اعمال نظارت بر بنگاه‌های معاملاتی

2
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
وزیر راه و شهرسازی ارعاب و ورود بدون حکم قضائی به واحد مسکونی مستاجران جهت تخلیه ملک را جرم تلقی کرد.

به گزارش دلتا مگ به نقل از تجارت‌نیوز، وزیر راه و شهر‌سازی با توجه به افزایش نرخ اجاره‌بها در بازار مسکن و ایجاد وضعیت آشفته برای مستاجران از مهیا شدن سامانه‌ثبت شکایت‌ از صاحب‌خانه‌ها در صورت مشاهده هرگونه تخلف، خبر داد. برای اخذ گزارشات بیشتر پیرامون نرخ اجاره مسکن تا پایان این خبر با دلتا مگ همراه باشید.

وی با توجه به بازرسی سازمان تعزیرات حکومتی مرتبط با افزایش نرخ اجاره در بازار مسکن از احراز هویت بنگاه‌های معاملاتی در خصوص رعایت نکردن قانون 25 درصد افزایش اجاره در کلانشهرها و 20 درصد در سایر شهرها اطلاع داد.

مستاجران

تهدید و ارعاب مستاجران به منزله ارتکاب جرم

روز گذشته وزارت راه و شهرسازی با انتشار بخشنامه‌ای پیرامون مصوبه ساماندهی اجاره مسکن، تهدید مستاجر و ورود بدون مجوز و حکم قضائی به ملک را برابر با جرم دانست.

خبرها حاکی از این است که در روزهای اخیر انتشار آگهی‌های عجیب و غریب مبنی بر تخلیه مستاجر در فضای مجازی موجب شد تا برخی به بهانه کنجکاوی با شماره تلفن‌های درج شده در آگهی تخلیه مستاجر تماس بگیرند.

گفته می‌شود در جواب تماس، برخی ادعای ارائه راه‌حل‌های منطبق بر موازین قانونی به منظور اخذ حکم تخلیه مستاجران را کرده‌اند. همچنین این افراد حکم تخلیه مستاجر را در ازای پرداخت مبلغ قابل توجهی از سوی موجران انجام می‌دهند.

مطلب پیشنهادی:  ناکامی مستاجرین برای دریافت وام ودیعه مسکن!

جالب است بدانید که این افراد علاوه بر راه حل‌های قانونی از روش‌هایی مانند تهدید و ترساندن مستاجران نیز استفاده می‌کنند.

مستاجران

عدم جا‌به‌جایی 80 درصد مستاجران در‌پی اعمال مصوبه جدید

چندی پیش  وزیر راه و شهرسازی درباره مصوبه جدید، بیان کرد:” با کمک این مصوبه، حدود ۸۰ درصد مستأجران ملزم به جابه‌جایی نیستند. بنابراین تنها حدود ۱۵ الی ۲۰ درصد از جمعیت مستأجران نیاز به جابه‌جایی دارند.”

وی در پایان با اشاره به طرح بسته وزارت راه و شهرسازی در جلسه فردای هیئت دولت گفت:‌ “تمامی واحدهای املاک کشور پیش از این با کد رهگیری در سامانه‌ای در وزارت صمت باید به ثبت می‌رسید. در نتیجه این سامانه به وزارت راه و شهرسازی منتقل می‌شود. همچنین ما با قرارگیری این سامانه در زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی به اطلاعات مهمی دست پیدا خواهیم کرد. همین امر به برنامه‌ریزی برای نظارت و کنترل‌های لازم در بازار اجاره مسکن  کمک خواهد کرد.”

مطالعه بیشتر: برای آشنایی با مطالب بیشتر و بروز در حوزه ملک، مطلب « ثبت شکایت از موجران در‌ سامانه 124 » را در دلتا مگ بخوانید.

2 دیدگاه

  1. […] برای آشنایی با مطالب بیشتر و بروز در حوزه ملک، مطلب «اعمال نظارت بر بنگاه‌های معاملاتی » را در دلتا مگ […]

    پاسخ

  2. […] بیشتر: مطلب «اعمال نظارت بر بنگاه‌های معاملاتی» را در دلتا مگ […]

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

مقایسه میزان تقاضای خرید ملک در اولین ماه سال

تحقیقات اخیر نشان داده است که وضعیت ریسک‌های غیراقتصادی، انتظارات تورمی و نوسانات قیمت دلا…