با این حرکات ساده سلامت چشم خود را تضمین کنید!

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
چشم از مهم‌ترین ارگان‌های بدن است. ما به وسیله چشم‌های خود اطلاعات مختلفی را از محیط دریافت می‌کنیم، به همین دلیل باید به سلامت چشم‌ها اهمیت ویژه‌ای دهیم.
روش های مناسب تقویت بینایی

امروزه سبک زندگی ناسالم و استفاده از دستگاه‌های هوشمند در خانه و محیط کار باعث شده است تا چشم‌ها بیشتر از قبل در معرض ضعیف‌شدن و آسیب قراربگیرند. بنابراین توصیه می‌شود، برای جلوگیری از این آسیب‌ها از روش های مناسب تقویت بینایی استفاده شود. شایع‌ترین علل ضعیف شدن چشم‌ها که می‌تواند باعث کاهش بینایی شود، ریشه در عادات و شیوه زندگی روزمره فرد دارد. اگر شما ساعات طولانی با صفحه نمایشگر کار می‌کنید، یا افراد خانواده شما چشمان ضعیفی دارند، دلتامگ در این مطلب تمرین‌هایی برای تقویت بینایی و جلوگیری از ضعیف شدن چشم‌ها را برای شما آماده کرده است.

روش های مناسب تقویت بینایی

تمرین سلامتی چشم با چشمک‌زدن

یکی از بهترین روش های مناسب تقویت بینایی، چشمک زدن است. چشمک‌زدن موجب می‌شود گردش خون به خوبی در چشم انسان اتفاق بیفتد و اکسیژن بیشتری به چشم‌ها منتقل شود. همچنین چشمک‌زدن موجب می‌شود تا محیط چشم برای همیشه مرطوب باشد. افراد باید در طول روز بین 2 تا 5 دقیقه از وقت خود را به چشمک زدن اختصاص دهند.

ترسیم بی‌نهایت

از دیگر روش‌هایی که به افزایش قدرت دید و بینایی کمک می‌کند، رسم علامت بی‌نهایت یا عدد هشت به کمک چشم است. انجام این ورزش کمک می‌کند تا چشم‌ها در جهات مختلف حرکت کنند. حرکت چشم‌ها در جهات مختلف باعث تولید اشک، تامین رطوبت و ورزش عضلات چشم نیز می‌شود. بنابراین بهتر است این حرکت حدود 2 دقیقه در طول روز انجام شود.

تمرین سلامتی چشم

شقیقه‌های خود را ماساژ دهید

برای داشتن چشمانی سالم، باید در کنار ورزش کردن از ماساژ سر نیز استفاده کنید. ماساژ دادن شقیقه علاوه بر خون رسانی باعث آرامش عضلات چشم نیز می‌شود. برای ماساژ شقیقه ابتدا باید دو انگشت را روی شقیقه فشار دهید. فشار انگشتان روی شقیقه باید بین 2 تا 5 دقیقه طول بکشد. در طول روز بهتر است بین 4 تا ۵ بار ماساژ شقیقه را انجام دهید. ماساژ شقیقه کمک می‌کند تا مایعات داخل چشم جریان مناسبی داشته باشند‌.

مطلب پیشنهادی:  هر آنچه درباره ایمپلنت دندان نمی‌دانستید

متمرکز کردن چشم به اجسام دور و نزدیک

یکی از روش های مناسب تقویت بینایی، متمرکز کردن چشم‌ها روی اجسام دور و نزدیک است. انجام این ورزش به متعادل شدن چشم‌ها کمک می‌کند و مانع از بروز عیوب انکساری چشم مانند نزدیک‌بینی یا دوربینی می‌شود. برای انجام این ورزش باید یک شی را در فاصله نزدیک و جسمی دیگر را در فاصله دور (3-6 متری) قرار دهید. سپس  بر روی هر یک از این اشیا برای چند دقیقه تمرکز کنید. این ورزش را باید بین 4 تا 5 بار در طول روز انجام دهید.

سلامت چشم

آخرین روش از روش های مناسب برای تقویت بینایی: استفاده از قانون 20_20_20

کسانی که برای زمان‌های طولانی از چشم‌ها برای کار با لپ تاپ، تلفن و… استفاده می‌کنند، ممکن است به دلیل تمرکز طولانی مدت چشم روی مانیتور به خستگی چشم مبتلا شوند. این افراد با کمک یک تمرین ساده می‌توانند علاوه بر کاهش خستگی چشم، بینایی خود را هم تقویت کنند. در این روش هر فرد بعد از هر 20 دقیقه استفاده از چشم، باید به مدت 2۰ ثانیه به یکی از اجسامی که در فاصله ۲۰ فوت یا 6 متری قرار دارد، متمرکز شود. استفاده از  این تمرین از بروز خشکی چشم نیز پیشگیری می‌کند.

پیشنهاد مطالعه: تاثیر مخرب میز و صندلی بر سلامتی شما!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

5 ماده غذایی که قاتل چربی شکم هستند

چربی سوزی شکم یکی از دشوارترین کارها است. بسیاری از خانم‌ها و آقایان با اینکه چاق نیستند ا…