سیر تا پیاز جذب مشتری جدید!

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
جذب مشتری و حفظ آن باعث دستیابی به موفقیت در شغل و بازاریابی می‌شود. یکی از مهمترین روش‌های موفقیت و کسب درآمد، جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان قدیمی است.
روش های جذب مشتری

جذب مشتری جدید، بخشی دشواری در اکثر مشاغل است. برای مثال اگر پزشک باشید، نیازی به جذب مشتری نخواهید داشت زیرا بیماران به سراغ شما می‌آیند ولی این مورد درباره اکثر شغل‌ها صادق نیست. جذب مشتری در بسیاری از مشاغل به همین راحتی نیست، به همین خاطر در این مطلب از دلتامگ تصمیم گرفتیم تا روش های جذب مشتری را به شما معرفی کنیم.

روش های جذب مشتری

بسیاری از افراد کارآفرین، شغل خود را آغاز کردند، زیرا به آن علاقه داشتند. اما سوالی که پیش می‌آید این است که آیا علاقه‌مند بودن به یک شغل خاص، برای حفظ و توسعه آن کافی است؟ قطعا خیر. برای حفظ یک شغل و پیشرفت در آن لازم است تا روش های جذب مشتری را بدانیم.

اولین روش از روش های جذب مشتری: اهداف خود از این کار را تعیین کنید

چگونه مشتری جدید جذب کنیم؟

تعیین هدف برای هر کسب و کاری اهمیت دارد. این کار به شما انگیزه می‌دهد . برای تعیین اهداف خود به نکات زیر توجه کنید:

  •  هر آنچه را که می‎‌خواهید انجام دهید، یادداشت کنید.
  •  قبل از یادداشت کردن، کاملا به اهداف‌تان فکر کنید.
  •  هر نکته را تجزیه و تحلیل کنید و امکان موفقیت در آن را تعیین کنید.
  •  اهدافی که می‌نویسید را اولویت‌بندی کنید.
  •  برای دستیابی به هر هدف، بازه زمانی در نظر بگیرید.
  • ابتدا از اهداف ساده وکوتاه مدت شروع کنید. تحقق اهداف ساده در رسیدن به اهداف سخت‌تر به شما انگیزه می‌دهد.

فرآیند خرید را درک کنید

بررسی کنید که مشتریان شما چگونه می‌‎توانند محصولات شما را بخرند. وقتی این موضوع را فهمیدید، می‌‎توانید نقاط ضعف کسب و کار خود را مشخص کنید. برای انجام اینکار به سوالات زیر پاسخ دهید:

  •  مشتریان چگونه شما را پیدا می‌کنند؟
  •  آیا این امر از طریق رسانه‌های اجتماعی و یا سایر سیستم‌ها انجام می ‌شود؟
  •  آن‌ها، پس از ورود به وب سایت یا محل کار شما چه کاری انجام می‌‎دهند؟
  • مشتریان قبل از خرید به دنبال چه محتوایی در صفحه شما هستند؟
  • مشتری‌ها با چه نیازی به سمت شما می‌آیند؟

یکی دیگر از روش های جذب مشتری، شناخت رقیبان است

تجزیه و تحلیل رقابتی، اصل اساسی تجارت‌های امروزی است. شناخت رقبای به معنای سرقت ایده‌های آنان نیست؛ بلکه به معنای شناخت نقاط ضعف و قوت آن‌ها است. اینکار به شما کمک می‌کند در کسب و کار خود قوی‌تر عمل کنید. هنگام تجزیه و تحلیل رقبای خود باید بدانید که به دنبال چه چیزی هستید. در شناخت رقبا سعی کنید تا:

  •  گزارش‌های صنعتی آنان را تجزیه و تحلیل کنید.
  •  نقاط ضعف و قوت آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی را بررسی کنید.
  •  استراتژی بازاریابی محتوای آن‌ها را بشناسید.
مطلب پیشنهادی:  سفر به دور ایران در هشت دقیقه! (گزارش تصویری)

بازاریابی پاسخ مستقیم انجام دهید

بازاریابی پاسخ مستقیم نوعی بازاریابی است که به مشتریان فرصت و امکان دسترسی به پاسخ پرسش‌های خود در رابطه با خرید محصولات شما را فراهم می‌آورد. به این ترتیب شما به مشتریان خود نشان می‌دهید که برای آنان احترام قائل هستید و برای جلب رضایتشان تلاش می‌کنید.

مشتری‌های خود را بشناسید

شناسایی مشتری

اگر ندانید مشتری‌های شما چه افرادی هستند، شانس موفقیت در بازار کسب و کار را از دست می‌دهید. بنابراین قبل از پیشبرد هر برنامه‌ای، شخصیت مشتری‌های خود را بررسی کنید. این بررسی به این معناست که مشخصات مشتری ایده آل کسب و کار خود و نیازهایی که دارد را شناسایی کنید. شناسایی شخصیت خریدار به شما کمک می‌کند که اهداف خود را متناسب با نیازها و شخصیت مشتری تعیین کنید.

با دیگر مشاغل همکاری کنید

سایر مشاغل مرتبط با کسب و کار خود را بشناسید و با آن‌ها برنامه همکاری بریزید. به این ترتیب شما می‌‎توانید مشتریان خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارید و مشتری‌هایتان را افزایش دهید.

نتیجه‌گیری: فرآیند جذب مشتری در کسب و کارهای امروزی نقش تعیین کننده‌ای دارد. برای دستیابی به این هدف باید روش های جذب مشتری را بلد باشید و آن‌ها را به کار ببرید. در مطلب بالا سعی کردیم تا تعدادی از این روش‌ها را به شما آموزش دهیم تا بتوانید در شغل خود به موفقیت برسید.

پیشنهاد مطالعه:‌ چگونه به خودمان اعتماد کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

خواص اعجاب انگیز سماق

سماق که از دیرباز در آشپزی ایرانی و طب سنتی جایگاه ویژه ای داشته است، به عنوان ادویه ای خو…