پیش‌بینی بازار مسکن در ۶ ماه آینده

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
یک کارشناس مسکن اعلام کرد: افزایش قیمت مصالح و هزینه‌های ساخت، در شش ماه آینده تاثیر خود را بر قیمت مسکن خواهد گذاشت.
خریداران مسکن

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، قنبرعلی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون قیمت مسکن تغییری نداشته است، گفت: در حال حاضر با کاهش خرید و فروش مسکن مواجه هستیم.

وی در ادامه گفت: مصالح ساختمانی و هزینه ساخت مسکن گران شده، اما قیمت مسکن افزایش نداشته است. در شرایط کنونی اگر شخصی به دنبال فروش مسکن خود باشد، معمولا با خریدار کنار می‌آید و تخفیف می‌دهد.

او تصریح کرد: فعلا شرایط مسکن پایدار است. افزایش قیمت مصالح و هزینه‌های ساخت، در شش ماه آینده تاثیر خود را بر قیمت مسکن خواهد گذاشت.

قیمت مصالح ساختمانی

زنگنه افزود: به نظر می‌رسد که در بازار مسکن ثبات ایجاد شود مگر اینکه شاهد افزایش قیمت مصالح ساختمانی و آیتم‌های تولید مسکن باشیم. کما اینکه این موضوع در حال وقوع است. چه اتفاقی افتاده که قیمت سیمان به یکباره ۶۰ تا ۷۰ درصد گران شده است؟

تاثیر قیمت مصالح در قیمت نهایی مسکن

لازم به توضیح است که مصالح ساختمانی سهم ۵۰ درصدی در قیمت نهایی مسکن دارد و بر اساس آمار‌ها پس از قیمت زمین، بیشترین عامل گرانی مسکن افزایش قیمت مصالح ساختمانی است. برای مثال سیمان یکی از مصالح کاربردی در ساخت و ساز مسکن است. این محصول استراتژی در سال جاری دو بار با افزایش قیمت مواجه شده است.

مطلب پیشنهادی:  خبر بد درباره بازار مسکن

سیمان و آهن شاخص‌هایی هستند که سایر مصالح از آن تأثیر می‌گیرند. اگر قیمت و عرضه این دو محصول به درستی کنترل شود، بازار مصالح ساختمانی بسیار آرام و بدون تنش خواهد بود.

به اعتقاد کارشناسان اگر مصالح ساختمانی با نرخ متعادل به دست سازنده برسد، می‌توان بازار مسکن را به طور قابل توجهی مدیریت کرد.

در غیر این صورت با افزایش و نوسانات بازار دلار و عدم مدیریت برخی مسائل قیمت هزینه‌های تولید مسکن نیز بالا می‌رود.

مطالعه بیشتر: اگر به دنبال مطالعه اخبار بیشتری در این بخش هستید، ما مطلب «تاثیر ساخت‌وساز در نابسامانی بازار مصالح ساختمانی» را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

هشدار! خطر کلاهبرداری در کمین مستأجران

فرهاد بیضایی کارشناس مسکن بیان کرد: متآسفانه می‌توان با ثبت اطلاعات نادرست (شماره شبا و شم…