کاهش عرضه مسکن در بازار اجاره

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بررسی بازار مسکن نشان می‌‌دهد عرضه فایل به بازار اجاره در برخی از مناطق و محلات شهر تهران از جمله برخی از مناطق و محله‌های مصرفی در تابستان امسال نسبت به تابستان‌‌ سال‌های گذشته کمتر شد.
عرضه فایل به بازار اجاره

به گزارش دلتا مگ به نقل از دنیای اقتصاد، منطقه 7 تهران طی روزهای اخیر با آمد و شد بیش از پیش متقاضیان خرید مسکن روبه‌رو شده و این وضعیت به افزایش بازدید از فایل‌هایی که تا اواخر خرداد با عدم استقبال مواجه شده بودند، منجر شده است.

منطقه هفت یکی از محدوده‌های مهم بازار مسکن شهر تهران است که می‌تواند به انواع تقاضای مسکن از طبقه متوسط رو به پایین و متوسط رو به بالا پاسخ دهد. این موقعیت ممتاز سبب شده تعداد متقاضیان خرید در حال جست‌وجو در این منطقه و نیز تعداد آپارتمان‌های فروشی فایل شده در نواحی مختلف آن طی هفته‌های اخیر روند افزایشی پرشتابی را طی کند

از سمت دیگر بررسی‌‌ها نشان می‌‌دهد بازار اجاره مسکن به لحاظ بهای پیشنهادی برای اجاره واحدهای عرضه‌شده همچنان ملتهب است. این موضوع نشان‌دهنده تورم شدید در این بازار است.

عرضه فایل به بازار اجاره

واسطه‌های ملکی در مناطق مختلف شهر تهران نیز درباره تازه‌‌ترین شرایط بازار اجاره معتقدند: هم‌‌اکنون بازار اجاره مسکن شهر تهران در مناطق مختلف با دو ویژگی مهم همراه است که مهم‌ترین آن التهاب و تورم شدید بهای اجاره است. بررسی‌‌ها نشان می‌‌دهد در تعداد قابل توجهی از فایل‌‌های اجاره مسکن در شهر تهران اجاره‌‌بهای پیشنهادی تا دو برابر و در برخی بیشتر از اجاره‌‌بهای سال قبل رشد داشته است.

هرچند برخی از فایل‌‌ها نیز با درصدهای کمتر افزایش به بازار عرضه شده یا در قالب تمدید قرارداد سال قبل با مستاجرها، برای یک‌سال دیگر در بازار اجاره باقی مانده‌‌اند. دومین ویژگی فعلی بازار اجاره شهر تهران در تابستان سال جاری، مربوط به کاهش عرضه فایل مسکن اجاره‌ای است.

مطلب پیشنهادی:  20بهمن‌ماه؛ آخرین زمان ثبت‌نام مجردها در ملی مسکن

شواهد نشان می‌‌دهد عرضه فایل به بازار اجاره در برخی از مناطق و محلات شهر تهران از جمله برخی از مناطق و محله‌های مصرفی در تابستان امسال نسبت به تابستان‌‌ سال‌های گذشته کمتر شده که یکی از مهم‌ترین دلایل آن در افزایش عمق رکود ساختمانی نهفته است.

عرضه فایل به بازار اجاره

عمده واحدهایی که در روز گذشته به بازار اجاره مسکن شهر تهران عرضه شد با شرایط ترکیبی پرداخت اجاره‌بها به صورت اجاره‌‌بهای ماهانه ومبلغ ودیعه به متقاضیان معرفی شد.

اما در مناطق مختلف از جمله مناطق مصرفی و به‌ویژه محله‌های شمال شهر تنوع نسبتا محسوسی از فایل‌‌های رهن کامل نیز مشاهده می‌‌شود. هرچند فایل‌‌های رهن کامل عمدتا با مبالغ بالاتری نسبت به عرف بازار اجاره عرضه شده‌‌اند.

اما همواره این نوع واحدها متقاضیان خاص خود را داشته و دارند. فاصله محسوس اجاره‌‌بهای مسکن در تابستان سال جاری با سال گذشته در این فایل‌‌ها مشخص است.

مطالعه بیشتر: برای اطلاع بیشتر از اخبار مسکن، مطلب «تاثیر سفته‌بازی بر بازار مسکن» را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

فقط یک هشتم متقاضیان مسکن ملی آورده اولیه را واریز کردند

دلت در جهت تکمیل پروژه‌های مسکن مهر، طرح مسکن ملی را در سال گذشته آغاز کرد. …