بازار خرید آپارتمان در جیحون داغ‌تر از همیشه است!

1
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
ما در این گزارش، اقدام به معرفی و بررسی قیمت‌ها در محله جیحون کرده‌ایم؛ پس اگر قصد خرید آپارتمان در جیحون را دارید همراه ما باشید.
خرید آپارتمان در جیحون

موقعیت شغلی بسیاری از افراد در تهران به گونه‌ای است که ترجیح می‌دهند با اجاره و یا خرید خانه در مرکز شهر، مشکلی برای رفت‌وآمد به محیط کار و یا سایر نقاط تهران نداشته باشند. محله جیحون جزو آن دسته از محله‌های تهران است که از دسترسی خوبی برخوردار است و شما با خرید آپارتمان در جیحون از این بابت دچار مشکل نمی‌شوید. برای آشنایی با این محله تا پایان مطلب با دلتامگ همراه باشید.

محله جیحون کجاست؟

محله جیحون جزو محله‌های قدیمی پایتخت محسوب می‌شود که در منطقه 10 شهرداری تهران واقع‌شده که از شمال به خیابان آزادی و از جنوب به خیابان امام خمینی (ره) می‌رسد و از غرب به خیابان‌های اصلی مانند «جی» منتهی می‌شود.

خیابان جیحون از خیابان آزادی شروع می‌شود و به خیابان عرب ختم می‌شود. این محله تقریبا بافت قدیمی دارد، اما با این وجود در طول سالیان اخیر ساخت‌وسازهای زیادی در آن انجام‌شده که باعث توسعه و رشد امکانات رفاهی این محله شده‌است. در حال حاضر ساختمان‌های نوساز در قسمت شرقی این محله بیشتر از سایر بخش‌ها دیده‌می‌شود.

با توجه به آنکه محله جیحون در مرکز شهر قرار دارد و دسترسی به امکانات رفاهی در این محله راحت است، انتظار می‌رود قیمت خانه در این منطقه بالا باشد اما به دلیل وجودخانه‌هایی با متراژهای پایین می‌توانید به راحتی خانه مورد نظر خود را پیدا کنید. این موضوع باعث می‌شود که متقاضیان خرید آپارتمان در جیحون بالا باشد.

خرید آپارتمان در جیحون

نقشه محله جیحون

تاریخچه محله جیحون

همانطور که در ابتدا گفتیم محله جیحون از جمله قدیمی‌ترین محله‌های حومه تهران بود که به خیابان استوار لشکری شناخته می‌شد. به دلیل وجود باغات پر از میوه و درختان فراوان، این محله دارای آب و هوای بسیار خوبی بود. محله جیحون به سرهنگی یهودی تعلق داشت در آن زمان خبری از بافت شهری نبود و اکثر خانه‌ها به صورت کاه‌گلی و یک طبقه ساخته‌شده بود. در بخش شرقی محله، آب لوله کشی وجود داشت و مردم می توانستند از آن استفاده کنند. پس از آن دوره به دلیل رشد شهرنشینی و گسترش شهر تهران، تقاضای خرید آپارتمان در جیحون بالا رفت و باغات میوه جای خود را به ساختمان‌های مسکونی دادند.

دسترسی به محله جیحون

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به این محله، ایستگاه مترو نواب صفوی، ایستگاه مترو رودکی، ایستگاه مترو شادمان و ایستگاه مترو توحید است. محله جیحون به دلیل قرار گرفتن در مرکز شهر و یک طرفه بودن خیابان در جهت شمال به جنوب شهر، از ترافیک سنگینی برخوردار است. اما وجود ایستگاه‌های اتوبوس میدان آزادی و میدان انقلاب، ایستگاه BRT بهبودی ( خط ۱ سامانه اتوبوس های تندرو) که در شمال جیحون قرار دارند دسترسی راحت به سایر محله‌ها را برای عموم مردم فراهم کرده است. دسترسی راحت به مرکز شهر، از مزایای خرید آپارتمان در جیحون است.

