تاثیر رنگ در دکوراسیون اتاق خواب و اختلالات بی‌خوابی

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
از آنجایی که رنگ‌هایی که ما انتخاب می‌کنیم بر چگونگی عملکرد، فکرو احساس ما تاثیر می‌گذارند، بنابراین باید ویژگی هر رنگ را در هنگام دکوراسیون اتاق خواب در نظر بگیریم.
تاثیر رنگ در دکوراسیون بر مشکلات بی‌ خوابی

بیشتر افراد زمان خیلی زیادی را برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل خود صرف می‌کنند. از طراحی دکوراسیون نشیمن گرفته تا سایر بخش‌های خانه، که همه آن‌ها نیاز به دقت و زمان زیادی دارند، تا بتوانند نتیجه خوبی به جا بگذارند. در این میان شاید وقتی به دکوراسیون اتاق خواب می‌رسیم آنقدری که باید برایش انرژی و وقت صرف نمی‌کنیم. این در حالی است که ما یک سوم از زندگی خود را در اتاق خواب برای استراحت به سر می بریم. بنابراین در طراحی دکوراسیون اتاق خواب باید نهایت دقت و ریزبینی را به خرج داد تا بتوان خوابی راحت را تجربه کرد. با دلتامگ همراه باشید تا در این مطلب به تاثیر رنگ در دکوراسیون بر مشکلات بی‌ خوابی بپردازیم.

تاثیر رنگ در دکوراسیون بر مشکلات بی‌ خوابی

وقتی نوبت به خواب می‌رسد، همه دوست دارند آرامش خاصی در اتاق خواب برقرار باشد. در نتیجه هر فردی نهایت تلاش خود را می‌کند تا راحت‌ترین مکان را برای خواب فراهم کند. چرا که یکی از دلایل بی‌خوابی می‌تواند، عدم توجه به انتخاب رنگ در  دکوراسیون اتاق خواب باشد. پس توصیه می‌کنیم کسانی که دچار کم خوابی هستند، این مطلب را از دست ندهند.

استفاده از رنگ‌های روشن در اتاق خواب

رنگ ها و نور طبیعی اتاق خواب

براساس روانشناسی رنگ‌ها، برخی رنگ‌ها بر ما اثر آرام بخشی دارند، در حالی که برخی دیگر می‌توانند ما را مضطرب کنند. برای مثال رنگ آبی در دکوراسیون به عنوان یک اثر آرام بخش شناخته‌شده است که به نوبه خود به الگوی خواب سالم کمک می‌کند. در مقابل رنگ زرد، نقره‌ای و نارنجی بر خلق و خو و رفتار تأثیر می‌گذارند. علاوه بر رنگ‌ها، نور خورشید نیز در طول روز می‌تواند خلق و خو و انرژی ما را بالا ببرد و به مراتب موجب خواب راحت در شب شود.

مطلب پیشنهادی:  3 روش طلایی برای تمیز کردن شومینه!

تاثیر رنگ‌های قرمز و سفید بر خواب

این یک واقعیت است که رنگ اتاق روی محیط تاثیر می‌گذارد، به طوری که همیشه دکوراسیون رستوران‌ها را با گل‌های قرمز و زرد و رنگ دیوار بیمارستان‌ها به رنگ آبی و سفید می‌بینید. اگر دیوارهای اتاق به رنگ قرمز باشد، خوابیدن در آنجا برای همه ما دشوار است. رنگ‌های محیط بر بخش عاطفی و جسمی هر انسانی تأثیر می‌گذارند، زیرا این روح و روان انسان است که با توجه به محیط اطراف خود، حالاتش را تغییر می‌دهد.

رنگ های سرد کیفیت خواب شما را بهبود می بخشد

رنگ سرد اتاق خواب، می‌تواند بر مدت زمان خواب شما تأثیر بگذارد و کیفیت خواب شما را بهبود می‌بخشد.

تاثیر رنگ تیره اتاق بر اختلالات خواب

رنگ‌های تیره و تاثیر آن بر خواب

اگر می‌خواهید اتاق خوابی دنج داشته باشید، سعی کنید از رنگ‌های تیره استفاده کنید. برای این منظور می‌توانید از چراغ‌های کم‌ نور و پرده‌هایی با رنگ تیره و ضخیم استفاده کنید.

از نصب تلوزیون در اتاق خواب خودداری کنید

مطالعات زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد تماشای تلویزیون قبل از خواب می‌تواند منجر به خواب بد و آشفته شود، بنابراین توصیه می‌کنیم که از نصب تلوزیون در اتاق خودداری کنید. همچنین سر و صدا، یکی دیگر از عوامل بازدارنده است. بنابراین سعی کنید از پنجره‌های دو یا سه جداره برا اتاق خواب استفاده کنید تا به کاهش سر و صدا کمک کنند.

پیشنهاد مطالعه: با این روش لکه‌های چای و قهوه را از روی مبل پاک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

از فضاهای پرت خانه استفاده درست کنید

پر کردن فضاهای پرت خانه یکی از کارهایی است که طراحان داخلی در ابتدا برای هر خانه‌ای انجام …