رپورتاژ آگهی

بهترین وکیل ملکی کیست و چه وظایفی دارد؟

0
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
رسیدگی به پرونده‌های مختلف ملکی نیازمند اطلاعات، دانش، تسلط کامل بر قوانین املاک و آیین‌های مربوطه و مهم‌تر از هر چیزی تجربه وکلای املاک می‌باشد تا به راحتی بتوانند حق شما را بازستانند.
بهترین وکیل ملکی کیست و چه وظایفی دارد؟

یکی از مهم‌ترین دعاوی حقوقی و کیفری، مسائل ملکی است که به وکیل این نوع از دعاوی‌ها وکیل ملکی گفته می‌شود. وکلای ملکی با تکیه بر دانش حقوقی خود در این زمینه می‌توانند به‌صورت تخصصی در حوزه دعاوی اموال غیرمنقول و پرونده‌های مرتبط با این حیطه، فعالیت کرده و مشکلات موکلین را حل و فصل نمایند. منظور از اموال غیرمنقول، اموالی مثل خانه، زمین و… است که امکان انتقال و یا جابه‌جایی ندارند. وکیل ملکی می‌بایست با توجه به گستردگی دعاوی املاک بر پیچیدگی‌های موضوعات مربوط به این نوع از پرونده‌ها، تسلط کافی داشته باشد تا بتواند به درستی در راستای احقاق حقوق پایمال شده افراد فعالیت کند. در ادامه این راهنما با وکلای ملکی و وظایف آنها بیشتر آشنا خواهیم شد.

معرفی وکیل ملکی و وظایف او

معرفی وکیل ملکی و وظایف او

وکیل متخصص املاک، فردی است که در خصوص انجام امور ملکی از تخصص و تبحر بالایی برخوردار بوده و می‌تواند پرونده‌های مرتبط به این حوزه را بپذیرد. در اکثر دعاوی ملکی، حضور وکلای متخصص برای درست پیش رفتن پرونده الزامی است. منظور از دعاوی ملکی، پرونده‌هایی است که موضوع آنها، اموال غیرمنقول بوده و جنبه حقوقی و کیفری دارند. یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد وکلای ملکی، بهره‌مندی آنها از دانش به‌روز در باب قوانین و مقررات جدید و قدیم ملکی و اشراف و تسلط بر آرای وحدت رویه و نظرات اساتید مربوطه در علم فقه و همچنین حقوق املاک می‌باشد. وکلای ملکی پس از مطالعه پرونده و برگزاری جلسات متعدد و مصاحبه با موکل خود، بهترین استراتژی و راهکار را جهت پیش‌برد موفق پرونده ارائه خواهند داد.

خصوصیات بهترین وکیل ملکی

در ادامه به خصوصیاتی که  بهترین وکیل ملکی باید داشته باشد، خواهیم پرداخت:

  • وکلای ملکی می‌بایست در کارنامه فعالیت خود، تجربه حل موفق پرونده‌های زیادی را داشته باشند تا بتوان به آن‌ها اعتماد کرد.
  • از بهترین وکلای متخصص املاک انتظار می‌رود که به راحتی بتوانند پرونده‌های مرتبط با تقسیم ملک، قلع بنا، تخلیه ملک، رفع تصرف عدوانی و الزام به سند رسمی را مورد بررسی قرار دهند.
  • وکلای ملکی می‌بایست بر علوم مختلفی همچون حقوقی، کیفری، ثبتی و املاک و اراضی اشراف کامل داشته باشند. در واقع از وکلای مجرب این حوزه انتظار می‌رود که علاوه بر پیش‌برد پرونده‌ها طبق دیوان عدالت اداری، با اداره حقوقی قوه قضائیه و اساتید برجسته حقوق نیز مشورت داشته باشند.
  • وکیل ملکی باید با انواع و اقسام املاک و اراضی آشنایی کامل داشته باشد. آشنایی با انواع ملک سبب می‌شود تا وکیل صلاحیت رسیدگی به پرونده‌های حقوقی و کیفری انواع املاک را داشته باشد و بتواند از موکل خود در دادگاه به نحو احسن دفاع نماید.
  • بهترین وکلای ملکی کسانی هستند که برای سخنان موکلین و مراجعین خود ارزش قائل شده و پاسخگو و حلال تمامی مشکلات آنها در زمینه املاک و مستغلات هستند.
  • وکلای مجرب ملکی تمام تلاش خود را در راستای دور نگه داشتن موکلین خود از هرگونه خطر احتمالی که ممکن است از سوی کلاهبرداران، آن‌ها را تهدید کند؛ به‌کار می‌گیرند. در واقع آنها موظف هستند تا آرامش خاطر موکلین و مراجعین خود را فراهم سازند.
مطلب پیشنهادی:  صاحبان خانه‌های لاکچری نباید مالیات پرداخت کنند

