با این وسیله خانه کوچک خود را دلبازتر کنید

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اگر با کمبود فضا در خانه یا محیط کار خود مواجه هستید، می‌توانید از جداکننده‌های مناسب که در این مطلب به آن می‌پردازیم استفاده کنید.
انواع پارتیشن برای فضای داخلی خانه

از زمانی که پارتیشن‌ها به بازار عرضه شدند، جداسازی فضاهای مختلف مخصوصا محیط‌های کاری از همدیگر بسیار راحت‌تر شد. این جدا کننده‌ها برای جداسازی موقت یا پارتیشن‌بندی در فضاهای اداری و محیط خانه مورد استفاده قرار می‌گیرند. تا انتهای مطلب با دلتامگ همراه باشید تا به معرفی انواع پارتیشن برای فضای داخلی خانه بپردازیم.

انواع پارتیشن برای فضای داخلی خانه

با توجه به اینکه آپارتمان‌ها روز به روز کوچک‌تر می‌شوند، کاربرد پارتیشن نیز هر روز بیشتر می‌شود. پارتیشن ها امروزه در انواع  و مدل‌های متنوع و کاربردی برای بخش‌های مختلف خانه طراحی می شوند. انتخاب طرح، رنگ و جنس پارتیشن به طراحی دکوراسیون خانه شما بستگی دارد.

انواع پارتیشن

به طورکلی پارتیشن‌ها به دو دسته‌ی پارتیشن ثابت و پارتیشن متحرک تقسیم می‌شوند.

پارتیشن ثابت یکی از انواع پارتیشن برای فضای داخلی خانه

این نوع پارتیشن همانگونه که از اسمش پیدا است به دیوار، سقف و یا زمین متصل می‌شود و قابلیت جابه جایی ندارد. در نتیجه برای هر قسمت از خانه که قصد استفاده از این نوع پارتیشن را داشته‌باشد، باید اندازه‌های دقیق فضای مورد نظر گرفته شود تا مطابق آن ساخته شود.

 

استفاده از پارتیشن متحرک

پارتیشن متحرک

پارتیشن متحرک محصولی کاربردی است که قابلت جا به جایی دارد. این نوع پارتیشن از محبوبیت بیشتری بین مردم برخوردار است. که از محبوبیت بالایی در ایران برخوردار می باشد. این محصول عموما از 4 لنگه ساخته می‌شود و برای منزل و محل کار بسیار مناسب است.

انواع پارتیشن از نظر جنس

امروزه پارتیشن‌ها در انواع متعددی طراحی و استفاده می‌شوند و از تنوع بالایی برخوردار هستند. پارتیشن‌های شیشه‌ای، چوبی، فلزی و.…

مطلب پیشنهادی:  ۷ راز دکور خانه مرتب و دلنشین

 پارتیشن شیشه ای

پارتیشن شیشه‌ای محصولی بسیار شیک است که در دکوراسیون‌های مدرن استفاده می‌شود. پارتیشن‌های شیشهای شفاف یا نیمه شفاف گزینه مناسب و کم هزینه‌ای هستند و درحالی که ارتباط بین دو بخش را حفظ می‌کند، عایق صدای خوبی نیز هستند.

 پارتیشن چوبی

این نوع پارتیشن در بین سایر پارتیشن‌ها، از جذابیت بیشتری بین افراد برخوردار است. چرا که با بیشتر سبک‌های چیدمان داخلی منازل نیز هماهنگی دارد. اما از معایب پارتیشن چوبی که سبب استفاده کمتر آن در این روزها شده، عدم مقاومت آن ها در برابر آتش، موریانه و پوسیدگی می‌باشد. از طرفی قیمت تمام‌شده این نوع پارتیشن بسیار بالاست.

پارتیشن فلزی برای خانه

پارتیشن فلزی

اگر دوست دارید در محیطی که پارتیشن را در آن به کار می برید وسایل تزیینی و با ارزش در دید افراد قرار بگیرند، پارتیشن فلزی بهترین گزینه است. از مشخصات و مزیت‌های پارتیشن فلزی می‌توان به وزن سبک، مقاومت در برابر آتش سوزی، نصب آسان، قیمت مناسب، قابلیت ترمیم، نگهداری و نظافت آسان اشاره کرد.

پیشنهاد مطالعه: ترفندهای تمیز کردن لوستر بدون جدا کردن قطعات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

5 مدل کابینت مدرن جدید که آشپزخانه شما را لاکچری می‌کند!

در بحث دکوراسیون داخلی خانه، آشپزخانه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و به نوعی قلب تپند…