مطلب پیشنهادی:  برای اجاره خانه در آجودانیه چقدر باید هزینه کرد؟ + جدول

خرید آپارتمان در جیحون

خرید آپارتمان در جیحون

قیمت آپارتمان در جیحون تهران مانند سایر نقاط با توجه به سن بنا و متراژ تعیین می‌شود. در حال حاضر قیمت هر متر  زمین در محله جیحون بین 50 تا 80 میلیون متغیر است.

در نتیجه شما برای خرید یک واحد 60 متری در این محله به 3 میلیارد و 500 میلیون نقدینگی نیاز دارید. در جدول زیر چند نمونه آگهی خرید آپارتمان در جیجون تهران مشاهده می‌کنید.

متراژ

سن بنا قیمت هر متر قیمت کل

65 متر

15 ساله 63.077 میلیون تومان 4.100 میلیارد تومان
85 متر نوساز 54.118 میلیون تومان

4.600 میلیارد تومان

90 متر نوساز 63.889 میلیون تومان

5.750 میلیارد تومان

اجاره آپارتمان در جیحون

اجاره آپارتمان در جیحون به دلیل نزدیکی به مرکز شهر و دسترسی‌های مناسب، متقاضیان زیادی دارد. وجود خانه‌های متراژ پایین در این محل، باعث شده است که بسیاری از شاغلین و دانشجویان بتوانند با هزینه مناسب در این قسمت از شهر خانه پیدا کنند. در جدول زیر چند نمونه آگهی اجاره آپارتمان در محله جیحون ارائه شده است.

متراژ بنا

سن بنا مبلغ ودیعه مبلغ اجاره

61 متر

7 ساله 200 میلیون تومان 10.500 میلیون تومان
61 متر 5 ساله 300 میلیون تومان

5 میلیون تومان

90 متر 12 ساله 600 میلیون تومان

4 میلیون تومان

خیابان‌های مهم جیحون

اگر محله جیحون برای زندگی انتخاب کرده‌اید، لازم است با خیابان‌های مهم آن آشنا شوید تا بهتر بتوانید فایل مورد نظر خود را پیدا کنید. بهترین خیابان‌ها برای اجاره و خرید آپارتمان در جیحون عبارتند از:

  • بهنود
  • طوس
  • دامپزشکی
  • هاشمی
  • امام خمینی (ره)
  • مالک اشتر
  • مرتضوی
  • کمیل

امکانات محله جیحون

با خرید آپارتمان در جیحون، به راحتی می‌توانید به امکاناتی که در ادامه بیان می‌کنیم دسترسی داشته باشید.

  •  موزه حیات وحش هفت چنار
  •  مجموعه ورزشی باغ گلستان
  • سينما جی
  •  مجتمع تجاري مفيد
  •  بوستان المهدی
  •  بوستان اعتماد
  •  موزه مجموعه فرهنگی آزادی
  •  مجموعه ورزشی شهدای طرشت
  •  شهربازی المهدی
  • مدارس و مساجد متعدد

سخن پایانی

خرید آپارتمان در جیحون و سایر محله‌های قدیمی تهران نوعی سرمایه‌گذاری برای آینده است. چرا که فرصت رشد در این محله‌ها بالا است و هر روزه به متقاضیان خرید ملک در این مناطق افزوده می‌شود. وجود امکانات بالا و دسترسی به مرکز شهر، متقاضیان اجاره و خرید ملک را در محله جیحون بالا برده است.

یک نظر

  1. […] خرید آپارتمان در محله جیحون را دارید، ما در این مقاله «معرفی و بررسی قیمت‌ها در محله جیحون» شما را بیشتر با این محله آشنا خواهیم […]

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در محله های تهران

همچنین بخوانید

محله اقدسیه تهران + قیمت خرید آپارتمان

محله اقدسیه تهران به دلیل همجواری با کاخ نیاوران، مورد توجه بسیاری از ثروتمندان قرار گرفته…