همه چیز درمورد نتیجه استعلام مسکن ملی

1
6
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آن دسته از متقاضیانی که بعد از ثبت‌نام در طرح ملی مسکن هنوز پیامکی مبنی بر نتیجه آن دریافت نکرده‌اند می‌توانند نتیجه را مثبت تلقی کنند.
استعلام مسکن ملی

به گزارش دلتامگ به نقل از اقتصاد نیوز،  مدیرکل وزارت راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه در حال حاضر بانک‌ها تسهیلات 450 میلیون تومان نهضت ملی مسکن را پرداخت می‌کنند و مشکلی از این بابت وجود ندارد، گفت: اگر پاسخ استعلام مسکن ملی متقاضیان بیشتر از یک ماه طول کشید به معنای موافقت با درخواست آن‌ها است.

در انتظار تایید استعلام مسکن ملی یعنی چه؟

خلیل محبتخواه اظهار کرد: در حال حاضر تسهیلات نهضت ملی مسکن در استان تهران ۴۵۰ میلیون تومان است که به کلیه پروژه‌های دولتی و خودمالکی پرداخت می‌شود. اگر سازندگان از فناوری‌های نوین استفاده کنند این مبلغ تا ۶۰۰ میلیون تومان نیز قابل افزایش است.

استعلام مسکن ملی

وی افزود: از هفته‌های گذشته پرداخت متمم ۴۵۰ میلیون تومان واحدهای نهضت ملی مسکن توسط بانک‌ها شروع شده و مشکلی از این نظر وجود ندارد.

طرح نهضت ملی با اقدام ملی تفاوت‌هایی دارد. در طرح نهضت ملی با رعایت دستورالعمل‌ها بعد از آماده شدن زمین، عملیات ساخت آغاز می‌شود. اما در طرح اقدام ملی، بعد از مشخص شدن نفرات و تامین منابع کلنگ‌زنی انجام می‌شود. می‌توان گفت طرح نهضت ملی یک اقدام جهادی است چراکه در برخی از مناطق قبل از شروع پروژه بانک‌ها تسهیلات را پرداخت می‌کنند.

استعلام مسکن ملی

پیگیری نهضت ملی مسکن با کد ملی

در طرح نهضت ملی استان تهران بالغ بر 920 هزار نفر شرکت کرده‌اند که تا پایان هفته جاری روند بررسی متقاضیان انجام می‌شود. در صورتی که بیشتر از یک ماه پیامکی مبنی بر پاسخ ثبت‌نام این تسهیلات دریافت نکرده‌اید، مثبت تلقی خواهد شد. همچنین تمام افرادی که در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند می‌توانند با وارد کردن کد ملی در سامانه، اقدام به مشاهده و پیگیری ثبت‌نام خود کنند.

مطلب پیشنهادی:  جشن اولی آژانس‌های هلدينگ دلتا + فيلم

برای آگاهی از نتیجه استعلام مسکن ملی چه باید کرد؟

در صورتی که به هر دلیل امکان پیگیری نتیجه استعلام مسکن ملی، با کد ملی امکان پذیر نبود و یا با خطا مواجه شدید می‌توانید با تماس با شماره تلفن پیگیری مسکن ملی، اقدام به استعلام نتیجه خود کنید.

 

»»» خرید آپارتمان در پردیس

جدیدترین زمان ثبت نام مسکن ملی

آخرین بررسی‌های صورت گرفته در سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن حاکی از آن است که در 16 استان کشور، دوره جدید ثبت‌ نام مسکن ملی آغاز شده است. این دوره نهمین مرحله  از ثبت نام نهضت ملی مسکن در کشور است و آخرین دوره از این ثبت نام در ۸ شهریور ماه بوده  است و هم اکنون این دوره در شهر‌های از جمله مازندران، گلستان، آذربایجان شرقی، ‏چهارمحال بختیاری و خراسان شمالی را شامل می‌شود.

استعلام مسکن ملی

کل مبلغ واریزی مسکن ملی چقدر است؟

سرپرست بانک مسکن اعلام کرد که تا کنون 717 هزار متقاضی نهضت ملی مسکن ثبت‌‌نام کرده‌اند و در حال حاضر 36 هزار میلیارد تومان وام به حساب سازندگان واریز شده است. از سوی دیگر باتوجه به افزایش روافزون قیمت مصالح ساختمانی، پیش بینی می‌شود قیمت ساختمان‌های نهضت ملی نیز افزایش یابد. در همین راستا رستم قاسمی در اواسط خردادماه اعلام کرد که متقاضیان نهضت ملی مسکن، باید طی 8 مرحله 320 میلیون تومان به حساب خود در بانک مسکن واریز کنند.

پیشنهاد مطالعه: حواشی وام 700 میلیونی خرید مسکن

یک نظر

  1. […] برای آشنایی بیشتر با مطالب بروز در حوزه ملک، مطلب «همه چیز درمورد نتیجه استعلام مسکن ملی» را در دلتا مگ […]

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

مقایسه میزان تقاضای خرید ملک در اولین ماه سال

تحقیقات اخیر نشان داده است که وضعیت ریسک‌های غیراقتصادی، انتظارات تورمی و نوسانات قیمت دلا…