تجربه خانه‌دار شدن با یک میلیارد در محله فلاح تهران!

1
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
چنانچه علاقه به سکونت در محله‌های قدیمی و پر رفت و آمد را دارید تا خاطرات روزهای قدیم برای شما تداعی شود، خرید آپارتمان در فلاح یک گزینه عالی است.
خرید آپارتمان در فلاح

امروز قصد داریم در این مطلب از دلتامگ یکی دیگر از محله‌‌های مرکز شهر تهران را برای شما شرح دهیم که با انتخاب آن برای خرید خانه می‌توانید با قیمت مناسب صاحب خانه شوید. محله فلاح جزو آن دسته از مناطق تهران است که زندگی در آن مزایای بسیاری برای شما به همراه دارد. در صورتی که تصمیم به خرید آپارتمان در فلاح را دارید تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

محله فلاح کجاست؟

محله فلاح که در گذشته روستای کوچکی در شمیرانات تهران بود، اکنون در جنوب غربی و منطقه 17 شهرداری قرار دارد و از شمال به خیابان رشیدی جهان و خیابان مهمان‌نوازان، از شرق به خیابان حسین‌نژاد و خیابان حقیقی جنوبی، از جنوب به خیابان ابوذر، خیابان فلاحی، خیابان سوری، خیابان فتحی و خیابان فراهانی و از غرب به میدان ابوذر و خیابان احمدی متصل می‌شود. از مهم‌ترین محله های اطراف فلاح می‌توان به باغ‌خزانه، امام‌سجاد، امامزاده‌حسن، مقدم، گلچین و طوس اشاره کرد.

تاریخچه محله فلاح به دهه 30 باز می‌گردد. در آن زمان بیشتر زمین‌های این منطقه متعلق به شخصی به نام فلاح بود که بعدها با ساخته شدن مسجد ابوذر در این محله نام آن به محله ابوذر تغییر یافت؛ البته همچنان بیشتر افراد این محله را با نام فلاح می‌شناسند. با خرید آپارتمان در فلاح ساکن یکی از قدیمی‌ترین محله‌ای تهران خواهید شد.

کال تو اکشن فلاح

نقشه

نزدیکترین مترو به محله فلاح کدام ایستگاه است؟

یکی از دلایل محبوبیت این محله که باعث شده تقاضا برای اجاره و خرید در این محدوده بالا رود، دسترسی مناسب به وسایل نقلیه عمومی است. از مزایا این محله قرار نداشتن در طرح ترافیک است که شما می‌توانید با استفاده از اتومبیل خود به راحتی در این محله تردد کنید. برای استفاده از وسایل نقلیه عمومی نیز نزدیکترین ایستگاه مترو به این محله، ایستگاه زمزم است.

قیمت خرید آپارتمان در فلاح

از آنجا که این محله در جنوب غربی تهران قرار دارد، بالطبع قیمت خانه در این محدوده بسیار مناسب‌تر از مناطق بالا شهر تهران است. در حال حاضر قیمت زمین در فلاح بین 33 تا 54 میلیون متغیر است؛ در نتیجه برای خرید یک واحد 42 متری در فلاح به 1 میلیارد و 930 میلیون نقدینگی نیاز دارید.

مطلب پیشنهادی:  زیباترین کاروانسرای دوره صفویه که در شهر ری قرار دارد
متراژ سن بنا قیمت کل(تومان) قیمت هر مترمربع(تومان)
81 متر 12 سال ساخت 33,951,000 2,750,000,000
60 متر 8 سال ساخت 54,333,000 3,260,000,000
58 متر 13 سال ساخت 38,793,000 2,250,000,000

قیمت اجاره آپارتمان در فلاح

از آنجایی که محله فلاح یکی از قدیمی‌ترین محله‌های تهران است و بافت آن اندکی قدیمی است و قیمت خانه در آن کمتر از سایر نقاط تهران است می‌توان انتظار داشت که قیمت اجاره آپارتمان در فلاح نیز کمتر از سایر محله‌های تهران باشید.

متراژ سن بنا قیمت رهن(تومان) قیمت (اجاره)
95 متر 5 سال ساخت ۶۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ رهن کامل
95 متر 2 سال ساخت ۴۵۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ۵٬۰۰۰٬۰۰۰
50 متر 12 سال ساخت ۲۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ ۴٬۵۰۰٬۰۰۰

بهترین محله فلاح تهران برای زندگی کدام است؟

با توجه به قدمت این محله بیشتر بافت شهری این محله سنتی است و شما با قدم زدن در کوچه‌های آن حال‌وهوای قدیم را حس می‌کنید؛ البته با ساخت‌وسازهای فراوانی که در این منطقه انجام گرفت در کنار خانه‌های قدیمی، ساختمان‌های نوساز با معماری زیبا نیز را مشاهده می‌کنید.

  • بهترین منطقه فلاح برای خرید خانه، میدان فلاح است که جزو میادین اصلی این محله به شمار می‌آید و در تقاطع دو خیابان اصلی بلوار ابوذر و خیابان قربانی قرار دارد.
  • بلوار ابوذر از دیگر خیابان‌های مهم محله فلاح است که از خیابان امام سجاد و انتهای خیابان پیغمبری شروع می‌شود و تا انتهای فلاح و خیابان برادران حسنی امتداد دارد.

امکانات محله فلاح

  • بیمارستان ضیاییان
  • پارک شهدای گمنام
  • پارک ابوذر
  • پارک آلاله
  • بوستان بهار
  • بوستان گل سرخ
  • مراکز خرید اطلسه

محله فلاح

سخن پایانی

خرید آپارتمان در فلاح با توجه به قیمت مناسب آن و دسترسی آن به سایر نقاط تهران می‌تواند گزینه مناسب برای کسانی باشد که به دنبال خانه در محله‌‎های ارزان قیمت تهران هستند. محله فلاح یکی از بهترین محله‌های مرکز تهران است که بافت آن اندکی قدیمی است و اگر به دنبال خانه‌های ویلایی و حیاط‌دار می‌گردید در این محله می‌توانید پیدا کنید.

تعداد کلمات مطلب: 671

یک نظر

  1. ابن بابویه| خرید آپارتمان|

    29 تیر 1401 در 4:14 ب.ظ

    […] علاقه‌مند به آشنایی سایر محلات تهران هستید مطلب«خرید آپارتمان در محله فلاح» را در دلتامگ دنبال […]

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در محله های تهران

همچنین بخوانید

محله صادقیه تهران با دسترسی عالی برای سکونت

محله صادقیه جزو آن دسته از محله‌هایی است که از امکانات و دسترسی خوبی برخوردار است؛ اما بسی…