علت سرمایه‌گذاری ایرانیان در ترکیه

1
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
برخی از کارشناسان معتقدند آنچه مردم ایران را ترغیب به خرید ملک در کشور همجوار می‌کند، وضعیت نابسامان و ملتهب اقتصاد ایران است.
ترکیه

به گزارش دلتا مگ به نقل از تجارت‌نیوز، بر اساس داده‌های آماری ترکیه نرخ تورم در این کشور به 78.6 در ماه خرداد سال 2022 به بیشترین حد خود طی 24 سال اخیر رسیده است. برای اخذ گزارشات بیشتر پیرامون تورم در بازار مسکن تا پایان این خبر با دلتا مگ همراه باشید.

برزو حق‌شناس، کارشناس بازار‌های مالی ضمن اشاره به معضلات اقتصادی ترکیه از رشد صعودی نرخ مسکن در پی افزایش تورم خبر داد. وی همچنین بر بازدهی سرمایه‌گذاری در ترکیه تاکید کرد.

ترکیه

عواقب افزایش تورم برای خریداران مسکن در ترکیه

وی در خصوص خریداری مسکن ادامه داد:” درحال حاضر نیز کسانی که در بخش مسکن ترکیه سرمایه‌گذاری کرده‌اند با افزایش تورم و به تبع آن افزایش قیمت مسکن سود خود را دریافت کرده‌اند. به‌طور کلی تضعیف ارزش لیر برای سرمایه‌گذاران  خطری ندارد.”

این کارشناس همچنین در مورد سرمایه‌گذاری در ترکیه گفت:” کسانی که قصد سرمایه‌گذاری در بازار مسکن را دارند با سرمایه‌گذاری در ایران نیز همان بازدهی خرید مسکن در ترکیه‌ را دریافت می‌کنند. بنابراین نیازی نیست هزینه نقل و انتقال پول را پرداخت کنند.”

طبق آمار بانک مرکزی، میانگین نرخ هر متر واحد مسکونی در تهران به مبلغ 39 میلیون و 400 هزار تومان افزایش داشته است. همین امر موجب شده تا افراد برای خرید یک واحد آپارتمانی 50 متری به یک میلیارد تومان سرمایه نیاز داشته باشند.

مطلب پیشنهادی:  سنددار شدن خانه‌های روستایی تا پایان سال 1401

ترکیه

علل خریداری ملک در ترکیه توسط ایرانیان

لازم است بدانید که یک سرپرست خانوار باید مبلغی حدود 3 میلیارد تومان برای خرید یک واحد مسکونی 70 متری بپردازد. گفتنی است که چندی پیش خبری مبتنی بر همسان بودن قیمت خانه در تهران و لس آنجلس منتشر شد.

با توجه به کاهش ارزش لیر در برابر دلار آمریکا این روزها ترکیه شرایط اقتصادی آشفته ای دارد. خبرها حاکی از این است که نرخ تورم در ترکیه حتی از ایران نیز پیشی گرفته است. متاسفانه بسیاری از ایرانیان تمایل به خرید ملک در شرایط تورمی ترکیه دارند.

برخی از کارشناسان معتقدند آنچه مردم ایران را ترغیب به خرید ملک در کشور همجوار می‌کند، وضعیت نابسامان و ملتهب اقتصاد ایران است.

مطالعه بیشتر: برای آشنایی با مطالب بیشتر و بروز در حوزه ملک، مطلب «اعمال نظارت بر بنگاه‌های معاملاتی » را در دلتا مگ بخوانید.

یک نظر

  1. […] به این دست از مطالب علاقه‌مندید مطلب « علت سرمایه‌گذاری ایرانیان در ترکیه » را در دلتا مگ […]

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …