صفر تا صد محله ایران تهران

1
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
محله ایران، با بافت قدیمی و قدمت بالا گزینه مناسبی برای آن دسته از افراد است که به زندگی در این دسته از مناطق علاقه دارند.

محله ایران که در گذشته آن را با نام عین‌الدوله می‌شناختند در محدوده مرکزی شهر و در منطقه 12 شهرداری تهران قرار دارد. قدمت این محله در مقایسه با سایر محله‌های این منطقه کمتر است و از شمال با خیابان ابن سینا، خیابان مجاهدین و خیابان زرین خامه، از شرق با خیابان آریایی‌پور و خیابان پیروزی، از جنوب با خیابان هفده شهریور، خیابان گوته و خیابان ایران و از غرب به خیابان امیرکبیر، خیابان کوکب، خیابان مصطفی خمینی و میدان بهارستان محدود شده است. همچنین در مجاورت با محله‌های بهارستان، دروازه شمیران، پامنار، صفا، آبشار و امین قرار دارد. چنانچه قصد خرید یا اجاره ملک در این محله را دارید تا پایان این مطلب با دلتا مگ همراه باشید.

محله ایران محله قدیمی

قیمت آپارتمان در محله ایران

قیمت خرید آپارتمان در محله ایران نیز با توجه به عوامل گوناگونی از قبیل: متراژ، موقعیت جغرافیایی و قدمت بنا متفاوت است اما می‌توان گفت در مقایسه با سایر محله‌ها در تهران از قیمت مناسبی برخوردار است.

نقشه محله ایران

در تصویر زیر، محله ایران و مراکز مهم آن را مشاهده می کنید.

دسترسی به محله ایران

نکته قابل توجه درباره محله این است که در محدوده طرح ترافیک زوج و فرد قرار دارد و نمی‌توان در هرساعتی از  روز با اتومبیل شخصی به این محله رفت و آمد داشت اما با وجود ایستگاه اتوبوس و ایستگاه‌های مترو از قبیل ایستگاه مترو بهارستان، ایستگاه مترو دروازه شمیران و ایستگاه مترو میدان شهدا رفت و آمد راحت به سایر مناطق برای عموم فراهم شده است.

مطلب پیشنهادی:  خیابان انقلاب؛ خیابان بورس کتاب

محله ایران در محدوده ترافیکی قرار دارد

امکانات محله ایران

از مکان‌های تاریخی می‌توان به منزل حاج حسین امین‌الاضرب اشاره کرد که در قسمت جنوب غربی این محله واقع شده است و قدمتی حدودا 114 ساله دارد که امروزه به عنوان موزه‌ای از وسایل تاریخی در بازدید عموم قرار می‌گیرد. همچنین از مکان‌های مهم محله ایران می‌توان به مجلس شورای اسلامی، خانه موزه شهید محمد‌ علی رجایی، بازار ماهی، مجتمع تجاری یاس، فروشگاه لوازم خانگی سنتر، رستوران نارنج، بوستان دیالمه و بیمارستان شفایحیاییان اشاره کرد.

پیشنهاد مطالعه: «محله تختی، محله ای قدیمی در جنوب شرقی تهران »

یک نظر

  1. […] مطالعه: برای آشنایی بیشتر با مطالب در حوزه ملک، مطلب «با محله ایران و ویژگی‌های آن آشنا شوید» را در دلتا مگ […]

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در محله های تهران

همچنین بخوانید

محله کوی فراز تهران، امکانات + نمونه آگهی

کوی فراز در شمال غربی پایتخت و در منطقه 2 تهران واقع شده است که به دلیل دسترسی مناسب، آب‌و…