دولت به دنبال اخذ مالیات از درآمد اجاره بها

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
کارشناس مالیات مرکز پژوهش‌های مجلس گفته است: علاوه بر این مالکان چند خانه نیز در آینده مشمول مالیات می‌شوند، همچنین در نظر است که برای اجاره خانه از صاحبخانه‌ها مالیات اخذ شود.
جلسه سامان‌دهی بازار اجاره مسکن روز گذشته به ریاست معاون اول

به گزارش دلتا مگ به نقل از اقتصاد آنلاین، در روزهای اخیر پیامکی با مضمون فراخوان مالکان خانه‌های خالی برای تکمیل اطلاعات خود در سامانه ملی املاک و اسکان ارسال شده، این در حالی است که نبود بانک اطلاعاتی برای شناسایی خانه‌های خالی پاشنه آشیل این طرح شده است.

در همین زمینه دولت برای شناسایی مالکان خانه‌های خالی سامانه‌ای موسوم به سامانه املاک و اسکان راه‌اندازی کرد و از مالکان و البته مستاجران درخواست کرد که اطلاعات ملکی خود را در این سامانه درج کنند و مستاجران اجاره‌نامه‌هایشان را بارگذاری نمایند.

اما از این فراخوان دولت استقبالی نشد و در مقابل دولت هم برای مردم پیامک‌هایی ارسال کرده است که چنانچه تا پنجشنبه ۲۳ دی ماه اطلاعات ملکی خود را وارد سامانه املاک و اسکان نکنند، مشمول مالیات خانه‌های خالی می‌شوند.

اخذ مالیات از اجاره بها

شواهد حاکی از این است که پس از ارسال پیامک از سوی وزارت راه و شهرسازی به مالکان و دعوت از آن‌ها برای خود اظهاری در سامانه ملی املاک و اسکان، کلاهبرداران اینترنتی نیز وارد عمل شده‌اند و با ارسال پیامک‌های جعلی، تلاش کردند با نفوذ در تلفن همراه مردم و دسترسی به اطلاعات دستگاه و پیامک‌های ارسالی، آن‌ها را به سایت‌های جعلی هدایت کرده و نسبت به هک حساب‌های بانکی آن‌ها اقدام کنند.

با این حال این تمام ماجرا نیست و برخی مالکان نگران هستند ثبت اطلاعات ملکی برایشان دردسر شود.

مطلب پیشنهادی:  آیا طرح اقدام نهضت ملی مسکن تداوم می‌یابد؟

عبدالرضا ارسطو، کارشناس مالیات مرکز پژوهش‌های مجلس می‌گوید که اتفاقا مطابق تصور مردم دولت بنا دارد که با فراخوان سامانه املاک و اسکان علاوه بر شناسایی مالکان خانه‌های خالی، مالکان خانه‌های لوکس را هم شناسایی کند و از آنها مالیات بگیرد.

او ادامه می‌دهد: علاوه بر این مالکان چند خانه نیز در آینده مشمول مالیات می‌شوند و همچنین در نظر است که برای اجاره خانه از صاحبخانه‌ها مالیات گرفته شود و در واقع سامانه املاک و اسکان یک بانک اطلاعاتی خواهد شد برای دریافت مالیات در سال‌های آینده و حتی حذف یارانه‌ دهک‌های برخوردارتر.

کارشناس مالیات مرکز پژوهش‌های مجلس تاکید می‌کند: افرادی که اطلاعات آنها اشتباهی به سازمان امور مالیاتی ارسال شود، فرصت تصحیح اشتباه و اعتراض خواهند داشت و کارگروهی برای حل شکایات مالیاتی سامانه املاک و اسکان و بررسی اعتراضات ایجاد می‌شود.

مطالعه بیشتر: مطلب «اگر به دنبال خرید خانه در منطقه 1 تهران هستید، بخوانید» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …