این ۵ رفتار روابط کاری شما را تخریب می‌کند!

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
روابط خوشایند و دوستانه در محل کار باعث می‌شوند، علاوه بر اینکه پیشرفت ما سریع‌تر شود، در حل چالش‌ها نیز موفق‌تر عمل کنیم.
رفتارهای تخریب کننده روابط کاری

انجام یکسری عادت و رفتار اشتباه در محل کار باعث می‌شود تا بدون اینکه خودتان متوجه شوید، در محیط کار، همکارانتان از شما فاصله بگیرند و علاقه‌ای به برقراری ارتباط با شما نداشته‌باشند. در این مطلب از دلتامگ سعی کرده‌ایم تا تعدادی از رفتارهای تخریب کننده روابط کاری را با هم بررسی کنیم تا با دوری از آن‌ها بتوانید از محل کار خود و ارتباط با افراد در محل کار لذت ببرید.

رفتارهای تخریب کننده روابط کاری

فقط به فکر منافع خودتان هستید

بسیاری از افراد بدون اینکه خودشان بدانند این ویژگی را در رفتارهایشان دارند. آن‌ها فقط بر خودشان تمرکز دارند، فقط درباره خود صحبت می‌کنند و اهمیتی نمی‌دهند که دیگران چه حرفی برای گفتن دارند. آن‌ها در این حالت فکر می‌کنند که خودشان تنها آدمی هستند که اهمیت دارند. مسئله‌ای که در محیط کار اهمیت دارد این است که افراد باید برای پیشرفت، اهداف و منافع سازمان را نسبت به منافع شخصی در اولویت قرار دهند. درست است که شما با شغل خود، نیازهای شخصی خود را مرتفع می‌سازید، اما این موضوع نباید باعث خودخواهی شما شود.

چگونه در محل کار موفق باشیم

رقابت مسموم از اصلی‌ترین رفتارهای تخریب کننده روابط کاری

آیا آدمی هستید که احساس می‌کند باید از همه بهتر باشید و چیزهایی که دارید بیشتر از همه باشد؟ اگر چنین است شما فرد جذابی نیستید و دیگران به احتمال زیاد تمایلی به برقراری ارتباط با شما ندارند. اگرچه وجود شرایط رقابتی می‌تواند باعث بالابردن بهره‌وری کارکنان شود، اما رقابتی سالم و نه رقابتی مسموم! اگر در محیط کار دائما به این فکر می‌کنید که باید بهتر از دیگران عمل کنید و حتی در مواردی سعی در تخریب عملکرد دیگران دارید، باید به شما بگوییم که متاسفانه درگیر رقابتی مسموم شده‌اید.

همکاران خود را دشمن می‌دانید

به جای اینکه با همکاران‌تان همراه شوید و به آن‌ها کمک کنید، دائم به آن‌ها پشت می‌کنید و از پشت به آن‌ها خنجر می‌زنید. اگر می‌خواهید جذاب به‌نظر برسید و روابط کاری خوشایندی را در محیط کار تجربه کنید، باید یاد بگیرید همکاران شما دشمن‌تان نیستند. شما همگی برای یک اهداف سازمانی تلاش می‌کنید. بنابراین بهتر است با کمک به یکدیگر، رسیدن به این هدف را تسهیل کنید.

مطلب پیشنهادی:  تهیه کیک سیب و دارچین داخل قابلمه

رئیس‌بازی درمی‌آورید

اگر در محیط کار شما یکی از آن افرادی هستید که بدون توجه به نظر دیگران همه‌ تصمیم‌ها را می‌گیرد، دائم دستور می‌دهید و سعی می‌کنید کارهای دیگران را کنترل کنید، باید بدانید این رفتارها باعث فاصله گرفتن افراد از شما می‌شود. حتی مدیران عالی رتبه در پردرآمدترین کسب و کارها و موفق‌ترین سازمان‌ها نیز هنگام تصمیم‌گیری تلاش می‌کنند تا نظرات کارکنان را بررسی کنند. آن‌ها این کار را می‌کنند تا درنهایت بتوانند به بهترین و درست‌ترین تصمیم برسند.

دلتامگ

صادق نیستید

اغلب افرادی که در محیط کار رفتار ناخوشایندی دارند، معمولا صادقانه رفتار نمی‌کنند. درباره‌ همه موضوعات دروغ می‌گویند و پنهان‌کاری می‌کنند. آن‌ها تصور می‌کنند که دروغگویی و گاها زیرآب زنی، از سیاست‌هایی است که در مسیر پیشرفت شغلی باید انجام داد. غافل از اینکه همیشه صداقت بهترین سیاست است و بهترین نتایج را به بار می‌آورد.

نتیجه‌گیری: درست رفتار کردن در محیط کار می‌تواند مسیر پیشرفت شغلی را برای شما هموار کند و سرعت بخشد. در مطالب بالا سعی کردیم تا مواردی را بررسی کنیم که با دوری کردن از آن‌ها می‌توانید از تخریب روابط کاری و حرفه‌ای خود جلوگیری کنید و از شغل خود لذت ببرید.

پیشنهاد مطالعه: با این ۳ روش با اعتماد به نفس به نظر برسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

مراقبت از موهای رنگ شده با چند راهکار ساده

ما در این مطلب قصد داریم چند راهکار ساده برای مراقبت از موهای رنگ شده به شما آموزش دهیم تا…