نکات مهمی که هنگام ست کردن پرده باید بدانید!

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
پرده یکی از فاکتورهای مهم در دکوراسیون و زیبایی خانه است که باید با سایر اجزاء محیط و بقیه اثاث منزل در هارمونی و هماهنگیی کامل باشد.
نکات مهم هنگام ست کردن پرده با دیگر وسایل خانه

از مهم‌ترین نکات برای داشتن یک دکوراسیون داخلی زیبا و کاربردی، ست کردن وسایلی مانند پرده با مبل، فرش و رنگ اتاق نشیمن و پذیرایی است. بنابراین انتخاب درست می‌تواند شما را به خانه ایده‌آل و رویایی نزدیک کند. در این مطب از دلتامگ با ما همراه باشید تا نکات مهم هنگام ست کردن پرده با دیگر وسایل خانه را به شما آموزش دهیم.

نکات مهم هنگام ست کردن پرده با دیگر وسایل خانه

پرده به عنوان یکی از اجزاء مهم دکوراسیون، علاوه بر نقشی که در تنظیم نور ایفا می‌کند، به لحاظ بصری نیز دارای تأثیر زیادی بر کیفیت حال روحی ساکنان منزل و زیبایی خانه است. چرا که افراد زمان زیادی را در اتاق نشیمن سپری می‌کنند و اتاق خواب جایی است که باید احساس آرامش را القاء کند و انرژی از دست‌رفته در طول روز را به بدن باز گرداند. از اینرو انتخاب پرده مناسب نقش مهمی در این فرآیند دارد. چرا که عدم رعایت فاکتورهای مهم انتخاب می‌تواند منزل را آشفته و یا ناهماهنگ جلوه‌دهد. برخی از این فاکتورها عبارتند از:

ست کردن پرده با مبلمان

ست کردن پرده با مبلمان

اگر برای دکوراسیون منزل، مبلمانی با رنگ‌های روشن در نظر گرفته‌اید، بهتر است هنگام انتخاب‌ پرده برای روح‌بخشیدن به دکوراسیون داخلی، از رنگ‌های شاد استفاده‌کنید. اما دقت داشته باشید که فقط یکی از این دو عنصر را با رنگ‌های متضاد و خیلی چشم گیر انتخاب کنید. رنگ‌های زرد و سفید برای پرده ترکیب بسیار مناسبی برای کسانی است که عاشق نور آفتاب  هستند. چرا که این رنگ‌ها، نورآفتاب را به خوبی به داخل خانه هدایت می‌کنند.

ست فرش و پرده با طرح و بافت هماهنگ در دکوراسیون

اگر می‌خواهید که فضای صمیمانه‌تری را تجربه کنید، از پرده و فرش طرح‌دار در دکوراسیون منزل استفاده کنید. می‌توانید پرده هایتان را از پارچه‌های طرح‌دار انتخاب کنید ولی به علت طرح دار بودن، سعی کنید از رنگ‌های خنثی استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی:  نکات کلیدی برای دکوراسیون کرم و قهوه‌ای

ست فرش و پرده با طرح و بافت هماهنگ در دکوراسیون

ست کردن پرده با کوسن های مبل

اگر رنگ دیوار و سقف‌خانه شما سفید است، برای از بین بردن حس کسالت و یکنواختی فضا، می‌توانید از یک رنگ واحد و پرجلوه برای‌‌ پرده، کوسن و فرش استفاده‌کنید. اما دقت داشته باشید که برای ست مبلمان و پرده، رنگ‌ها نباید دقیقا یکسان باشند. پرده می‌تواند از پارچه بافت دار یا به رنگی کمی روشن‌تر از رنگ کوسن‌ها و مبلمان باشد.

انتخاب فرش ایرانی با کوسن

انتخاب فرش ایرانی از نکات مهم هنگام ست کردن پرده با دیگر وسایل خانه

برای این که فضای خانه را از کسالت و بی روح بودن خارج کنید، بهترین گزینه استفاده از فرش‌های پر نقش ایرانی با رنگ‌های مهیج و متنوع است. ست کردن پرده با فرش ایرانی در فضاهایی که اغلب دکوراسیون کرم و قهوه ای دارند زیباتر می‌شوند و برای این که فضا جذاب‌تر باشد، می‌توان از کوسن‌هایی زیبا با نقش مایه‌های همان فرش‌ها استفاده کرد. از آنجا که فرش‌های ایرانی پر نقش و نگار و پر از رنگ  هستند، سعی کنید در کنار آن از پارچه‌های ساده‌تر استفاده کنید تا فضا سنگین و شلوغ نشود.

پیشنهاد مطالعه: با این وسیله خانه کوچک خود را دلبازتر کنید

تعداد کلمات مطلب: 494

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

ایده های طراحی شیک و کاربردی اتاق خواب کودک

طراحی اتاق خواب کودک می‌تواند یک فرآیند سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیز باشد. با کمی خلاقیت، می‌…