رنگ کنید بهترین کاغذ دیواری برای اتاق بدون پنجره استفاده از رنگ‌های روشن است و اگر متراژ خانه شما کوچک است سعی کنید از طرح‌های درشت برای کاغذ دیواری انتخاب نکنید.

چیدمان خانه بدون پنجره 

اهمیت استفاده از آینه‌های بزرگ در چیدمان خانه بدون پنجره

از نصب آینه‌های بزرگ روی دیوارها غافل نشوید؛ آینده‌ها این ویژگی را دارند تا با ایجاد خطای دید، فضای خانه را بزرگ‌تر و نورانی‌تر نشان دهند. از معایب خانه‌هایی که با کمبود نور مواجه هستند این است که خیلی شلوغ به نظر می‌رسند و همین دلیل این مشکل باعث شده که از دکوری‌های مختلف کمتر استفاده شود. آینه به عنوان یک دکوری مدرن می‌تواند این مشکل را تا حد زیادی برطرف کند؛ همچنین می‌توانید در کنار آینه از یک تابلوی نقاشی یا هنری بزرگ هم استفاده کنید. کمک گرفتن از تابلوهای بزرگ، انرژی و نور را در خانه افزایش داده و باعث دلبازتر شدن خانه می‌شود. در انتخاب تابلو خلاق بوده و طرح‌های روشن و خیلی بزرگ را برگزینید.

مطلب پیشنهادی:  6 مدل از جدیدترین پرده های پذیرایی

به تهویه اتاق بدون پنجره توجه بیشتری داشته باشید

از مهم‌ترین نکاتی که در چیدمان خانه بدون پنجره باید به آن توجه داشت، تهویه اتاق است. برای تامین تهویه مناسب اتاق‌های بدون پنجره، نیاز به صرف هزینه بیشتری دارید. در ادامه به برخی از بهترین راهکارها و سیستم‌های مناسب تهویه اتاق بدون پنجره می‌پردازیم.

مینی اسپلیت بدون داکت

برای تهویه اتاق بدون پنجره، بهترین انتخاب استفاده از مینی اسپلیت بدون داکت است. این سیستم ها با قرارگیری یونیت خارجی در فضای باز و اتصال آن به واحد داخلی به وسیله سیم پیچ می‌تواند دما را تعدیل و جریان هوای خوبی ایجاد کند.

چیدمان خانه بدون پنجره 

انتخاب کولرگازی پرتابل یا قابل حمل

این سیستم ها می‌توانند در فضاهای مختلف عملکرد خوبی داشته باشند، به سادگی جا‌به‌جا شوند و  رطوبت هوا را نیز به خوبی کنترل و مدیریت کنند. این دستگاه‌ها همچون سیستم‌های بدون داکت به صورت سرمایشی و گرمایشی است.

استفاده از انواع پنکه‌ها از نکات مهم چیدمان خانه بدون پنجره

انواع پنکه‌ها از جمله سقفی، دیواری و رومیزی می‌توانند راه حل مناسبی برای تهویه پذیرایی بدون پنجره باشند. هرچند این سیستم‌ها به کارآمدی گزینه‌های قبلی نیستند؛ اما می‌توانند به اندازه‌ای تاثیرگذار باشند. این مدل پنکه‌ها عملکرد رطوبت‌زدایی، گرمایشی و سرمایش چندانی ندارند، اما جریان هوای مطلوبی ایجاد می‌کنند.

پیشنهاد مطالعه: تنها 7 قدم تا خانه مرتب فاصله دارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

انواع سایبان متحرک ماشین مناسب برای فضاهای کوچک

یکی از روش‌های موثر برای محافظت از وسیله نقلیه در تابستان و زمستان، ساخت یک سایبان برای ما…