با این ۳ روش با اعتماد به نفس به نظر برسید

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر بدانید چطور قوی‌تر و بااعتمادبه‌نفس‌تر به‌نظر برسید، در موقعیت‌های مختلف زندگی اعم از کار و بیزینس موفق‌تر عمل می‌کنید.
روش های بالا بردن اعتماد به نفس

اعتماد به نفس سازه‌ای است که ‌می‌توانید در زندگی روزمره برای هر کاری مثل افزایش اطمینان به خود، رسیدن به موفقیت شغلی، مدیریت ترس‌ها و انجام کارهایی که واقعا برایتان مهم هستند، از آن استفاده کنید، اما افراد کمی می‌دانند اعتماد به نفس مثل یک عضله است و برای تقویتش باید آن را به کار گرفت. درواقع هرچه بیشتر به اعتماد به نفس خود بها دهید، زودتر پرورش پیدا می‌کند. در این مطلب از دلتامگ روش های بالا بردن اعتماد به نفس را با یکدیگر بررسی می‌کنیم.

روش های بالا بردن اعتماد به نفس

با تمرین یکسری روش‌ها می‌توانیم روی اعتماد به نفس خود کار کنیم و حتی آن را تقویت کنیم. ۳ روش اصلی برای این کار عبارتند از:

۱. در تعاملات خود با قدرت ظاهر شوید

یکی از روش‌های تقویت اعتماد به نفس در افراد، باقدرت تعامل کردن است. چطور باید در تعاملات اجتماعی‌تان باقدرت ظاهر شوید؟ برای مثال وقتی در حال سخنرانی هستید یا با دیگران حرف‌ می‌زنید، سعی کنید تماس چشمی برقرار کنید و نگاه خود را از آدم‌ها ندزدید. این کار نشان می‌دهد که اعتمادبه‌نفس دارید و به گفت‌وگو با دیگران علاقه‌ دارید. حرکاتی مانند زل‌زدن به زمین، کارکردن با تلفن همراه و نگاه‌ به اطراف هنگام گفت‌وگو، نشان‌دهنده کمبود اعتمادبه‌نفس هستند. درضمن پیام‌های منفی دیگری را هم انتقال می‌دهند، مثلا این حس را در طرف مقابل ایجاد می‌کند که شما اضطراب دارید، ادب را رعایت نمی‌کنید یا علاقه‌ای به ارتباط ندارید.

چگونه با اعتماد به نفس باشیم

۲. تعریف‌هایی که از شما می‌شود را قبول کنید

اگر کسی از شما تعریف کرد، آن را قبول کنید و مدام به دنبال این نباشید که تعارف کنید و خودتان را کوچک نشان بدهید. مثلا اگر کسی به شما می‌گوید که دستپخت خوبی دارید، شروع به تعارف نکنید و نگویید: «حتما گرسنه بودید که خوشتان آمده‌است!» در جواب تعریف تمجید، تشکر کنید. بگویید سپاس و تمام!

مطلب پیشنهادی:  جوجه کباب با سس نارنج، یک طعم فوق‌العاده

۳. تکیه به خود بهترین روش برای بالا بردن اعتماد به نفس

فراموش نکنید که مهم‌ترین منبع برای تقویت اعتمادبه‌نفس، خودتان هستید و تمام. هیچ‌کسی به‌اندازه خودتان نمی‌تواند اعتماد به نفس شما را تقویت کند. همیشه به خود یادآوری کنید که چیزی از دیگران کم ندارید و اگر در بعضی زمینه‌ها خوب نیستید، با یادگیری، تلاش و تمرین در مسیر پیشرفت حرکت خواهید کرد.

دلتامگ

در مسیر پیشرفت در زمینه‌های مختلف زندگی، واقع‌بین باشید. یعنی برای برآورده شدن آرزوهایتان در مسیری واقع‌گرایانه و درست به‌سمت هدف‌های خود حرکت کنید. اگر در شغل خود موفق نیستید، قاعدتا یک شبه نمی‌توانید به موفقیت برسید. لازم است با پشتکار و ممارست در مسیر پیشرفت اهداف خود آگاهانه تلاش کنید و ناامید نشوید.

افزایش تمرکز را تمرین و مدام به خودتان یادآوری کنید که شما می‌توانید با تلاش و قدرت خواستن به آرزوهایتان برسید و قوی باشید. این موارد اعتمادبه‌نفستان را افزایش می‌دهند و از شما انسان جذاب‌تری می‌سازد.

نتیجه‌گیری: برای افزایش اعتماد به نفس، مثل هر مهارت دیگری باید تمرین کنید تا بتوانید آن را مدیریت کنید، اما هنگامی که بتوانید خودتان افسار را به دست بگیرید، پیشرفت می‌کنید و زندگی‌تان از این رو به آن رو می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: چگونه باکلاس صحبت کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

زیباترین مکان‌های تفریحی اصفهان که همه را مبهوت می‌کند!

مکان‌های دیدنی اصفهان شما را حیرت‌زده خواهند کرد. این شهر یکی از مرکزی‌ترین شهرهای ایران ا…