دروغ چگونه بیماری‌ها را درمان می‌کند؟

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
ذهن انسان قدرتمندترین ابزاری است که تاکنون شناخته شده. تاثیر قدرت ذهن در درمان بیماری‌ها، همسان و یا حتی قوی‌تر از روش‌های درمانی پزشکی عمل کرده‌است. ذهن انسان حتی قادر است فرد را گول بزند و او را وادار به پذیرش درمان‌‌های تقلبی که اثر درمانی واقعی را ندارند کند.
اثر دارونما بر درمان بیماری ها

احتمالا تا کنون نام اثر دارونما به گوش‌تان خورده است. عملکرد اصلی اثر دارونما به این صورت است که بیمار فکر می‌کند داروی مصرفی باعث بهبود او شده‌است، درحالی که واقعا اینگونه نیست و درمان به وجود آمده ناشی از تاثیرات ذهن است. در این مطلب از دلتامگ قصد داریم اثر دارونما بر درمان بیماری ها را به صورت کامل بررسی کنیم.

 اثر دارونما بر درمان بیماری ها چگونه است؟

اثر دارونما به عنوان پدیده‌ای است که در آن برخی از افراد بعد از خوردن یک ماده غیر فعال (مثل آب استریل شده، محلول سالین یا قرص شکر)، احساس خوبی پیدا می‌کنند. این مواد با این که داروی واقعی نیستند ولی می‌توانند پاسخ‌های درمانی واقعی در بدن بیماران به وجود بیاورند.

انتظار بیمار از داروی دریافتی، نقش بسیار مهمی در پاسخی که دارونما ایجاد می‌کند، دارد. هرچه بیمار انتظار تاثیر بهتری از روند درمانی داشته‌باشد احتمال تاثیر مثبت دارونما نیز بالا می‌رود. در برخی موارد، فرد نمی‌داند به جای داروی واقعی، دارونما دریافت کرده‌است و فکر می‌کند که در حال دریافت یک سری داروی واقعی است. در برخی موارد نیز می‌داند دارویی که دریافت می‌کند واقعی نیست.

دارونما چیست؟

پژوهش تایید کننده اثر دارونما بر درمان بیماری ها

پژوهشگران آزمایشی را با ۹۷ شرکت کننده که درد مزمن داشتند شروع کردند. شرکت کنندگان در دو گروه قرار گرفتند. گروه اول برنامه‌های روتین و همیشگی را دریافت کردند. گروه دوم بطری پر از قرصی دریافت کرد که هیچ ماده شیمیایی نداشت و تنها از سلولز ( دارونما ) پر شده‌بود. از این گروه خواسته شد قرص‌ها را روزانه مصرف کنند. روی بطری‌ها علامت تقلبی بودن و واقعی نبودن این داروها وجود داشت. افراد به خوبی می‌دانستند که این داروها واقعی نیستند. بعد از سه هفته، افراد به فرم سوالاتی که در مورد دردهای آنان بود جواب دادند. نتیجه نهایی پژوهشگران را متعجب کرد. افرادی که از داروهای غیر واقعی را مصرف کرده‌بودند ۳۰ درصد کاهش درد را گزارش داده‌بودند.

مطلب پیشنهادی:  پارک ملی کرواسی بهشت جادویی روی زمین + ویدیو

این آزمایش نشان می‌دهد که حتی اگر فرد نسبت به دریافت دارونما آگاهی داشته باشد ولی انتظار بهبود بیماری ( قدرت تاثیر ذهن بر درمان بیماری‌ ) را داشته‌باشد، دارونما اثر مثبتی ایجاد می‌کند. باتوجه به این پژوهش‌ها پزشکان و روانشناسان توصیه می‌کنند که هرچه در هنگام مواجه با مشکلات و بیماری‌ها نگرش و انتظارات مثبت‌تری داشته‌باشید، اتفاقات بهتری رخ می‌دهد.

درمان بیماری

نتیجه‌گیری

این کشف شگفت‌انگیز، احتمالات زیادی را در روند بهبود سلامت کلی بدن به وجود می‌آورد. سایر بیماری‌هایی که نشانه‌های آن بر اساس درک خود فرد ایجاد می‌شوند ( مثل بیماری‌های اعصاب و روان ) نیز می‌توانند با این رویکرد درمان شوند. این رویکرد همچنین در تعیین سبک زندگی سالم نیز تاثیرگذار است. برای مثال تنها با باور به اینکه تمرینات ورزشی در صبح زود می‌تواند به سلامت بدن شما کمک کند تاثیراتی مثبت دریافت می‌کنید. درواقع با استفاده از قدرت ذهن و باورهای خود می‌توانید خودتان را گول بزنید و احساس‌های مثبت‌تری در خود ایجاد کنید.

پیشنهاد مطالعه:‌  گاز خنده چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

ست کردن شلوار مام استایل با مانتوی مناسب آن

ست کردن شلوار مام استایل با مانتوی مناسب آن برای داشتن یک استایل زیبا و شیک بسیار مهم و ضر…