محله بهارستان تهران کجاست؟

1
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که به زندگی در مکان‌های شلوغ علاقه دارید محله بهارستان گزینه مناسبی برای خرید ملک است.
ویژگی های جذاب بهارستان

بهارستان از محله‌های قدیمی به شمار می‌رود که در منطقه 12 شهرداری تهران قرار دارد. این محله به دلیل قرارگیری در مرکز شهر، بیشتر روز‌ها به دلیل آلودگی از آب و هوای چندان خوبی برخوردار نیست.

این محله از سمت شمال با خیابان ابن‌سینا، از غرب با خیابان جمهوری‌ اسلامی و چهارراه مخبرالدوله، از شرق با خیابان مجاهدین اسلام و از جنوب با خیابان امیر کبیر در ارتباط است. بهارستان از اصلی‌ترین میدان‌های این محله به شمار می‌رود و دلیل شهرت آن وجود ساختمان مجلس شورای اسلامی و ساختمان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

از خیابان‌های مهم این محله می‌توان به خیابان جمهوري، چهار راه سيد علي، خيابان مجاهدين اسلام، ميدان شهداء، محله‌ سرچشمه، دروازه شميران، خیابان امیرکبیر، خیابان ابن سینا، پل چوبی، خیابان مصطفی خمینی اشاره کرد. چنانچه قصد خرید آپارتمان در بهارستان را دارید تا پایان این مطلب با دلتا مگ همراه باشید.

بهارستان از محله های قدیمی در مکز پایتخت

قیمت آپارتمان در محله بهارستان

قیمت آپارتمان در این محله نیز مانند سایر محله‌ها با توجه به عوامل گوناگونی از قبیل متراژ، موقعیت جغرافیایی و قدمت بنا محاسبه می‌شود. آنچه که باعث افزایش قیمت خانه‌ در این محله نسبت به سایر محله‌ها می‌شود قرارگیری در مرکز شهر تهران و دسترسی راحت به سایر امکانات است.

نقشه محله بهارستان

نقشه محله بهارستان، خیابان ها و محله های مهم اطراف آن در تصویر زیر نمایش داده شده است.

دسترسی به محله بهارستان

محله بهارستان از محدودیت ترافیکی زوج و فرد برخوردار است. بنابراین نمی‌توانید هرساعت از روز از وسیله شخصی خود استفاده کنید. اما با توجه به فراوانی ایستگاه‌های تاکسی، اتوبوس و مترو، رفت و آمد به این محله بسیار راحت است.

مطلب پیشنهادی:  بهترین مراکز درمانی اسلامشهر را بشناسید!

ایستگاه‌های مترو شامل متروی بهارستان، ایستگاه دروازه دولت، محمدیه، ملت، پانزده خرداد، خیام، دروازه شمیران، سعدی و متروی امام خمینی که نزدیک ترین ایستگاه مترو به این محله می‌باشند. همچنین ایستگاه اتوبوس بهارستان و بانک کشاورزی در این محله قرار دارند.

میدان توپ خانه از جاذبه های دیدنی بهارستان

امکانات محله بهارستان

اگر تاکنون به این محله سری زده باشید، قطعا با قدم زدن در کوچه‌های آن حس نوستالژیک و زیبایی را تجربه کرده‌اید. این محله به دلیل قرارگیری در مرکز شهر امکانات رفاهی فراوانی را در اختیار ساکنان خود قرار داده است. این امکانات شامل عمارت مسعودیه، باغ نگارستان، موزه آبگینه، استریت فود سی تیر، مدرسه فیروز بهرام، کاروانسرای خانات، سبزه میدان، باغ سپه سالار، سردرباغ ملی، خانه مستولی الممالک، چهارسو، پردیس سینمایی شکوفه، بازار بزرگ بهارستان و سینما حافظ می‌باشد. در ضمن مجلس شورای ملی، کاخ بهارستان و میدان توپخانه از اماکن مهم مستقر در این محله می‌باشند.

پیشنهاد مطالعه: «با محله ایران و ویژگی‌های آن آشنا شوید»

یک نظر

  1. […] مطالعه:  برای آشنایی بیشتر با مطالب در حوزه ملک، مطلب «بهارستان، محله‌ای قدیمی در قلب تهران» را در دلتا مگ […]

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در محله های تهران

همچنین بخوانید

محله کوی فراز تهران، امکانات + نمونه آگهی

کوی فراز در شمال غربی پایتخت و در منطقه 2 تهران واقع شده است که به دلیل دسترسی مناسب، آب‌و…