همه چیز درباره امکانات خانه های هوشمند

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
خانه‌های هوشمند را اکثرا در فیلم‌های هالیوودی دیده‌ایم. خانه‌هایی که با موبایل می‌توان همه کارها را انجام داد، مثلا دما را تنظیم کرد، نور خانه را تنظیم کرد، مدت زمان پخت و پز غذاها را طبق برنامه‌ای خاص قرار داد و... .
اامکانات خانه های هوشمند

خانه هوشمند از فناوری‌های نوظهور عصر جدید است که با احساس نیاز بیشتر انسان به رفاه و آسایش و راحتی‌های کارها در زندگی به وجود آمده‌است. با زندگی در خانه‌های هوشمند هنگام خروج از منزل، دیگر نگران فراموش کردن بستن درها، خاموش کردن سیستم روشنایی و وسایل برقی و… نخواهید بود. در این مطلب از دلتامگ قصد داریم برخی از امکانات خانه های هوشمند را به شما معرفی کنیم.

امکانات خانه های هوشمند

تنظیم نور خانه

نورپردازی خانه های هوشمند

وضعیت نورپردازی یکی از مهم‌ترین فاکتورهای خانه است. مثلا مردم بیشتر وقت خود در هنگام شب را در خانه صرف می‌کنند و می‌توانند هنگامی که هوا تاریک می‌شود وضعیت نور را برای یک ساعت خاص تنظیم کنند. بنابراین، روشنایی مناسب یکی از اصلی‌ترین فاکتورهایی است که باعث رضایت ما از خانه‌مان می‌شود. در خانه‌های سنتی شما دو انتخاب دارید، یا چراغ‌ها را روشن کنید یا خاموش کنید و فضای بدون نور داشته‌باشید. مزیت مهمی که در خانه‌های هوشمند وجود دارند، امکان تنظیم نور منزل است. یعنی شما متناسب با حال و هوایی که دارید می‌توانید میزان نور خانه خود را به کم یا زیاد کنید. این امکان نیز وجود دارد که نور مختلف برای مناسبت‌های مختلف را ایجاد کنید و از آن لذت ببرید.

از مهم‌ترین امکانات خانه های هوشمند تنظیم دماست

کنترل هوشمند دما باعث صرفه‌جویی در مصرف انرژی می‌شود. کنترل هوشمند این امکان را فراهم می‌آورد که هر اتاق، دمای خاص خود را فارغ از شرایط دیگر قسمت‌های خانه داشته باشند. تنظیم دمای اتاق‌های مختلف موجب افزایش راحتی می‌شود.

وقتی ساختمان خالی باشد، تنظیم دمای هوشمند به صورت خودکار دمای کل خانه را کاهش می‌دهد. کاهش خودکار دما هنگام شب و در اتاق‌های خالی نیز به صرفه‌جویی در مصرف انرژی کمک می‌کند.

مطلب پیشنهادی:  بهشتی رویایی در دامنه کوه‌های سر به فلک کشیده زاگرس

کرکره‌های امنیتی و پرده‌های برقی

تنظیم پرده ها هنگام خواب

سیستم هوشمند خانه امکان استفاده بسیار کارامد و مفید از پرده‌ی کرکره، کنترل از راه دور پنجره و در را فراهم می‌کند. این امکان باعث افزایش امنیت خانه نیز می‌شود. کنترل مرکزی و همچنین کنترل از هر نقطه در خانه و ثبت خودکار حوادث، آسایش و امنیت را برای ساکنین فراهم می‌آورد. پس از اینکه افراد، منزل هوشند خود را ترک می‌کنند، پرده‌های خارجی به صورت خودکار بسته می‌شوند، همچنین پنجره یا پرده ضدسرقت و امنیتی نیز بسته می‌شوند.

کنترل از راه دور خانه

کنترل از راه دور خانه های هوشمند

در خانه‌های هوشمند شما می‌توانید از راه دور و با تلفن همراه خود، وقتی که خانه خالیست آن‌ را کنترل کنید. می‌توانید هنگام نزدیک شدن به خانه ارتباط برقرار کنید تا تلویزیون یا فر یا هر لوازم خانگی دیگری که می‌خواهید از آن استفاده کنید را روشن کنید. مثلا قبل از رسیدن به خانه اجاق گاز را روشن کنید و وقتی که به خانه رسیدید غذای گرم آماده باشد.

مواردی که در بالا ذکر شدند از جمله مهمترین امکانات خانه‌ های هوشمند است که با پیشرفت فناوری می‌توان انتظار داشت که روز به روز به این امکانات اضافه شود و امنیت، آرامش و راحتی بیشتری برای اعضای خانواده به ارمغان آورد.

پیشنهاد مطالعه: ۱۰ نکته جالب درباره زمین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

کفش کالج مردانه را با چه لباس‌هایی ست کنیم؟

کفش کالج مردانه از جمله کفش‌های راحت و شیک است که همه آقایان باید یکی از آن داشته باشند. ک…