وکیل حقوقی

دعاوی اثبات اراضی ملی

منظور از اراضی ملی، زمین‌هایی هستند که بدون دخالت انسان، فرم طبیعی و ابتدایی خود را حفظ کرده و جزو زمین‌های ملی محسوب می‌شوند. چنانچه روی زمین‌های مذکور، فعالیت‌های کشاورزی یا ساخت‌وساز صورت پذیرد؛ به این زمین‌ها در اصطلاح زمین‌های احیا شده گفته می‌شود. اراضی ملی با توجه به اینکه در داخل یا خارج از محدوده شهرها واقع شده باشند؛ به دو دسته کلی اراضی موات و اراضی ملی شده تقسیم‎‌بندی می‌شوند. لازم به ذکر است که منظور از اراضی موات آن دسته از زمین‌های ملی است که داخل محدوده شهر قرار داشته و منظور از اراضی ملی شده آن دسته از اراضی ملی است که خارج از محدوده شهر قرار دارند. اراضی ملی شده در اختیار سازمان جنگل‌ها و منابع طبیعی بوده و سازمان مذکور، موظف به حفاظت از آنها هستند. تصور کنید که یک زمین جزو اراضی ملی شناخته می‌شود. چنانچه زمین مذکور پیش از این در مالکیت شخص حقیقی یا حقوقی بوده باشد؛ سند مالکیت باطل شده و زمین در اختیار دولت قرار می‌گیرد. برای پیش بردن این نوع دعاوی می‌توان به وکیل ملکی مراجعه نمود.

دادسو؛ بهترین و معتبرترین موسسه حقوقی

دادسو؛ بهترین و معتبرترین موسسه حقوقی

چنانچه درگیر مسئله حقوقی مرتبط با املاک و مستغلات می‌باشید و به دنبال بهترین مرجع حقوقی، جهت دریافت مشاوره و پیدا کردن وکلای مجرب ملکی هستید؛ موسسه حقوقی «دادسو» را به شما عزیزان پیشنهاد می‌دهیم. آژانس حقوقی دادسو بیش از ۷ سال است که در زمینه‌های مختلف حقوقی در حال فعالیت بوده و تمام تلاش خود را جهت حل پرونده‌های گوناگون و برگرداندن آرامش به افراد به‌کار گرفته است. موسسه دادسو با تکیه بر تجربه کافی در زمینه انواع مختلف دعاوی ملکی پس از بررسی موضوع شکایت شما، بهترین و کوتاه‌ترین مسیر احقاق حقوق پایمال شده را ارائه داده و آن را با شما در میان می‌گذارد. شایان ذکر است که وکلای مجموعه دادسو با پیگیری‌های دلسوزانه و هدف‌مند تا زمان اتمام پرونده و نتیجه‌گیری، در کنار شما خواهند بود. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره‌های تخصصی‌تر می‌توانید به وب‌سایت این موسسه به آدرس اینترنتی https://dadsoo.com/ مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

محله کوی فراز تهران، امکانات + نمونه آگهی

کوی فراز در شمال غربی پایتخت و در منطقه 2 تهران واقع شده است که به دلیل دسترسی مناسب، آب‌و…