ابن‌ بابویه محله‌ای با قدمت هزار ساله

1
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
ابن بابویه، محله‌ای با مکان‌های تاریخی فراوان و کوچه‌هایی که خانه‌های خشتی آن چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند، می‌تواند گزینه مناسبی برای افرادی باشد که علاقه‌مند هستند در اینگونه محله‌ها زندگی کنند.
ابن بابویه

ابن بابویه محله‌ای در جنوب شرق تهران است که در منطقه 20 شهرداری قرار دارد. این محله با قدمتی هزار ساله جزو محلات قدیمی در تهران به شمار می‌آید که در شهر ری واقع شده است. این محله از شمال با بزرگراه کریمی، از شرق با خیابان ابن بابویه و خیابان عابدینی، از جنوب با میدان بسیج و بزرگراه تهران – ورامین و از غرب با خیابان فداییان اسلام، خیابان امام حسین و خیابان مالک اشتر محدود شده است. همچنین در مجاورت با محله‌های صفائیه، دیلمان، ظهیرآباد، فیروزآبادی، اقدسیه و منصوریه منگل قرار دارند. چنانچه قصد خرید آپارتمان در محله ابن بابویه را دارید تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

ابن بابویه

قیمت آپارتمان در محله ابن بابویه

انتخاب یک محله خوب می‌تواند تا حد زیادی در آرامش شما نقش داشته باشد. چرا که خانه را می‌توان بازسازی و تغییر داد اما محله را نمی‌توان به سادگی تغییر داد. به همین دلیل بسیاری از افراد برای خرید خانه نسبت به این موضوع حساسیت بیشتری به خرج می‌دهند. علاوه بر این موضوع آنچه که در تعیین قیمت ملک تاثیر گذار است متراژ، موقعیت جغرافیایی و قدمت‌بنا است. قیمت آپارتمان در این محله نسب به میانگین قیمت آپارتمان در سایر محله‌های تهران متوسط روبه پایین است.

ابن بابویه

نقشه محله ابن بابویه تهران

تصویر زیر نشان دهنده محله ابن بابویه تهران است که محله های مجاور ، مرزبندی و دسترسی های مهم مشخص شده است.

دسترسی به محله ابن بابویه

این محله در طرح ترافیک زوج و فرد قرار ندارد. بنابراین شما هر زمان از روز که بخواهید می‌توانید از اتومبیل شخصی خود استفاده کنید. از سوی دیگر این محله ایستگاه مترو ندارد، اما شما می‌توانید با استفاده از متروی شهر ری که در مجاورت این محله قرار دارد، به این محله رفت و آمد کنید. همچنین محله ابن بابویه از لحاظ ایستگاه تاکسی و خطوط تندرو نیز از شرایط خوبی برخوردار است. به گونه‌ای که خطوط اتوبوسرانی سه راه ورامین، شهید غیوری، ابن بابویه و چشمه علی در این محله می‌باشند که رفت و آمد را برای ساکنان بسیار راحت‌تر می‌کند.

مطلب پیشنهادی:  خرید خانه در شرق تهران

ابن بابویه

امکانات محله ابن بابویه

امکانات رفاهی مهم‌ترین گزینه در انتخاب یک محله برای خرید خانه به شمار می‌آید. قدمت بالای این محله باعث شده تا امکانات تاریخی متعددی در آن وجود داشته باشند. این مکان‌های تاریخی عبارتند از گورستان ابن بابویه که به دلیل قدمت بالای آن و ارزشی که این آرامگاه دارد، بسیاری از افراد مشهور تهران را در آن دفن کرده‌اند. علاوه بر این چشمه علی از نمادهایی است که همه مردم، شهر ری را با آن می‌شناسند. در این محله دو بوستان جواد‌ الائمه و مالک اشتر نیز به چشم می‌خورند.

پیشنهاد مطالعه: «هاشمی، قدیمی‌ترین محله تهران»

یک نظر

  1. […] بیشتر با نکات حقوقی و معاملاتی در زمینه املاک، مطلب «ابن‌ بابویه محله‌ای با قدمت هزار ساله» را مطالعه […]

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در محله های تهران

همچنین بخوانید

بهترین محله های تهران برای خرید آپارتمان

تهران به عنوان پایتخت ایران، پرجمعیت‌ترین شهر کشور است. به همین دلیل افراد زیادی متقاضی خر…