رویای زندگی در بالای درختان را به واقعیت تبدیل کنید

0
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
ساخت خانه درختی یکی از چیزهایی است که بیشتر کودکان و افراد بزرگسال آرزوی داشتن آن را دارند. زیرا می‌تواند به مکانی برای روزهای تنهایی و یا جمع شدن دور خانواده تبدیل شود.
مراحل ساخت خانه درختی

از مهم‌ترین سوالات دوران کودکی ما این بود که چگونه بالای درختان خانه‌ای بسازیم. ساخت خانه درختی رویایی دست نیافتی نبود. تنها کافی است با استفاده از لوازم مخصوص، به این رویای خود جامع عمل بپوشانید. اگرشما هم جزو آن دسته افرادی هستید که این رویا را در سر می‌پرورانید، تا انتهای این مطلب با دلتامگ همراه باشید تا با مراحل ساخت خانه درختی آشنا شوید.

مراحل ساخت خانه درختی

همان‌گونه که گفته‌شد انواع خانه درختی بر روی درختان و در ارتفاعات مختلفی ساخته‌می‌شود. ممکن است فردی بنا به شرایط و خواست خود، این خانه را در ارتفاع کم و برخی افراد آن را در ارتفاع زیاد بسازند. به‌هرحال ساخت خانه درختی به دلیل اینکه در ساخت آن از دیوار چوبی استفاده می‌شود و همچنین محل ساخت آن متفاوت است، با دیگر خانه‌ها و کلبه‌ها تفاوت دارد. به همین جهت نیز باید طراحی و ساخت آن با دقت بالا انجام شود. این کار نیازمند گذراندن مراحل مختلفی است. چنانچه این مراحل به‌صورت اصولی طی شوند، درنهایت با نتیجه ایده‌آل مواجه خواهیم شد.

 انتخاب مکان مناسب

 انتخاب مکان مناسب

اولین مرحله در طراحی و ساخت خانه چوبی این است که مکان مناسبی را انتخاب نمایید. از آنجایی‌که این خانه‌ها بر روی درختان احداث می‌شوند، باید درختی را انتخاب کنید که دارای دوام و استحکام بالایی باشد. در غیر این صورت ممکن است طول عمر خانه، کاهش‌یافته و یا در ساخت آن دچار مشکل شوید. بررسی کنید که درخت مدنظر شما، جوان یا مسن‌نبوده و درختی بالغ و ورزیده‌باشد.

 آماده‌سازی زیرساخت مناسب از مراحل ساخت خانه درختی

برای اینکه زیرساخت لازم برای ساختن خانه درختی را آماده‌کنید باید ایمنی خانه را در نظر داشته‌باشید. به این معنا که باید مطمئن شوید در طول ساخت و در مدت‌زمان استفاده از خانه، مشکلی از بابت ایمنی خانه نظیر سقوط، شکستن کف خانه و … رخ نمی‌دهد. با توجه به توصیه کارشناسان بهتر است درختی که برای ساخت خانه انتخاب می‌کنید، از دو شاخه v شکل برخوردار باشد. بر روی هر شاخه یا تنه درخت، یک سوراخ ایجاد نمایید. این سوراخ‌ها باید در یک راستا باشند. فاصله مابین این سوراخ‌ها را اندازه‌گیری‌کرده و این فاصله را بر روی چوب‌هایی که به‌عنوان کف اصلی کلبه در نظر گرفته‌شده است، علامت‌گذاری کنید.

مطلب پیشنهادی:  این ۶ مدل مبل چوبی، هرگز از مد نمی‌افتند!

 آماده‌سازی زیرساخت مناسب

 نصب پله‌ها و عرشه خانه درختی

سومین مراحل ساخت خانه درختی، نصب پله و عرشه است. توجه داشته باشید که برای تکمیل عرشه، محل ورود به خانه و قرارگیری مسیر دسترسی به خانه مشخص شده و همچنین درصورتی‌که شاخه‌ای از عرشه عبور می‌کند، سوراخی برای آن ایجاد شود.

 ساخت دیوارها و داخل خانه درختی

حال براساس آنچه که در ذهن دارید، دیوارها را ساخته و قطعات چوب را وصل نمایید. توجه کنید که باید محل درب، طراحی پنجره‌ نما و همچنین طرحی که می‌خواهید نمای کار داشته‌باشد را در نظر بگیرید. در ضمن باید به این موضوع دقت داشته باشید که اگر قرار است خانه درختی شما دارای فضای باز نیز باشد، حصار مناسبی برای این بخش تهیه کنید.

پیشنهاد مطالعه: ورود افراد به این شهر ممنوع است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

ایده های جذاب برای چیدمان بالکن لاکچری

بالکن‌ها می‌توانند فضایی عالی برای استراحت، غذا خوردن و لذت بردن از فضای باز باشند. با کمی…